Türklerin turizmde yeni rotası Kore

Yazar Kadir Toprakkaya

İş turizminde hayli iddialı olan Kore, düzenlenen basın toplantısıyla “teşvikli” Kore turlarını tanıttı. Kore Turizm Organizasyonu (KTO) Kongre ve İş Turizmi Departmanı Daire Başkanı Kim Kap Soo, 2016 yılında 26 bin 541 Türk turistin ülkelerini ziyaret ettiğini, bu yılın ilk yedi ayında ise bu rakamın 14 bine ulaştığına dikkat çekti. Kim Kap Soo, Türkiye’yi abi olarak gören Kore ile Türkiye arasındaki turizm ilişkilerini geliştirmek istediklerini söyledi.

KTO İstanbul Şube Müdürü Jae Sang Lee de, firmaların Kore’ye yönelik teşvik turlarına KTO olarak verdikleri destekleri anlattı. Kore Cumhuriyeti Turizm Bakanlığı bünyesinde kurulan KTO, Türkiye ile diplomatik ilişkilerinin 60. yılında “Teşvikli Kore Turları Tanıtımı” toplantısı düzenledi. KTO Kongre ve İş Turizmi Departmanı Daire Başkanı Kim Kap Soo ve İstanbul Şube Müdürü Jae Sang Lee’nin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda teşvikli Kore turlarının tanıtımı yapılırken, sektördeki fırsatlar ile ülkenin tarihi ve turistik yerleri, güzellikleri de paylaşıldı.

YENİ PAZARLARA AÇILIM

Toplantıda konuşan KTO Kongre ve İş Turizmi Departmanı Daire Başkanı Kim Kap Soo, turizm açısından Türkiye’nin kendilerini için önemli bir ülke olduğunu kaydetti. Özellikle Asya, Avrupa, Afrika gibi büyük kıtaların kesişim noktasında yer alan İstanbul’un büyük bir potansiyele sahip olduğunu dile getiren Kim Kap Soo, turizmde Kore ile Türkiye arasındaki ilişkilerin daha da geliştirilmesini arzu ettiklerini, bu yönde çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti. Kore turizminin Çin, Japonya ve Asya merkezli olarak geliştiğine işaret eden Soo, yeni pazarlar konusunda çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini belirtti.

“TÜRKİYE’Yİ ABİ OLARAK GÖRÜYORUZ”

Korelilerin savaş zamanında Türkiye’nin yaptığı yardımları asla unutmadığını belirten Kim Kap Soo, konuşmasına şöyle devam etti: “Koreliler, ülkelerinin bu kadar gelişmesinde hayatlarını feda eden Türk kardeşlerinin payı olduğunu düşünmektedirler. Korece ‘hiyong’ kelimesi abi demek. Zor zamanlarımızda bize yardımda bulunan Türkiye’yi abi olarak görüyoruz. Kore’nin teknik altyapısı ve yeni fikirleriyle Türkiye’nin doğal kaynakları ve insan gücünü birleştirerek ve çok büyük bir sinerji yaratarak güçlü bir etki oluşturabileceğimizi düşünüyorum. Önümüzdeki günlerde sadece turizm ilişkilerini değil, çeşitli işbirliktelikleri de geliştirmemiz gerektiğini düşünüyoruz.”

Avrupalı turist

2017 SONU BEKLENTİSİ 30 BİN TÜRK TURİST

Türk turist sayısında her geçen gün artış olduğuna dikkat çeken Kim Kap Soo, 2014 yılında ülkeyi ziyaret eden Türk turist sayısının 26 bin 274 kişi olduğunu, bu rakamın 2015 yılında 23 bin 440’a, 2016 yılında 26 bin 541’e ulaştığını söyledi. Soo, bu yılın ilk 6 ayında ise Kore’yi ziyaret eden Türk turist sayısının 14 bin 648 kişi olduğunu belirterek; “2017 yıl sonuna kadar ülkemizini ziyaret eden Türk turist sayısının 30 bin kişi olması beklenmektedir” dedi.

Kore

İŞ TURİZMİ İLE DİKKAT ÇEKİYOR

Kore’nin özellikle iş turizmi ile öne çıktığını ifade eden Kim Kap Soo, ülkede iş turizminin her yıl gelişim gösterdiğini belirtti. Toplantının diğer konuşmacısı KTO İstanbul Şube Müdürü Jae Sang Lee ise şunları ifade etti: “UIA’nın verilerine göre ülkemiz, 2014 yılında 636 iş turizmine ev sahipliği yaparak dünya dördüncüsü olmuştur. 2015 yılında dünya genelinde gerçekleşen 12 bin 350 adet iş turizmi faaliyetinin 891’ine ev sahipliği yaparak dünya ikincisi, 2016 yılında ise dünya genelinde 11 bin kongrenin 997’sine ev sahipliği yaparak dünya birincisi olmuştur. Kore, gelişmiş bir sanayi ülkesi olduğu için kongre ve iş turizminde aktif rol üstlenmek istemektedir. Teşvikli turlar ve toplantılar pazarında da daha çok aktif olmayı planlamaktadır.”

TEŞVİKLİ TURLAR MOTİVASYONU ARTIRIYOR

Jae Sang Lee, teşvikli turlara verdikleri destekler hakkında da bilgi verdi. Kore’ye düzenlenen teşvikli turlar ile birlikte ziyaretçi sayısının her yıl arttığını söyleyen Jae Sang Lee; 2015 yılında 180 bin kişi, 2016 yılında 270 bin kişi, 2017 yılının ilk yarısında ise 110 bin kişinin teşvik turları ile ülkeye geldiğini ifade ederek, şunları söyledi: “Genellikle sigorta şirketleri, satış ve pazarlama şirketleri çalışanlarına bu tarz teşvikli turlar hediye ederek, çalışanlarının motivasyonunu artırmayı amaçlamaktadır. KTO’nun teşvikli turlara desteği, genellikle en az 10 kişilik yabancı gruplara iki günlük Kore ziyareti gerçekleştirmesi durumunda en üst düzeyde destek vererek, ülkenin imajına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

EN ÇOK TERCİH EDİLEN TURLAR SEUL, PUSAN, JEJU VE EVERLAND

Şu ana kadar Çin, Japonya, Tayvan, Vietnam, Singapur, Malezya, Endonezya gibi yakın ülkelerden sigorta şirketleri, bankalar ve satış firmaların ziyaretleri gerçekleşmiştir. En çok ziyaret edilen şehirler ve turlar; Seul, Pusan, Jeju adası, Everland ziyareti, doğa turlarıdır. Ülkemizi ziyaret eden misafirlerimize en uygun ve gerçek Kore deneyimini yaşamaları için yardımcı olmaya çalışmaktayız. Sağladığımız bazı teşviklerden de bahsetmek isteriz. En az 10 kişilik ziyaretlerde ülke tanıtım videoları ve çeşitli hediyeler ile Kore gösterilerine katılım sağlıyoruz. En az 50 kişilik ziyaretlerde ise, havaalanında ya da etkinliklerin gerçekleştirileceği mekanlarda hoşgeldiniz karşılamaları ve hediyeler veriyoruz. En az 300 kişilik ziyaretlerde talebe göre desteklerde de bulunuyoruz.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER