Ege’nin prensi Çipura dünya sofralarında

Yazar Cenay Toprakkaya

Türkiye’nin ihracatta öne çıkan sektörlerinden su ürünlerinde, ihracatta çipura bereketi yaşanıyor. Beyaz etli prens olarak tanımlanan ve doyumsuz lezzetiyle sofraların baş tacı olan çipuranın ihracatında talep patlaması yaşanıyor.

Türkiye’den ihraç edilen her dört balıktan üçünün ihracatını gerçekleştiren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’nin kayıtlarına göre, 2016 yılının Ocak-Ağustos döneminde çipura ihracatı yüzde 35’lik artış ile 17 bin 570 ton’dan 23 bin 685 ton’a yükseldi. Çipura balığının Türk sularında yetişen, Türkiye’ye özgü bir balık olduğunu belirten Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, 2008 yılında Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun kurulması sonrasında yürütülen tanıtım çalışmalarının meyvelerini toplamaya başladıklarını, 2016 yılının Ocak-Ağustos döneminde ihracatın 125 milyon 243 bin dolara ulaştığını kaydetti.

egenin-prensi-cipura-dunya-sofralarinda-6

TALEBİ KARŞILAMAK İÇİN ÜRETİM KAPASİTESİ ARTIRILDI

Su ürünleri sektörünün yıllık 60 bin ton seviyesinde olan çipura üretimini 90 bin ton’a çıkarmak için gerekli yatırımları yaptığını anlatan Kızıltan; “Lezzet ve sağlığı birleştiren çipuramıza dünya genelinde olan talebi karşılayabilmek için üretim kapasitemizi arttırdık. Bu sayede ihracatta yüzde 50’lik bir artışa imza atacağız. 2023 yılı için sektörün ortaya koyduğu 1.5 milyar dolar ihracat hedefine ulaşacağız” diye konuştu.

egenin-prensi-cipura-dunya-sofralarinda-7

EN ÇOK HOLLANDALILAR VE İTALYANLAR SEVİYOR

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamulleri İhracatçıları Birliği’nden 2016 yılının üçte ikilik diliminde yapılan 125 milyon 243 bin dolarlık çipura ihracatında Hollanda, 29 milyon 741 bin dolar ile ilk sırada yer aldı. Hollanda’yı 28 milyon 225 bin dolarlık çipura ihracatı ile İtalya, 9 milyon 67 bin dolarlık tutarla İspanya takip etti. İhracat yapılan ülke sayısı ise 44 oldu.

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, 2008 yılında Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun kurulması sonrasında yürütülen tanıtım çalışmalarının meyvelerini toplamaya başladıklarını ifade etti…

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER