Almanların öncelikli tercihi Antalya

Yazar Cenay Toprakkaya

Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, Antalya’nın Kemer İlçesi Beldibi Mahallesi’ndeki bir otelde düzenlenen aylık olağan toplantıda bir sunum gerçekleştirdi. Türkiye Otelciler Federasyonu (TUROFED) Başkanı Osman Ayık, Kültür ve Turizm İl Müdürü İbrahim Acar, Kemer Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (KETOB) Başkanı Tayyar Gül, otel temsilcileri ve iş adamlarının katıldığı toplantıda gazetecilere açıklama yapan AKTOB Başkanı Yağcı, şunları ifade etti:

“Mart ayı sonuna kadar Avrupa pazarında düşüşler devam etti, ancak Nisan ayıyla başlayan sezonun ardından Ruslardan büyük bir talep oldu. Almanların tatil tercihinde de Antalya hala yerini koruyor. Alman pazarı her ne kadar 2014-2015’e göre eksilerde olsa da, geçen sene Nisan ayına baktığımızda Almanya pazarında artış görünüyor. Rus pazarındaki talep artışı da 2015 rakamlarını geçmiş durumda. Almanya pazarında tatillerin Nisan ayına denk gelmesinden dolayı, bu yıl ilk defa Antalya’daki Alman turistlerde yüzde 2’lik bir artış yaşandı.

ALMANYA PAZARINDAKİ ARTIŞ DİKKAT ÇEKİYOR

Temennimiz, Almanya pazarındaki artışın devam etmesi yönünde. Mayıs-Temmuz arası yüksek sezonda bu pazardaki artışın devam etmesini istiyoruz. Rus misafirlerin güçlü şekilde Antalya’ya geldiğini görüyoruz. Nisan ayında başlayan bu büyümeyi, Mayıs ve sonrasında da umut ediyoruz. Genelde Almanya’daki okulların tatil olması Nisan ayına denk geldi. Şunu gördük ki, Almanların tatil tercihinde Antalya hala yerini koruyor.”

Antalya

DÜNYADA EN FAZLA TURİST AĞIRLAYAN 12. ŞEHİR

Rus pazarından ciddi beklentilerin olduğuna değinen Erkan Yağcı, açıklamalarına şöyle devam etti: “2016’ya kıyasla çok ciddi bir artışımız var. Hedefimiz 2015 rakamlarını geçip, 2014 rakamlarına ulaşmak. Bu da 3-3,5 milyon civarında Rus misafiri Antalya’da ağırlamak anlamına geliyor. Bunu ne kadar gerçekleştirirsek, o kadar iyi olur. Antalya, dünyada en fazla turist ağırlayan 12. şehir. Bu güçlü pozisyonumuzu korumak istiyoruz. Bunun için Alman ve Rus pazarı çok önemli. İlk verilere bakıldığı zaman geçen seneye kıyasla bir büyüme söz konusu. Bu büyümenin eksenindeki Rusya pazarı da büyümeye devam ediyor. Türkiye’nin petrolü yok ancak turizm potansiyeli yüksek. Geçen seneyi unutup, bu yıl turizmde Türkiye’nin var olduğunu hissettirmek istiyoruz.

TÜRKİYE, MOSKOVA’NIN GÖBEĞİNDE TANITIM YAPACAK

Rusya’da yapılacak Türkiye Festivali’ne AKTOB olarak katılacağız. Çok önemli bir aktivite. Türkiye, Moskova’nın göbeğinde tanıtım yapacak. Özellikle böyle sıkıntılı dönemlerde tanıtım ve algı çalışmaları yapmak önemli. Türkiye’nin ve Antalya’nın adını hafızalarda tutmak çok önemli. Heyecanlıyız ve festivali bekliyoruz.

TURİZM GELİRLERİNİ ARTIRMAK ZORUNDAYIZ

Türkiye’nin turizm geliri, 2016’ya göre yüzde 30 azaldı. Bu azalma fiyatlarla ilgili, çünkü direkt gelire yansıyor. Türkiye, 2016’da çok sıkıntılı bir dönemden geçti. Jeopolitik, ekonomik ve siyasi gelişmeler, turizmi çok fazla etkiledi. Türkiye’de 41 milyon misafir ağırlamıştık, bu daha sonra 32 milyona düştü. Antalya’da ise 12 milyondan 6,5 milyona düştü. İnsan sayısı azalınca gelir de düşüyor. 2017 ve sonrası için hedefimiz, turist sayısını tekrar artırmak. Belli bir talebi yarattıktan sonra fiyatı artırmak. Bu kolay olmayacak. İki-üç yıl içerisinde gelirimizi de artırma durumuna gelmemiz lazım.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER