Turizmde Dijital Yol Haritası Belirlendi

Yazar Editör

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) ortaklığında projelendirilen Turizmde Dijital Yol haritası düzenlenen lansmanla basına tanıtıldı.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ile Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) ortaklığında projelendirilen ve EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri tarafından rapor aşaması tamamlanan “Turizm Sektörü Dijitalleşme Yol Haritası Raporu”, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen lansmanla tanıtıldı.

2018 Eylül ayından bu yana toparlanan veriler ışığında belirlenen yol haritası, seyahat acentalarının dijital trendleri nasıl takip edeceği ve stratejilerini nasıl geliştirecekleri hakkında turizm sektörüne özel olarak hazırlandı.

Turizmde Dijital

DİJİTALLEŞME TERCİHLERİ BELİRLEYECEK…

TBV Genel Sekreteri Çağdaş Ergin’in açılış konuşmasıyla başlayan lansmanda, kürsüye ilk olarak TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya davet edildi. Turizm sektörü için çok değerli bir çalışmaya imza attıklarını belirten Bağlıkaya; “Artık tüketicilerin yaklaşımlarını belirlemede dijital süreç çok belirgin bir rol üstleniyor. Biz de bu projeyle dijital dünyaya ayak uydurmak istedik. Kısa, orta ve uzun vadede sektörümüzün dijitalleşme yol haritasını içeren bu proje, inanıyorum ki bir referans kaynağı olacak ve dijitalde atılım yapmamızı sağlayacaktır” sözleriyle TÜRSAB olarak seyahat acentalarının dijital dönüşüme uyum sağlamaları için her türlü desteği vereceklerini dile getirdi.

Turizmde Dijital

ANALOG KUŞAK DEĞİŞİYOR…

TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya’dan sonra söz alan TBV Başkanı ve Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı, TÜRSAB ile böyle önemli bir projeye imza attıkları için duyduğu memuniyeti dile getirdi. “Analog kuşak artık değişmeye başlıyor. Turizm de bu gelişmelerden payını alacak. Ülkemizin en önemli sektörlerinden biri olan turizm sektörüne katkı sağlamaktan ötürü son derece minnettarız” şeklinde konuşan Eczacıbaşı, projenin önemine değindi.

Daha sonra kürsüye çıkan EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri İş Geliştirme Direktörü Mehmet Gülez, yol haritasının ayrıntılarını içeren bir sunum gerçekleştirdi. Amaç ve Yaklaşım, Yeni Nesil Turizm Stratejileri, Turizmde Dijitalin Önemi, Akıllı Turizm, Turizm X.0 ve Turizm Sektörü Dijitalleşme Yol Haritası başlıklarıyla katılımcılara aktarılan sunumun ardında kürsüye gelen Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu, projenin dijital dünyada sağlayacağı avantajlardan bahsetti.

Basının da oldukça geniş bir katılım gösterdiği organizasyonda, çok sayıda seyahat acentası temsilcisi ve sektör paydaşlarından oluşan katılımcı grubu da yer aldı.

 

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER