İstanbul Turizm Platformu Direktörü Dr. Şengül Altan Aslan, geride bıraktığımız 2023 yılının değerlendirilmesinin yapıldığı bir toplantı düzenledi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Haliç bölgesine kazandırdığı Altın Boynuz Tesisleri’nde kahvaltı şeklinde gerçekleşen buluşmaya, aktif turizm basını temsilcilerinden 15 kişilik bir grup katıldı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak İstanbul’u diğer kentler arasında öne çıkarmak ve kentin turizmden aldığı payı artırarak kent refahına katkı sağlamak adına çalışmalara devam ettiklerini açıklayarak sözlerine başlayan Şengül Altan Aslan; “İstanbul’un iyi bir imaja kavuşturacak ve marka değerine katkı sunacak stratejiler geliştirmeyi kendimize amaç olarak belirledik. Bu çerçevede, İBB Turizm Müdürlüğü’nün çalışmalarının yanı sıra İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun yönlendirmesiyle birlikte sektör temsilcilerini bir araya getirerek, turizmin karşı karşıya kaldığı tehditleri zamanında tespit etmek, zayıf olduğu alanları güçlendirmek, güçlü yönlerini vurgulamak, fırsatları iyi değerlendirmek üzere ortak akılla hareket eden İstanbul Turizm Platformu’nu (İTP) kurduk” dedi.
“KENTİN FİNANS KAYNAKLARI OLUŞTURULACAK”
İstanbul’un finans kaynaklarının oluşturulması adına çalışmalar yürütüldüğü bilgisini de paylaşan Aslan; “Metroart, Kültür Sanat Rotası Haliç, Ekoturizm, Engelsiz Kültür Turu, Gastronomi Zirvesi, Festival’ grupları çalışmaya başlamıştır. Ayrıca ‘Sağlıklı Yaş Alma, MICE Zirvesi, İstanbul Kongre Elçileri, Destinasyon Yönetimi’ vb. diğer çalışma gruplarını da oluşturmak üzere komisyonlarda kararlar alınmıştır” diye konuştu.
“TURİZMİN KENTLERDE YOĞUNLAŞMAYA BAŞLADIĞININ FARKINDAYIZ”
Turizm dinamiklerini de aktif olarak takip ettiklerini, popülaritesini yitiren deniz-kum-güneş turizminin yerini kent turizmine bıraktığını belirlediklerine dikkat çelen Dr. Şengül Altan Aslan, şunları ifade etti: “Turizmin kentlerde yoğunlaşmaya başladığının farkındayız. İstanbul olarak coğrafi konumumuza, tarihi ve kültürel değerlerimize rağmen iyi bir imajı ve güvenli kent görüntüsünü güçlü bir şekilde veremediğimiz de bir gerçek. Bunun en önemli sebepleri; kaliteli hizmet standartlarının eksikliği, planlama ve yönetimdeki dağınıklık, altyapı ve güvenlik eksiklikleri ve bunlar kadar önemli olan sürekliliğin sağlanamamasıdır.”
“dünya turizm trendlerini takip ediyoruz”
Turizm çeşitliliğinin olmaması, rekabetin ürün çeşitliliği ve marka değeri üzerinden değil fiyat üzerinden yapılıyor olmasının ülkeye çekilecek turist sayısını ve kalitesini olumsuz etkilediğine vurgu yapan Aslan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bütün bu tespitler bize altyapı dönüşüm ihtiyacını, farklı trendlerin takip edilmesini, rekabetin fiyat üzerinden sağlanmadığı bir politikaya geçiş yapılması gerekliliğini ve bu doğrultuda vizyon oluşturulması ihtiyacını gösteriyor. İBB olarak dünya turizm trendlerini takip ediyoruz. Bu nedenle, İBB’yi turizm konusunda daha çevik hale getirmek üzere Ekrem İmamoğlu tarafından kurulan İTP yeni çalışma biçimimizle, İBB Turizm Müdürlüğü ile birbirini tamamlayan, birbirine güç veren bir yapı olarak konumlandı.”