Sheraton, Türkiye’de 5 yeni otel açacak

Yazar Kadir Toprakkaya

Turizm sektöründe geçtiğimiz yıl yapılan 12,2 milyar dolarlık satın alma ile dünyanın en büyük otel zinciri haline gelen Marriott International & Starwood Grubu, Türkiye’de Er Yatırım ile birlikte 5 yeni Four Points by Sheraton açmaya hazırlanıyor. İlki 2017’nin Mart ayında İzmir’de hizmete girecek olan Four Points by Sheraton’ın ardından, 2018 yılında İstanbul Kağıthane ve Gebze, 2019’da da İstanbul Kartal ve Ataşehir hizmet vermeye başlayacak. Toplam 400 milyon TL’ye mal olacak olan yatırımlar ile yaklaşık 1.000 kişilik istihdam yaratılacak.

Yabancı markalar, finansman modellemesini doğru yapan yeni Türk yatırımcı profili ile birlikte Türkiye’nin yatırım iklimindeki değişimlerden etkilenmeden projelerine devam ediyor. Dünyanın en büyük otel gruplarından Marriott International & Starwood Grubu’na ait olan Four Points by Sheraton, Er Yatırım ile birlikte Türkiye’de 5 yeni otel açmaya hazırlanıyor. 2017’nin Mart ayında İzmir’de hizmete girecek olan Four Points by Sheraton’ın ardından, 2018 yılında İstanbul Kağıthane ve Gebze’de, 2019’da da İstanbul Kartal ve Ataşehir’de hizmet vermeye başlayacak. Toplam 400 milyon TL’ye mal olacak olan yatırımlar ile yaklaşık 1.000 kişiye istihdam yaratılacak.

Sheraton

ENGELLİLERE ÖZEL ODALAR DA DÜŞÜNÜLDÜ

Er Yatırım Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, iki yıl önce 10 yılda 20 otel hedefi ve 300 milyon dolarlık bir yatırım planı ile yola çıktıklarını hatırlatarak; “Şehir içinde yapmayı planladığımız otellerimiz için dünyanın en büyük otel gruplarından Marriott International & Starwood Grubu’nun Four Points by Sheraton markasıyla anlaşma yaptık. Bu anlaşma kapsamında, hem yatırım hem de otellerin işletmesi Er Yatırım tarafından gerçekleştirilecek. Yatırımlarımızı, şehir içi markalı iş oteli yatırımcısı kimliğimize uygun lokasyonlarda gerçekleştiriyoruz. İstanbul’da Ataşehir, Kağıthane ve Kartal’da projelerimiz devam ederken, aynı zamanda bir otelimiz Gebze’de, diğeri de İzmir Bayraklı’da hayata geçiyor. Ortalama 100-180 odalı şeklinde planlanan otellerimizde, süit ve standart odaların yanı sıra engelliler için özel odalar olacak” dedi.

TÜRKİYE’DE 400 MİLYON TL’LİK OTEL YATIRIMI

Yapılacak olan yatırımlarının 400 milyon TL’ye mal olacağı ve Four Points by Sheraton İzmir’in, Mart 2017’de misafirlerini ağırlamaya başlayacağı bilgisini veren Çelikkanat, otel yatırımları hakkında şu bilgileri verdi: “İzmir’in ticaret merkezi Bayraklı’da Mistral Towers projesinin içinde yer alan otelimiz 8 bin metrekare alana sahip. 110 oda ve 5 toplantı salonu, 1 restaurant, 1 bar olarak planlandı. Four Points by Sheraton Kağıthane, 11 bin metrekarelik alanda 173 oda, 3 süit, 2 engelli ve 168 standart odadan oluşuyor. Otel içinde farklı amaçlar için kullanılabilecek 688 metrekarenin üzerinde kullanım alanı bulunan yedi adet toplantı alanı bulunuyor.

sheraton-turkiyede-bes-yeni-otel-acacak-2

GEBZE 2018’DE, KARTAL VE ATAŞEHİR 2019’DA HİZMETE GİRECEK

Four Points by Sheraton Kâğıthane’nin 2018 itibari ile faaliyete geçmesini planlıyoruz. Türkiye’de sanayinin en güçlü ve en yoğun olduğu yer Gebze’de, sanayi bölgesinin tam kalbinde yer alan Four Points by Sheraton Gebze, 12 bin metrekare alana sahip. 159 oda, 7 toplantı salonu, 1 restaurant, 1 bar olarak tasarlandı. 2018 yılında hizmete başlayacak. İstanbul Anadolu Yakası’nın en köklü ve en kapsamlı iş merkezlerinden biri olan Kartal’da yapımı planlanan bir diğer otelimiz, 15 bin metrekare inşaat alanına, 240 odaya ve 10 toplantı salonuna, 2 restauranta ve 1 bara sahip olacak. Four Points by Sheraton Kartal’ın 2019 yılında hizmete girmesi planlanıyor. Yine İstanbul’da, finans merkezi olarak belirlenen ve Anadolu Yakası’nda iş hayatının tam kalbinde Ataşehir’de hayat geçirilmesi planlanan Four Points by Sheraton, toplam 8 bin metrekarelik bir alanda inşa edilecek. 110 oda ve 5 toplantı salonundan oluşacak. 2019 yılında misafirleri ağırlamaya başlayacağız.”

ANADOLU’DA OLMAK ŞART

Ürün ve portföyün tamamlanması için Anadolu’da olmak gerektiğini de ifade eden Ferzan Çelikkanat; “Anadolu’da 3 ve 4 yıldızlı markalı otel ihtiyacı var. Devam eden projeleri belli bir noktaya getirdikten sonra Anadolu’da da olacağız. Seçeceğimiz lokasyonlar, yatırım eğilimi ve konjektöre göre değişebilir sadece” ifaderini kullandı.

TÜRKİYE KRİZDEN TURİZM İLE ÇIKACAK

Bir otel yatırımının, yarattığı istihdamın yanı sıra inşaattan tekstile, porselenden cam eşyaya, gıdadan temizliğe kadar 50’nin üzerinde farklı sektöre iş fırsatı yarattığına dikkat çeken Çelikkanat; “Yeni yatırımcı profili ile turizm sektörü Türkiye’nin lokomotifi olacak ve Türkiye krizden turizmle çıkacak. Turizmde yapmamız gereken pazar çeşitlendirmesi. Dünyanın ekseni doğuya kayıyorken, bizim de Avrupa’nın dışındaki pazarlara yönelmemiz gerekir” şeklinde konuştu.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER