TURA Turizm’in cirosunu 4 yılda 6’ya katladı

Yazar Kadir Toprakkaya

Tura Turizm’in Perakende İcra Kurulu Üyesi ve ABC Turizm’in Yönetim Kurulu Başkanı Ayşin Arca, ilk kez hayata geçirilen iş modeliyle şirketin cirosunu 4 yılda 25 milyon liradan 150 milyon liraya çıkardıklarını, Tura Turizm’in 2020 ciro hedefinin ise 350 milyon lira olduğunu ifade etti.

Tura Turizm’in geliştirdiği iş modeli, müşteri ilişkileri ve şirketin hedefleriyle ilgili açıklamalarda bulunan Arca, turizm firmalarının uzun yıllar canlılığını koruyabilmesi için geliştirdiği sistem doğrultusunda Tura Turizm bünyesinde ABC Turizm’i kurduğunu anlattı. ABC Turizm’in özellikle köklü turizm firmalarını şirketlere bölerek daha profesyonel ekipler ile yönettiğini söyleyen Ayşin Arca, bu sayede şirketin cirosunu 4 yılda 6’ya katladığını kaydederek, şu açıklamalarda bulundu:

UZUN ÖMÜRLÜ OLMAK İÇİN ŞİRKETLER HALİNDE BÖLÜNMEK ŞART

“Tura Turizm bize çok güvendi. Profesyonel kariyerim süresince sektörü incelediğimde olması gerekenin bu olduğunu ve turizm şirketlerinin birden fazla alanda faaliyet gösterdikleri zaman, uzun vadeli yaşamaları için şirketler halinde bölünmeleri gerektiği tezini savunuyordum. Tura Turizm, bana bunu gerçekleştirme fırsatı verdi. Ayrıca Tura Turizm, Türkiye içinde ve dışında yapacağı bütün seyahatlerde haklarını bize teslim etti.

Tura Turizm Yönetim Kurulu Üyesi Leyla Öner, TOURMAG Turizm Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Canan Toprakkaya, ABC Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Ayşin Arca…

KÜLTÜR ALIŞVERİŞİ YAPIYORUZ

Hedef kitleyi çok iyi analiz ederek, turları bunlara göre yeniden düzenledik. Firmayı bir adım öne taşıyan en büyük fark, deneyim yaşatmak. Biz gittiğimiz yerlerin fotoğraflarını çekmeye gitmiyoruz, oradaki yaşamlara dokunmaya gidiyoruz. İnteraktif turlar yapıyoruz, hayatın içine giriyoruz. Hindistan Nepal’de bir ailenin evinde yemek yiyoruz, Amalfi’de zeytin toplattırıyoruz, Vietnam Kamboçya’da pirinç toplayan kadınlarla beraber çalışıyoruz. Deneyim yaşattırıyoruz. Bunları da erişilmez fiyatlarla değil, Türk Lirası cinsinden sunuyoruz. Bu deneyimler tanışma ağırlıklı olduğu için biz sadece onları tanımıyoruz, onların da bizi tanımasını sağlıyoruz. Bir anlamda kültür alışverişi yapıyoruz.

MIAMI’DE OFİS AÇTIK; SIRADA GÜNEY AMERİKA, HONG KONG VE ARJANTİN VAR

Türk usulü iş yapış modeli, aslında dünyada aranılan ve istenilen bir model. Son zamanlarda hızla büyüyen Asya ülkeleri de aynı iş anlayışı ile ilerliyor. Biz, Türk usulü hizmeti Amerika’ya taşıdık. 2017 yılında Miami’de ABC Holidays firmasını kurduk. Asya ve Avrupa’dan Amerika’ya gelecek olan turistlere, Amerika’da var olandan daha dinamik bir hizmet anlayışı sunmayı planladık. Açtığımız bu ofisle aynı zamanda Türkiye’ye getirmek için anlaşmak istediğimiz tur operatörlerinin Amerika içindeki operasyonlarını da yönetiyoruz. Bu sayede Türklere de Amerika turlarını daha erişilebilir fiyatlara sunabiliyoruz. ‘Bilet fiyatına tatil’ sloganıyla, ABD ile yaşanan vize problemine rağmen 2017’de 3 bin 500 vatandaşı Amerika ile buluşturduk. Bu seneki hedefimiz 5 bin Türk. Önümüzdeki 5 yıl içinde Güney Amerika, Hong Kong ve Arjantin’de de ofis açmayı planlıyoruz.

TÜRKİYE’YE GELMEK İSTEMEYEN KURUMSAL FİRMALARA ABD’DE HİZMET VERİYORUZ

Son dönemlerde yaratılan algılardan dolayı Türkiye’ye gelmekte tereddüt gösteren kurumsal firmalara ABD’de hizmet vermek için yola çıktık. Bu demek değildir ki ülkemizden vazgeçtik. Aksine ülkemizden vazgeçen kurumsal ortaklarımızla bağımızı koparmamak adına ve devamlı kendimizi hatırlatmak için böyle bir yöntem bulduk. Yabancı misafirlerimiz buraya gelmiyorlar; biz onların gittikleri yerlerde bulunarak, bağımızı koparmamaya çalışıyoruz. Sürekli Türkiye’yi sıcak tutmaya çalışıyoruz. Türkiye’nin birçok ülke ile kıyaslandığında hizmet anlayışı konusunda kültürel birikimlerinden gelen büyük bir başarısı var. Bu, dünyada itibar ve takdir gören bir başarıdır. Biz bu hizmet anlayışını ihraç ettik. Böyle bir ihtiyaç varmış ki büyük bir patlama yaşadık. Türkiye’ye gelmekten geçici olarak vazgeçen firmalara Amerika’da hizmet vermeye başladık. Dünyanın en büyük global brokerlarının birinin resmi ABD tedarikçisi olduk. Bir Türk firması olarak, son 50 yılın en sancılı turizm döneminde yılmadık. Hem Türkiye’de hem de başka ülkelerde bu mücadeleyi vermemizin karşılığını aldık diye düşünüyorum.

Tura Turizm

TUR OPERATÖRLERİNİN PROFESYONELLEŞMESİ GEREKİYOR

Türkiye’deki tur operatörlerinin birçoğunun profesyonelleşmesi gerekiyor. Aynı iş modelini uygulamamızı isteyen turizm acentaları mevcut. Ancak biz seçici davranmaya çalışıyoruz. Amacımız, Türk turizmini yukarıya taşıyarak ekonomiye olan katkısını büyütmek. 2017 yılında 29 bin müşteriye hizmet verdik, 2018 hedefimiz ise 60 bin müşteri. Türk müşterilerimizde döviz düşerken değil de yükselirken tatil satın alma eğilimi daha yüksek. ‘Döviz iyice yükselmeden seyahatimi alayım’ diye bakıyorlar.”

LEYLA ÖNER: KRUVAZİYERDE GERİ DÖNÜŞ 2020’Yİ BULUR

Toplantıya katılan Tura Turizm Yönetim Kurulu Üyesi Leyla Öner ise, kruvaziyer şirketlerinin açıkladığı Türkiye programlarının şu an için çok önemli olmadığını söyledi. Bu açıklamaların moral vermekten öteye geçmediğini dile getiren Öner; “2015 yılında ortalama 100-150 sefer yapan kruvaziyer şirketlerinin 2019’da yapacağı 4-5 seferle kruvaziyerde geri dönüş olmaz. Gerçek toparlanmanın 2020’de olacağını düşünüyorum. 2015’ten önce sadece Tura Turizm’in 400’den fazla seferi oluyordu. Kruvaziyer turizminde 10 yıl geriye gittik” şeklinde konuştu.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER