Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB) Ağustos ayı buluşması, geçtiğimiz gün yapıldı. Taksim The Marmara Otel’de gerçekleşen buluşmaya Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, Almanya Başkonsolos Vekili Stefan Graf, Brezilya Başkonsolosu Paulo Roberto ve CHP İstanbul Milletvekili Didem Engin, onur konuğu olarak katıldı.
GÜVENLİK UNSURU KOZ OLARAK KULLANILIYOR
TÜROB Başkanı Timur Bayındır, etkinlikte yaptığı konuşmada gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunarak, İstanbul’un fiyatlandırılmasında güvenlik unsurunun koz olarak kullanıldığının bariz biçimde görülmekte olduğunu dile getirdi. Kurban Bayramı tatilinin 10 gün olarak belirlenmiş olmasının, yüksek sezona denk gelmesi nedeniyle tatil bölgelerinde önemli bir hareketlilik yaşanmasını sağladığına değinen Bayındır; “Ancak şehir otellerinin ve özellikle de İstanbul turizmi, söz konusu dönemdeki turizm hareketinden yeteri kadar faydalanamamaktadır. Buna karşılık İstanbul’da bayram döneminde Ortadoğu’dan gelen turist sayısında artış söz konusu. Bayram döneminde Körfez turistinin etkisiyle İstanbul’da doluluklar yüzde 80’i bulacak gibi görünüyor. Aynı durum Trabzon için de geçerli. Bayram sonrası maalesef bu doluluklar yine düşecektir. Genel olarak Eylül, Ekim, Kasım ayları kongre ve MICE beklentilerimizin olduğu aylar. Fakat bu segmentlerde de yılın son çeyreğini zayıf geçireceğiz” dedi.
BOOKING.COM KONUSUNDA UZLAŞMA SAĞLANMALI
Booking.com konusunun yarattığı sıkıntıların devam ettiğini de sözlerine ekleyen Timur Bayındır; “Bu konuda hükümetimizce üst düzeyde görüşmelerin devam ettiğini biliyoruz. Ülkemizin yasaları çerçevesinde en kısa zamanda bir uzlaşma sağlanması, hem vatandaşlarımız hem de otellerimiz açısından hayırlı olacaktır” şeklinde konuştu.
FUARLARA İLGİ AZALIYOR
TÜROB olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü’nde 2018 yılı fuarlarına ilişkin bir görüş alışverişi toplantısı yaptıklarını ifade eden Bayındır, şu açıklamalarda bulundu: “Özellikle kitlesel iletişim araçları ve tüketici tercihlerindeki değişim, sosyal medyanın etkinliği, yüksek maliyet gibi unsurlar dikkate alındığında turizm fuarlarına olan ilginin her geçen gün daha da azaldığı, ziyaretçi sayılarının ise hızla düştüğü gözlemlenmektedir.
LONDRA, MOSKOVA FUARLARI 3 GÜNE İNDİ
Gelişen teknoloji ve erişim kanalları ile turizm sektöründe önemli değişimler yaşanıyor. Geleneksel iş anlayışı ve pazarlama teknikleri, hakimiyetini online iletişime ve hedefe özgün tematik tanıtımlara bıraktı. Böylelikle sektörün temel taşları olarak kabul edilen ITB, WTM gibi uluslararası fuarların dahi iş hacminde daralmalar yaşanmıştır. Bu gelişmelere bağlı kalarak, dünyanın en önemli turizm fuarları arasında gösterilen WTM Londra, MITT Moskova gibi turizm fuarları, fuar süresini 4 günden 3 güne indirmiştir.
ÇİN VE ASYA ÜLKELERİNE YÖNELİYORUZ
TÜROB olarak 2018 yılındaki pazarlama faaliyetlerinden en verimli şekilde yararlanabilmek için birtakım yenilikler başlatmayı planladık. Her yıl olduğu gibi ana pazarlarımızdaki fuarlara katılmaya devam edeceğiz. Özellikle Çin ve Asya ülkelerine yönelik aktif çalışmalara başlıyoruz. Bu bölgelere ilişkin çok detaylı araştırmalarımızı yaptık. 2018 yılı, Çin’de ‘Türkiye Turizm Yılı’ olarak kutlanacak. Bu konuda Bakanlığımız ile temas kurduk, Ankara’da bir toplantı düzenlendi. Bunun yanı sıra TÜROB olarak, Çin pazarına yönelik sosyal medya dahil çeşitli kanallarda özel projelere başlıyoruz. Bildiğiniz gibi Çin, kültürel yapısı ve günlük hayatıyla alıştığımız profilin dışında. Onlara hitap edecek noktaları hedef alacağız. Yakın zamanda üyelerimize bu konuda detaylı bilgi vereceğiz.
TÜROB WEB SİTESİ YENİLENİYOR
‘Turizmde Dijitalleşme’ kapsamında TÜROB olarak yakın gelecekte hayata geçireceğimiz ‘doğrudan rezervasyon’ konusunda çalışmalarımız devam ediyor. Birliğimizin web sayfası da yenilenmekte olup, kısa zaman içerisinde çok daha fonksiyonel ve güncel yeni web sayfamızı yayına alacağız.”
AHMET MİSBAH DEMİRCAN: SOSYAL MEDYAYI ISKALAMAYIN
TÜROB’un onur konukları arasında Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan da vardı. Eski bir turizmci olarak bu toplantıda bulunmaktan büyük memnuniyet duyduğu mesajı ile konuşmasına başlayan Demircan; “Dünyanın en kıymetli, en güzel ülkesinde yaşıyoruz. Bu ülkenin sahipleriyiz, bireyleriyiz. Bu durumun ne büyük bir şans olduğunu asla göz ardı etmeyelim. Bunun için sosyal medyayı çok iyi kullanmak, değerlendirmek gerekiyor. Eğer bu defa sosyal medyayı ıskalarsak, sanayi devrimini ıskalamış olacağımızı unutmayalım” değerlendirmesinde bulundu.
BEYOĞLU’NDA 6 BİN YATAKTAN 46 BİN YATAĞA
Buluşmanın gerçekleşeceği salona girişi sırasında NG Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Hediye Güral Gür ile karşılaşan Başkan Demircan; “2004 yılında Beyoğlu’nda 6 bin yatak kapasitesi vardı, bugün ise 46 bin yatak kapasitesi var. Bu aynı zamanda büyük bir istihdamı da beraberinde getirmiştir. Üstelik bu alanları boş depolardan, sağlıksız koşullarda üretim yapan imalathanelerin dönüşmesinden sağladık” dedi.