Turizmi bir de pansiyon işletmecisinden dinleyin!

Yazar Kadir Toprakkaya

Kemer’in ilk pansiyonlarından birisi olan Beldibi Mert Aile Pansiyonu Sahibi Ercan Mert; “Kemer’de doğal yapısı da göz önüne alınarak, küçük butik otelcilik ve pansiyonculuğa ayrı bir önem verilmelidir” dedi.

unnamed (2)

Halil ÖNCÜ – KEMER

1988 yılında Antalya’nın Kemer İlçesi Beldibi mahallesinde eski adı ile Soğla olarak bilinen bölgede yer alan Mert Aile Pansiyonu bölgede yer alan üç, dört ve beş yıldızlı oteller ile adeta savaşıyor. Beldibi’nin ilk pansiyonu olan Mert Aile Pansiyon,  Hatice ve Recep Mert’in 1988 yılında kendi evlerinin odalarını turizme açarak başlattıkları bir Pansiyon işletmeciliği… Pansiyonun halen işletmeciliğini oğulları Ercan Mert yapıyor. Beldibi’nde çok sayıda üç, dört ve beş yıldızlı otelin bulunduğunu ve bunun mücadelesini yaptıklarına dikkat çeken Ercan Mert, tesisin başlangıçtan günümüze uzanan hikâyesini ise şöyle anlatıyor:

“1988 yılında Annem Hatice ve babam Recep Mert’in başlattıkları Pansiyon işletmeciliğine halen devam ediyoruz. Bölgenin ilk pansiyonu olma özelliğini taşıyoruz. Bölgemizde turizmin daha yeni yeni gelişmeye başladığı yıllarda yine karşımızda bulunan yazlıkçıların yer aldığı Beltaş Otelde bulunan Güner Teyzemizin önerisi ile bu işe başladık. Onun tavsiyeleri ile buraya gelen yerli yabancı çok sayıda turiste öncelikle kahvaltı vererek ardından da evimizin birkaç odasını kiralayarak pansiyon işletmeciliğine başladık. O dönemlerde bizleri tercih eden birçok yabancı misafirimiz ile hala görüşüyoruz. Ararlar bizde onları ararız, zaman zaman bizleri ziyarete gelirler.  O dönem 16 oda ile başladığımız pansiyonumuzda oda kahvaltı ve akşam yemekleri verir, unutulmaz anlar yaşardık. 1988-1999 yılları arasında işletmeciliğini yaptığımız Mert Aile Pansiyonunu,  bu sezona kadar kiralayarak ya da farklı kişilerin işlettiği pansiyon ve zamana zaman da personel lojmanı olarak kiraladık.  Bu yıl itibariyle tekrar biz aile olarak işletmeye karar verdik ve işimizin başına geçtik” dedi.

unnamed (1)

26 Odada üç ve dört kişilik odaların yer aldığı Mert Aile Pansiyon’da kış dönemi boyunca tadilat çalışmaları yaptıklarına dikkat çeken Ercan Mert, “Mert Aile Pansiyon’umuzu 2015 yılı itibarıyla tekrar işletmeye karar verdik. Tadilat çalışmalarımızı tamamladık. Odalarımızı boya badanadan geçirdik, yatakları yeniledik ve bahçe düzenlemesi yaptık, sezonumuzu da açtık” dedi.

Pansiyon işletmeciliğinin sıcaklığına dikkat çeken Ercan Mert, “ Burada konaklayan misafirlerimize genelde oda kiralıyoruz. İsteyen misafirlerimize sabah kahvaltısı da sunuyoruz. Misafirlerimizden aldığımız bilgiler ışığında şunu söyleyebilirim ki; burada kalan misafirlerimiz otelde bulamadığı sıcaklığı burada buluyorlar. Tatil için bu bölgeyi tercih eden misafirlerimiz pansiyonumuzda kendilerini ev konforunda hissetmektedirler. Pansiyonumuzun önünde Atatürk Parkı ve plajı, hemen arkamızda Toroslar bahçemizde tavuklarımız, horozlarımız onlara farklı bir tatil anlayışı sunmaktadır. Daha çok sadece pansiyonumuzda yatmayı planlayan misafirlerimiz, zamanlarının büyük bölümünü bölgemizde daha çok dışarıda geçirmekte başta esnaflarımız olmak bölgeye de katkı sağlamaktadır. Kemer’de doğal yapısı da göz önüne alınarak, küçük butik otelcilik ve pansiyonculuğa ayrı bir önem verilmelidir” dedi.

Bundan sonra Beldibi’de oluşturulması beklenen imar planlarında da buna dikkat edilmesi gerekliliğini ifade eden Mert Aile Pansiyonu Sahibi Ercan Mert “ Beldibi’nde bundan sonra oluşturulması beklenen imar planlarının daha çok ticari alanlarda, butik tarzı oteller ve pansiyonların geliştirilmesi adına ayrı bir önem verilmesi gerekmektedir. Turizmde artan ciddi yapılaşmanın önüne geçilerek butik otelcilik ve pansiyonculuk daha çok teşvik edilmelidir” diye konuştu.