Azerbaycan, 11 ayda 1 milyon 500 bin turist ağırladı

Yazar Kadir Toprakkaya

Azerbaycan Turizm Ofisi, ülkeyi yıl boyunca turist destinasyonu olarak tanıtmaya güçlü bir şekilde odaklanan geçen yılın başarılarını ve sonuçlarını paylaştı. 2022’de Azerbaycan, ülkeye gelenlerin sayısı bir önceki yıla göre önemli ölçüde arttığı için tüm ana kaynak pazarlarında aktif bir toparlanma gördü. Azerbaycan, Ocak-Kasım 2022 arasında 2021’in aynı dönemine göre yüzde 111 daha fazla olan 1 milyon 459 bin uluslararası ziyaretçiyi ağırladı. Azerbaycan’ı en çok ziyaret eden 15 ülke arasında, komşu ülkelerle birlikte Türkiye, Suudi Arabistan, Özbekistan, Kazakistan, Hindistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Almanya ve İngiltere yer aldı.

Azerbaycan Turizm Ofisi İcra Kurulu Başkanı Florian Sengstschmid, konu ile ilgili yaptığı açıklamada şunları ifade etti: “Bu başarılar, Azerbaycan turizm endüstrisinin sıkı çalışmasının, adanmışlığının ve tüm paydaşların katkısının bir kanıtıdır. Rakamlar 2019 seviyesinin yaklaşık yüzde 50 altında olmasına rağmen, bazı ülkeler ve bölgeler yüzde 99’a varan iyileşme oranı gösteriyor. İlk 15 arasında yer alan 3 ülke – Türkiye yüzde 98 iyileşme, Suudi Arabistan yüzde 91 iyileşme, Hindistan yüzde 90 iyileşme gibi – çok yüksek bir iyileşme oranı gösteriyor. Genel olarak Güney Asya pazarı yüzde 99 iyileşme gösteriyor.”

2022’de Azerbaycan, çeşitli turizm olanaklarını sergileyen 16 küresel ticaret ve tüketici fuarı ve gösterisinde temsil edildi. Bu etkinlikler, turizm destinasyonu olarak Azerbaycan hakkında farkındalık yaratma, daha geniş bir kitleye ulaşma ve sektörün önemli oyuncularıyla ilişkiler kurma fırsatı sağladı. Bu etkinliklerin yanı sıra uluslararası blog yazarları ve medya temsilcileri ile operatörler ve tur acenteleri, tanışma gezileri çerçevesinde Azerbaycan’ı ziyaret ettiler.

Azerbaycan

“SLOW FOOD TRAVEL” PROGRAMI

2022 yılı boyunca Azerbaycan Turizm Ofisi, ülkenin ürün portföyünü çeşitlendirmek için çalıştı. Bu projelerden biri de çok eski pişirme yöntemlerini ve yok olma tehlikesiyle karşı karşıya olan ürünleri onurlandırmak ve korumak için hayata geçirilen “Slow Food Travel (SFT)” programı idi. Program kapsamında yüzlerce yerel üretici, çiftçi, kasap, arıcı, peynir ve şarap imalatçısı ile restoran ve otel zincirleri arasında bağlantı kuruldu ve ekonomik canlanma üzerinde olumlu etkisi olan sürdürülebilir seyahatin teşvik edilmesine katkıda bulunuldu.

Azerbaycan

Bağcılık, şarapçılık ve şarap turizminin tanıtımına BÜYÜK KATKI

Ekoturizme olan ilginin artmasıyla birlikte Azerbaycan Turizm Ofisi, ülkede kuş gözlemciliğini aktif olarak geliştirdi. 400 kuş türünü kaydeden Azerbaycan, kuş gözlem yerleri arasında kısa mesafe avantajına sahip. Kuş gözlemciliği uygulaması, turizm stratejisinin temellerinden biri olarak kabul edilen Azerbaycan’daki manzaraların ve yaşam alanlarının benzersizliğini bir kez daha göstermekte. Yerel şarap endüstrisinin gelişimine odaklanma, Azerbaycan’ı bölgede gelişen bağcılık merkezlerinden biri haline getirdi. Bağcılık, şarapçılık ve şarap turizminin tanıtımına yaptığı katkıyı kutlamak için Azerbaycan Turizm Ofisi, Avrupa Konseyi ve Avrupa Kültür Rotaları Enstitüsü tarafından bir dizi ödüle layık görüldü.

yerel turizm endüstrisinde kurumsallaşma ve ağ oluşturma

Ayrıca, yerel turizm endüstrisinde kurumsallaşma ve ağ oluşturma, önemli bir öncelik olmaya devam etti. 2022 yılında Devlet Turizm Ajansı, turizm alanında birleşik bir devlet politikasının oluşturulması ve uygulanması, turizm alanında norm belirleyici aktivitelerin gerçekleştirilmesi ve ayrıca turizmin gelişmesi için devlet düzenlemesi, kontrolü ve koordinasyonuna yönelik faaliyetlerine devam etti.

ULUSAL MİRAS ALANLARINDA kapsamlı bir altyapı güncelleme

Diğer yandan, iç turizmin gelişmesi kapsamında, kurtarılan Karabağ ve Doğu Zangazur’daki turizm potansiyelinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesinde büyük ilerleme kaydedildi. Ulusal mirasın korunması ve sürdürülebilir yönetimi alanında önemli ulusal cazibe merkezlerinde restorasyon ve konservasyon çalışmaları gerçekleştirildi. 2022 yılında Şeki, Basgal, Kınalık ve Diribaba kompleksi gibi ulusal miras alanlarında kapsamlı bir altyapı güncelleme çalışması yapıldı.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER