Havacılık, 2017’de uçuşa geçmek istiyor!

Yazar Haber Merkezi

Bir hayli zorlu geçen 2016 yılında Türkiye’nin turizm gelirleri, bir önceki yıla oranla yüzde 29,7 azaldı ve yaklaşık 22 milyar dolar olarak kayıtlara yansıdı. Bir sene içerisinde 3,7 milyar yolcunun uçtuğu dünya genelinde 2016 yılının son çeyreğinde hava taşımacılığı endüstrisinde iyi bir performans görülmesine rağmen, kârlılığın zayıfladığı tespit edildi. Bu süreçte 7,7 milyar dolar ile dünyanın en değerli havayolu markası olan Emirates yönetimi, açıklamalarda bulundu.

Radisson Blu Şişli Hotel’de gerçekleşen ve Tourmag Turizm Dergisi’nin de takip ettiği medya buluşmasında önemli mesajlar vardı. Emirates Türkiye, Romanya & Bulgaristan Müdürü Bahar Birinci, 2017 yılının havacılık için de daha güzel günleri getirmesini temenni ederek, dünyanın en büyük A380 ve B777 filosuna sahip havayolu firması oldukları süreçte 222 uçak siparişlerinin bulunduğunu belirtti. Yine firmanın bünyesinde mevcut 256 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing hizmet vermeye devam ediyor.

Emirates Türkiye, Romanya & Bulgaristan Müdürü Bahar Birinci…

DUBAİ UÇTUKÇA UÇUYOR!

Toplantıda ayrıntılara yansıyanlar arasında, dünyanın yükselen değeri Dubai de vardı. 2020 EXPO’ya kadar 20 milyonu aşkın turist ağırlaması beklenen Dubai, havayolu şirketinin en etkili uçuş destinasyonları arasında yer alıyor.

Emirates Türkiye Satış Müdürü Deniz Sümerpalazoğlu…

BİRİNCİ’NİN TÜRKİYE VE DÜNYA DEĞERLENDİRMESİ…

Emirates Türkiye Satış Müdürü Deniz Sümerpalazoğlu’nun da katılım gösterdiği toplantıda Türkiye, Romanya & Bulgaristan Müdürü Bahar Birinci, havacılık ve turizm sektörüne yönelik Türkiye ve dünya değerlendirmesinde şu ayrıntılara yer verdi: “2016 yılının son çeyreğinde hava taşımacılığı endüstrisinde iyi bir performans görülmesine rağmen kârlılık zayıfladı. Premium sınıfların ekonomi sınıflarına göre daha iyi performans göstermesi, havayollarının finansal performasına artı etki yaptı. Emirates’in de dahil olduğu Körfez havayolları, 2016’da bölgesel olarak en kuvvetli yıllık büyümeyi gösterdiler ve 5 yıl üst üste Orta Doğu Bölgesi’ni uluslararası yolcu trafiğinin 3. büyük pazarı olarak korudular.

havacılık

TÜRKİYE’DE KİŞİ BAŞI HARCAMA 714 DOLAR

2016 yılında tüm dünyada 3,7 milyar yolcu uçtu. Yolcu trafiğinin bölgelere göre büyüme oranları yüzde 11,8 ile Orta Doğu, yüzde 8,3 ile Asya-Pasifik ve yüzde 7,4 ile Latin Amerika oldu. Türkiye’de turizm geliri, bir önceki yıla göre yüzde 29,7 azaldı ve 22 milyar dolar civarında gerçekleşti. Kişi başı harcama 714 dolar oldu. Turizm gideri ise 2015’e göre yüzde 11,4 azalarak 5,5 milyar dolar oldu. Bunun 4 milyar doları kişisel seyahat, gerisi paket tur harcamaları olarak yapıldı. Yurt dışını ziyaret eden vatandaş sayısı yüzde 9,8 azalarak 7,9 milyon kişi oldu. Ocak 2017’de İstanbul’a gelen turist sayısı, geçen sene Ocak ayına göre yüzde 19 azaldı. En büyük kayıplar Almanya, İngiltere, Fransa, Amerika, İtalya ve Hollanda’dan oldu. Artış ise Çin ve Rusya’dan yaşandı. İstanbul’da Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanlarını 2016 yılında 89,5 milyon yolcu kullandı. 2015’e göre yalnızca 250 bin yolcu artışı oldu. İstanbul Atatürk Havalimanı 41 milyonu dış hat olmak üzere 60 milyon, Sabiha Gökçen Havalimanı ise 9,5 milyonu dış hat olmak üzere 29,5 milyon yolcu ağırladı.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER