Mobilyacılar 2015′de yüzde 10 büyüme hedefliyor

Yazar Kadir Toprakkaya

Yarım asırdır özel tasarım yapabilen saygın markaları bünyesinde toplayan mobilyanın başkenti Modoko’nun Yönetim Kurulu Başkanı Etem Özçelik; tüm mobilya sektörü ve Modoko için 2014 yılını değerlendiren ve 2015 yılı beklentilerini içeren bir açıklama yaptı.

Açıklamasında, geçen yılın sektör açısından en önemli gelişmelerinin, sektör derneklerinin tek bir çatı altında birleşerek federasyonlaşması ve kentsel dönüşüm projelerinin desteğiyle istihdamın 500 bin kişiye ulaşması olduğunu belirten Özçelik, şunları ifade etti:

“Son 10 yılda 7 kat büyüyen ve ihracatını 6 kat artıran sektörümüzün geleceğinden ve 2015 yılından umutluyuz. 7,5 milyar dolarlık Türkiye mobilya sektörü içerisinde yüzde 10 pazar payına sahip olan Modoko açısından da 2014 yılı başarılı geçmiştir. 2014 yılının bir diğer olumlu gelişmesi ise, tüm sektör derneklerinin tek çatı altında toplayan Mobilya Sanayicileri ve İşadamları Dernekleri  Federasyonu’nun  (MOSFED) kurulması olmuştur.

2023’DE DÜNYADA İLK 5…

Sektör olarak en büyük hedefimiz, 2023 yılında 10 milyar dolar ihracat ve 25 milyar dolar da üretim rakamına ulaşmaktır. Türk mobilya sektörü, bundan 4-5 yıl önce dünyada 23. sırada idi; bugün ise ilk 10’a girmek üzere. 2023 yılında ilk 5’e girmek temel hedefimiz. Tük mobilya sektörünün gerçek yeri orasıdır. Bu gelişmelere ve olumlu bakışa Modoko’nun katkıları tartışılmaz.

ZİYARETÇİ SAYISI GİDEREK ARTIYOR…

Modoko, her yıl ziyaretçi sayısını katlayarak arttırmaktadır. Bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında bir müşteri ve ziyaretçi artışı tespit edilmiştir. 2015 yılına ilişkin ise, mobilya sektöründeki olumlu gelişmelere paralel olarak yüzde 8-10 bandında bir büyüme bekliyoruz. Bu büyüme ile Modoko bünyesinde bulunan marka yatırımı yapmış ve yapan firmaların faaliyetleri ile çok daha yukarılara çıkacağına inanmaktayız. Ama sektörümüz halen üretiminin yüzde 30’unu ihraç eder durumdadır ve dünya pazar payımız yüzde 1 mertebesindedir. Yapmamız gereken, pazar çeşitlendirmesine gidip, potansiyelimizi ihracata yönlendirmektir. Mesela dünyanın en çok ithalat yapan ülkeleri ABD, Almanya, Fransa, İngiltere, Kanada ve Japonya’dır ve biz bu ülkelere maalesef çok az mobilya satıyoruz. Buna çok dikkat etmek lazım.

ÇIRAKLIK OKULLARINA ACİL İHTİYAÇ VAR…

Sektörümüz çıraklık okullarına acil ihtiyaç duymaktadır. Devletimizin de destekleriyle çıraklık okulları açmalıyız ve bu okulları Türkiye geneline, tüm kasabalara yaymalıyız. Çünkü burada pazar var ve biz bu pazarı değerlendirmek zorundayız. Bir dönem konfeksiyon ülkeye hakimdi, ancak öyle bir gelişme oldu ki bir anda her şey değişti. Bizim mobilya sektöründe çökme olamaz. Şu anda Ortadoğu’da bizim mobilyalarımız, aranan mobilyalar arasında ve bu bize çok büyük gurur veriyor.

TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞİYOR…

Tüketicilerin mobilya alma alışkanlıkları değişime uğruyor. Mobilya artık lüks tüketim ürünü olarak algılanmıyor. Kişinin yaşam tarzını yansıtan, yaşam alanlarını rahatlatan ve doğal olarak daha sık yenilenen bir ürün grubu haline geldi. Ve tüketicilerin mobilya ihtiyaçları da farklılaşmaya başladı. Artık klasik, oymalı ve geniş yer kaplayan mobilyalar yerini minimal esintili, modern tasarımlara bırakıyor. Küçülen mobilyalar ile birlikte aksesuarlar daha da çeşitleniyor.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER