INFLOW Global Summit heyecanı başladı

Yazar Oğulcan Tatar

Fotoğraf, video ve yazılarıyla tüm dünyada milyonlarca kişinin tercihlerine yön veren içerik yaratıcıları ve sosyal medya fenomenlerini 15-24 Aralık tarihleri arasında İstanbul’da bir araya getirecek olan INFLOW Global Summit 2017, düzenlenen basın toplantısıyla start aldı.

The Ritz Carlton’da gerçekleştirilen toplantının açılış konuşmasını yapan INFLOW Summits Yönetim Kurulu Başkanı Emre Gelen, geçtiğimiz sene 292 milyon sosyal medya kullanıcısına erişerek 9,8 milyonluk etkileşim aldıklarını, INFLOW Global Summit’in dünyada yapılmış en büyük influencer etkinliği olduğunu belirtti. Basın toplantısının başlangıcında gösterilen tanıtım videosunda, geçtiğimiz sene Türkiye’de gerçekleşen ana etkinliğin yanı sıra Venedik’te gerçekleşen “Meet-up” görüntülerine de yer verildi.

NFLOW Summits Yönetim Kurulu Başkanı Emre Gelen

HIZLA BÜYÜYEREK GLOBAL OLMAYI BAŞARDI

Dünya çapında milyonlarca takipçisi olan influencer’ların hiçbir maddi bağ kurmadan Türk merkezli global bir etkinliğe katılmasının öneminden ve gurur verici olmasından bahseden Gelen, 2016’nın Nisan ayında kurulan ve kurulduğu günden bu yana kadar hızlı bir şekilde büyüyerek global olmayı başarabilen girişimin aynı zamanda ismini INFLOW Travel Summit’ten INFLOW Summit’e değiştirerek, içerik anlamında da sadece seyahat alanını değil; moda, gastronomi, teknoloji, anne-çocuk trendlerini de içinde barındıracağının sinyallerini verdi.

35 FARKLI ÜLKEDEN 140 YABANCI INFLUENCER

2018’de ilk uluslararası etkinliklerini Katar’ın Doha kentinde 25-27 Şubat’ta gerçekleştireceklerinin de duyurusunu yapan Emre Gelen, ardından konuşmasına 15-24 Aralık tarihleri arasında The Ritz Carlton İstanbul başta olmak üzere ülkemizde çeşitli lokasyonlarda gerçekleşecek olan INFLOW Global Summit hakkında bilgiler vererek devam etti. Etkinliğe 35 farklı ülkeden 140 yabancı influencer katılacak. Influencer davetlileri arasından 7 kişiyle 16-17 Aralık tarihlerinde Gaziantep’te mülteci kampı ziyareti yapılacak, sosyal sorumluluk projesi kapsamında farkındalık yaratılacak. 18 Aralık Pazartesi günü ise Four Seasons Bosphorus’ta düzenlenecek “Hoşgediniz” yemeğiyle programın İstanbul ayağı başlayacak. The Ritz Carlton’da gerçekleşecek panellerin yanı sıra influencer ve markaların yeni işbirlikleri kurmaları için B2I (Brand to Influencer) ortamı yaratılacak. İstanbul’da gerçekleşcek olan toplantı ve konferansların ardından davetli 20 influencer ile Kapadokya’ya gidilecek program 24 Aralık’ta sona erecek.

INFLOW Summits Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Afşin Avcı

300 MİLYONDAN FAZLA ETKİLEŞİM

INFLOW Summits Yönetim Kurulu Başkanı Emre Gelen’in ardından söz alan Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Afşin Avcı, etkinliğin içeriğine ilişkin önemli bilgiler verdi. Sektör veya marka fark etmeksizin dünyada kurumların “influencer marketing” için ayırdığı bütçenin hızla arttığından bahseden Avcı, dünya genelinde takipçisi hızla artan influencer’lar ile ürünlerini müşterilerine sunan markaların bir araya geleceği dünyadaki bir numaralı platformun yine INFLOW Global Summit olduğunu belirtti. Konferansın konusunun da ağırlıklı olarak “Influencer Marketing” olacağını ifade eden Afşin Avcı, 140 yabancı influencer’ın yanı sıra 100 Türk influencer ile beraber marka ve ajansların da katılacağı konferansta önemli işbirliklerinin sağlanılacağını, bu sene davetli olan influencer’ların toplamda 80 milyonun üstünde takipçileri olduğunu ve bu organizasyon kapsamında 300 milyondan fazla etkileşim sağlanabileceğini belirtti.

TÜROB Genel Müdürü İsmail Taşdemir

DİJİTAL SEYYAHLIK

Son olarak konuşan TÜROB Genel Müdürü İsmail Taşdemir ise, turizm sektörünün sanayi devriminden önceki yolculuğundan influencer marketing’e uzanan yolculuğa değinerek, “Dijital Seyyahlık” olgusunun ne derecede önemli olduğunu belirtti. Türkiye’de turizmi olumsuz etkileyen durumlar yaşanırken, ülkede bu derece büyük bir organizasyonun ne derece önemli ve gurur verici olduğunu belirten Taşdemir, pazarlama aranında sosyal medyanın önemine de vurgu yaptı. Dünyada pek çok yeni destinasyonun influencer’lar tarafından çıkarıldığını, görmenin değil deneyimlemenin yine influencer’lar tarafından ortaya çıktığını belirten İsmail Taşdemir, markaların da planlamalarını buna göre yapmaları gerektiğine dair tavsiyelerde bulundu.

INFLOW Global Summit’in basın toplantısına katılan TOURMAG Turizm Dergisi Editörü Oğulcan Tatar, dijitalleşmenin hayatın her alanına entegre olduğu günümüz dünyasında etkinliğe katılacak olan influencer’ların Türkiye’nin tanıtımına önemli katkı sağlayacağını belirtti…

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER