Skal İstanbul turizmin geleceğini masaya yatırdı

Yazar Kadir Toprakkaya

Skal İstanbul Kulubü’nün eylül toplantısında konuşmacı olan T.C. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Özgül Özkan Yavuz, ülkemizde ve dünyada turizmin pandemi öncesi ve sonrasındaki durumunu değerlendirerek, önümüzdeki dönemde sektörü neler beklediğini anlattı.

Turizm ve seyahat sektörünün önemli isimlerini bir araya getiren Skal İstanbul Kulübü, online ortamda gerçekleştirdiği eylül ayı toplantısında T.C. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Özgül Özkan Yavuz’u konuşmacı olarak ağırladı. 27 Eylül Dünya Turizm Günü vesilesiyle Skal International üyeleri ile bir araya gelen Özgül Özkan Yavuz, turizmin pandemi öncesi ve sonrası dönemde ülkemizdeki ve dünyadaki durumunu değerlendirirken; salgın sonrasında sektörün nasıl şekilleneceği, yeni dinamiklerin neler olacağı ve ülkemizin tanıtım/pazarlama faaliyetlerinin nasıl yönetileceği konusunda önemli bilgiler aktardı.

Özgül Özkan Yavuz

“2020’DE TURİZMDE 62 MİLYON İŞ KAYBI GERÇEKLEŞTİ”

Sektörün küresel salgına kadar düzenli bir büyüme eğilimi gösterdiğini söyleyen Yavuz; “Dünya turizmi, tarihinin en büyük krizini yaşadı ve yaşamaya da devam ediyor. Dünyadaki tüm turizm destinasyonlarının 3’te 1’inden fazlası tamamen, 3’te 1’i kısmi olarak aylarca kapalı kaldı. OECD ve Dünya Turizm Örgütü gibi pek çok uluslararası kuruma göre de bu küresel salgın, uluslararası turizmde yüzde 60 ila yüzde 80 arasında bir düşüşe neden oldu. World Travel and Tourism Council’e göre ise 2020 yılında turizmde 62 milyon iş kaybı gerçekleşti. Bunun büyük kısmını da gençler ve kadınlar oluşturuyor” dedi.

“TURİZM, DÜNYANIN EN ÖNEMLİ 10 SEKTÖRÜNDEN BİRİ”

Dünyanın en önemli 10 sektöründen birinin turizm olduğunu ve sektörün pandemiden önce küresel gayrisafi hasılanın yüzde 10,4’ünü ürettiğinin unutulmaması gerektiğini belirten Özgül Özkan Yavuz; “Turizm ülkelere döviz girişi için anahtar sektörlerden birisi. Bölgesel ve yerel düzeyde de çok sayıda iş yaratıyor ve toplumsal ekonomik gelişmede de önemli bir paya sahip” diyerek, sorumlu bir şekilde sürdürülebildiğinde çevre konusunda farkındalığın artırılmasına ve yerel kültürlerin korunmasına katkı sağlayabileceğinin de altını çizdi.

Skal İstanbul Kulübü Başkanı Ayşe Önen

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMİN EN ÖNEMLİ POLİTİKASI OLACAK”

Pandemi öncesi rakamlara erişebilmek için pandemi sonrası ortaya çıkan yeni işletme kuralları, salgının yarattığı psikolojik etkiler ve tüketicinin yeni edindiği alışkanlıklar karşısında sektörün dinamik bir planlama içinde olması gerektiğini aktaran Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz, iklim krizinin kapıda olduğunun ve sürdürülebilirliğin yeni dönemde turizm politikaları açısından çok önemli olacağının ifade ederek; “Çevre dostu seçimler, dönüşüm, enerji tasarrufu gibi konuları daha fazla göz önünde bulundurmalı, gençlerimizi ve personellerimizi bu konularda eğitmeliyiz” diye konuştu.

“TGA İLE TANITIM KONUSUNDA DAHA HIZLI VE PROFESYONEL ADIMLAR ATACAĞIZ”

Her geçen gün sektördeki rekabetin daha da arttığını aktaran Yavuz, şunları ifade etti: “Destinasyon sayıları gün geçtikçe artıyor. Yeni konsept bulmak ve bunu doğru şekilde tanıtmak, diğer destinasyonların arasından sıyrılabilmek açısından çok önemli. Turizm bir noktada bir hayali satmaktır ve bu da bana kalırsa bir sanattır. Bu konuda özel sektör ve yerel yönetimlerin de çabaları çok önemli. Dünya Turizm Örgütü’nün de altını çizdiği üzere, tüm dünyada turizm planlaması, kentlerin planlaması ile iç içe geçmiş vaziyette.” Özgül Özkan Yavuz ayrıca, Bakanlık tarafından kurulan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) daha stratejik planlama ile daha analitik ve profesyonel tanıtım çalışmalarının gerçekleştirilmesi konusunda hızlı adımlar atılmasını sağladığını vurgulyarak, sözlerini şöyle sürdürdü: “TGA ile değişen tüketici alışkanlıklarını tespit ederek, Türkiye’nin farklı turizm nedenlerini alıp, bunların her birine uygun ayrı ayrı tanıtım stratejileri geliştirmeyi hedefliyoruz. Hedef pazarlardaki farklı beklentiler için de çalışıyor; destinasyon pazarlaması, ziyaretçileri hedefleyen çalışmalar ve Türkiye’nin turizm ürünlerini geliştirmeye odaklanıyoruz.”

SKAL İstanbul
“SEKTÖR, DİJİTALLEŞME VE YENİLİKÇİ FİKİRLERE ODAKLANARAK FARK YARATMALI”

Kültür-sanat ve turizm sektörlerinin daha yakın olması ve birbirini desteklemesi gerektiğini kaydeden Yavuz, dijital altyapının önümüzdeki dönemde en önemli odak noktası haline geleceğini sözlerine ekledi. Son yıllarda artan bir ivme ile gelişen dijitalleşmenin pandemi dönemi ile bambaşka bir noktaya geldiğini dile getiren Özgül Özkan Yavuz; “Pandemi dönemi, dijitalleşmenin beklenenden çok daha hızlı olmasına sebep oldu. Bu dönemde kazanılan yeni alışkanlıklar vazgeçilmez bir noktada ve artık eskiye dönüş pek mümkün görünmüyor. Bu nedenle turizmin de buna ayak uydurması son derece önemli. Dijital altyapıyı geliştirmek, turizmde kullanılabilecek mobil uygulamalar, yenilikçi fikirler ve start up’lar çok değerli olacak” diyerek, sosyal medyanın doğru kullanımının da büyük önem taşıdığına dikkat çekti.

GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ VE GELECEK İÇİN ÜÇ FİDAN

Skal İstanbul Kulübü Başkanı Ayşe Önen, toplantıya katılım sağlayan herkese teşekkür ederek, toplantıya konuşmacı olarak katılarak değerli bilgiler paylaşan Özgül Özkan Yavuz’a, Hatay Turizm Ormanı’na geçmişi, günümüzü ve geleceği sembolize etmesi amacıyla yapılan üç fidan bağışının sertifikasını takdim etti.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER