SKAL İstanbul, online panelde Covid-19’un turizme etkilerini tartıştı

Yazar Kadir Toprakkaya

Dünya SKAL Günü sebebiyle bir araya gelerek ilk online toplantısını gerçekleştiren SKAL İstanbul Kulübü üyeleri, pandemi sürecinde turizm sektörünü değerlendirdi.

28 Nisan 1934 tarihinde Paris’te kurulan, seyahat ve turizm endüstrisinin tüm sektörlerinin profesyonellerini bünyesinde toplayan tek uluslararası organizasyon olan SKAL International’ın gerek üye sayısı gerekse hayata geçirdiği projelerle dünyanın en büyük kulübü olan SKAL International İstanbul, Dünya SKAL Günü nedeniyle bir araya geldi.

Turizm sektörünün önemli paydaşları otel, havayolu ve seyahat acentalarını temsilen SKAL International İstanbul Kulübü’nün eski başkanları, The Marmara Türkiye Otelleri COO’su Ata Eremoğlu, Emirates Havayolu Türkiye, Bulgaristan ve Romanya Müdürü Bahar Birinci, Anadol Turizm Pazarlama ve Anlaşmalar Müdürü Patrice Lepkovski’nin konuşmacı olarak yer aldığı panele; SKAL International İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Ayşe Önen, TÜROB Başkanı Müberra Eresin, SKAL İstanbul Yönetim Kurulu Üyeleri Can Arınel, Selma Tatar, Mustafa Yalçın, Merve Kadıoğlu Sönmez, Meltem Tepeler ve Seyhan Ayel katıldı. Panelde pandemi sürecinde turizm sektöründe yaşananlar ile ilgili önemli bilgiler ve görüşler paylaşıldı.

Ayşe Önen
“BU TÜRBÜLANS ELBET DİNECEK”

Toplantının açılışını yapan SKAL International İstanbul Başkanı Ayşe Önen; “Covid-19 salgınının etkisini en yoğun hissettirdiği alan, hiç şüphesiz turizm endüstrisi. Sektörümüzü sıfır noktasına getiren bu türbülans elbette ki dinecek. Umudumuzu ve inancımızı yitirmeden, müşterinin tercih ve alışkanlıklarının değişeceğini de göz önünde bulundurararak, bütün enerjimizi yeniyi inşa etmek uzerine odaklanacağız” dedi.

Müberra Eresin
“SEKTÖRÜMÜZ ADINA İYİMSER OLMAK ZORUNDAYIZ”

Yurt dışı pazarlardan gelen verilerin de ışığında yeni dönem için gerekli hijyen sertifikasyon çalışmasının detayları için çok yoğun bir şekilde çalıştıklarını söyleyen TÜROB Başkanı Müberra Eresin; “Normalleşmenin ne zaman başlayacağını ve tam anlamıyla normalleşme sürecinin ne kadar zaman alacağını tahmin edebilmek maalesef şu anda mümkün değil. Bu süreci salgının gidişatı ve kontrol altına alınması belirleyecektir. Ancak sektörümüz adına iyimser olmak zorundayız ve tüm çabalarımız iyimser tabloya göre devam ediyor. Haziran ayı ortalarından itibaren normalleşme yolunda ilk adımların geleceğini umut ediyoruz” şeklinde konuştu.

“İNSANLARIN SATIN ALMA ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞECEK”

Ekonominin tüm dünyada durduğunu belirten Patrice Lepkovski, şunları ifade etti: “Bu zor günleri yavaş yavaş sonlandırmamız gerekiyor, ancak bu iş bittiğinde direkt turizme başlanması gibi bir durum söz konusu olamaz. Her şeyden önce turisti gönderecek ülkelerin sınırlarını da açmaları gerek. Böyle uzun bir travma yaşadıktan sonra insanlar seyahat etmeden önce ekonomik durumlarını düzeltmek isteyecektir. Bu durum birçok insanı işsiz ve gelirsiz bıraktı. İnsanların satın alma alışkanlıkları değişecektir. Ailece seyahat etmek isteyenlerin acentelere daha çok ihtiyaç duyacaklarını hissdiyorum. Bu süreçte insanlar kişiye özel seyahat isteyecektir.”

emirates türkiye müdürü bahar birinci
“DURUM 2. DÜNYA SAVAŞI SONRASINA BENZETİLİYOR”

Emirates Türkiye Müdürü Bahar Birinci ise; “Şu an dünyanın içinde bulunduğu ekonomik durum, 2. Dünya Savaşı sonrasındaki duruma benzetiliyor. IATA, her hafta hava yollarının son durumu ile ilgili bir rapor yayınlıyor. Geçen haftaki analizinde, 2019 ile mukayese edildiğinde 2020’de hava yollarının gelirinin 310 milyar $ düşeceği söyleniyor. Yurt içi uçuşlar yavaş yavaş geri gelebilir ama uluslararası daha zor olacak. Çünkü uluslararası uçuşlar, tamamen iki ülkenin de sınırlarını açıp açmamasına bağlı” açıklamasında bulundu.

SKAL İstanbul Dünya SKAL Günü
“YENİ NORMALLERİMİZ OLACAK”

IATA verilerine göre dünyada toparlanma sürecinin bir seneyi bulabileceğinin öngörüldüğünü dile getiren Ata Eremsoy da “Mümkün olduğunca çok sayıda arkadaşımızı işte tutmaya gayret göstereceğiz. Kimseyi işsiz bırakmamak ilk hedefimiz. Bu süreçten sonra artık otelcilikte ‘yeni normallerimiz’ olacak. Yönlendirmeler değişecek, sosyal mesafe uygulanacak, termal kameralar gelecek, hijyen kurallarında yeni standartlar belirlenecek. Bunları uygulamayan oteller tercih edilmeyecek” değerlendirmesini yaptı.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER