Turizm sektörünü tetikleyen en önemli unsur: E-Ticaret

Yazar Cenay Toprakkaya

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de alışveriş yapma alışkanlıkları dijital dönüşümden etkileniyor. Dijitalin yükselişiyle beraber otelcilik sektöründe de dijital kanallarla yapılan satışlar artış gösteriyor. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği’nin (ETİD) verilerine göre, e-ticaret sektörü her yıl ortalama yüzde 30 oranında büyüyor ve 700 milyar TL büyüklüğünde olan perakende sektörünü de büyütüyor.

Hem sunulan imkanlar hem de ürün çeşitliliği sayesinde internet üzerinden ihtiyaçları karşılamak, tercih edilen yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Yoğun tempoda yaşam sürdüren tüketiciler, fiziksel mağazalar kadar online mağazalardan da kolayca alışveriş yapmak istiyor. Şirketler de müşterileriyle aralarındaki uzaklığı ortadan kaldırmak için e-ticaret yönetimine başvuruyor. Dünya genelinde perakende içerisinde e-ticaretin payı 2011 yılında yüzde 3,6 iken, 2016’da bu oran yüzde 8,5’e yükseldi. 2021’de ise bu oranın yüzde 13 seviyelerini yakalaması bekleniyor. TUSİAD’ın bu yıl açıkladığı “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret” raporuna göre, ülkemizde e-ticaretin toplam perakende içerisinden aldığı pay yüzde 3,5 seviyelerinde. 2021 itibariyle bu oranın yüzde 4,3 seviyelerinde kalacağı öngörülüyor.

CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer

DİJİTAL DÖNÜŞÜME TURİZM SEKTÖRÜ DE AYAK UYDURUYOR

İnternet kullanım alanlarının her geçen gün artış gösterdiğini söyleyen CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer; “Dijital dönüşüm, e-ticaret adına çok ciddi fırsatlar sunuyor. Dijital dönüşüm dediğimiz şey, şirketlerin geleceği demek. Şirketlerin dijitalleşmemesi, e-ticaretin büyümesini engelliyor. Kullanıcı sayısının artış göstermesiyle beraber dijital pazarlamada etkisini daha çok gösteren kurumlar avantaj yakalıyor. Tüketicilerin alışveriş trendleri bu yöne doğru kayıyor. Turizm sektörü de bu yeni trendi takip eden sektör olarak karşımıza çıkıyor. Turizmde yeni ve etkili satış kanalı ‘dijital pazarlama’ diyebiliriz. Günümüzde dijital pazarda özelikle otellerin kendi dijital pazarlamalarını oluşturmaları gerekiyor. E-ticaret, hem markalar hem de kullanıcılar için yaşamımızı kolaylaştıran dijital dünyanın sunduğu ayrıcalıklardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Gelecek dönemde online platformlardan yapılan alışveriş hacmi, fiziksel mağazadan yapılan alışveriş hacmini geçecek. E-ticaret sayesinde zamandan tasarruf etmek ve her ihtiyacımıza karşılık bulmak mümkün” dedi. Becer, açıklamalarına şöyle devam etti:

E-Ticaret

DİJİTAL PAZARLAMA, YÜKSELEN BİR DEĞER OLARAK AVANTAJ SAĞLIYOR

“Turizm sektöründe dijital alana daha fazla yönelmek sektörü büyütecek. Daha çok reklam yatırımı yapılması gerekliliğiyle beraber, turizmde dijital pazarlamanın yükselen bir değer olarak avantaj sağladığını düşünüyorum. Biz CRM Medya olarak, turizm sektöründe dijital pazarın öneminin farkındayız. Bu alandaki bilgi boşluğunu doldurmak ve yenilikleri sektör profesyonelleriyle paylaşmak adına Dijital Zirve etkinliğimizi her yıl gündemimizde tutuyoruz. Yaklaşık olarak 500-600 katılımcı ile gerçekleştirdiğimiz zirve kapsamında hizmet ettiğimiz sektörü güçlendirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl gerçekleştirdiğimiz etkinliğimizde, Yekta Kopan moderatörlüğünde Serdar Kuzuloğlu, Mehmet Biçer, Ceyhun Yılmaz, Mustafa İçil, Sencer Kutluğ, Emre Faks, Ahmet Uğur Yılmaz, Okan Seçkin, Devrim Emekçi, Başak E. Amanat, Serdar Sarıl, Ali Özdemir gibi önemli isimleri ağırladık. Bu etkinlikler devam ettikçe, turizm sektörü daha da gelişecek. Amacımız, üzerimize düşen sorumluluk bilinciyle sektör ilgililerini doğru bilgilendirmek ve yönlendirmek. Bu noktada çalışmalarımız devam ediyor.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER