İstanbul Turizm Fuarı geliyor

Yazar Kadir Toprakkaya

İstanbul, yepyeni bir turizm fuarı markası kazanıyor. ACE of MICE ve Jolly birlikteliğinden doğan İstanbul Turizm Fuarı, “Turizm sektörü tüm renkleriyle bir araya geliyor” sloganı ile sektöre damgasını vuracak.

9 Mayıs Salı günü Swissotel the Bosphorus Istanbul’da yapılan bilgilendirme toplantısında, 4-5 Ekim 2023 tarihlerinde İstanbul’un merkezi lokasyonu İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan İstanbul Turizm Fuarı’nın acentelerden otellere, tur operatörlerinden MICE firmalarına, teknoloji firmalarından kruvaziyer şirketlerine kadar sektörün tüm renklerini buluşturacağı ifade edildi. Turizm Medya Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Ataman’ın konuşmasıyla başlayan toplantıda, fuarın butik konseptiyle 5 bin 356 metrekare alanda 220 katılımcı firma ve 15 binin üzerinde turizm profesyonelini bir araya getirmesinin planlandığı belirtildi.

“Bu güzel şehrin görkemli ve prestijli bir organizasyona ihtiyacı olduğunu düşündüğümüz için bu fuarı yapma kararı aldık. İstanbul’un merkezinde ulusal ve uluslararası sektör profesyonellerine unutulmaz bir fuar deneyimi yaşatmayı arzu etmekteyiz” diyen Ataman, sözlerini şöyle sürdürdü: “Fuarımız ‘İstanbul’ ismini alsa da Türkiye’yi global ölçekte turizm alanında konumlandıracak ve kapsayacak bir fuar olacak. İstanbul’un merkezinde Türkiye ve dünyadaki turizm profesyonellerini bir araya getirerek yeni iş birliklerinin oluşmasına olanak sağlarken, aynı zamanda yeni ürün ve hizmetlerin tanıtımının yapılacağı geniş bir platform yaratmayı da hedefliyoruz.”

İstanbul Turizm Fuarı

GÜÇLÜ İŞ BİRLİKLERİNİN DE BAŞLANGIÇ DURAĞI

Sadece turizm sektöründe faaliyet gösteren profesyonellerin ağırlanacağı fuarda, online randevu sisteminde planlanacak randevular ve B2B görüşmelerle özel iş birliklerine de imza atılacağı öngörülüyor. Büyük bir ticari hacim yaratması hedeflenen fuarın, güçlü iş birliklerinin de başlangıç durağı olması bekleniyor.

YAPAY ZEKA DESTEKLİ GÖRSEL-İŞİTSEL PERFORMANSLAR

İlk buluşmanın 4-5 Ekim 2023 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi (ICC)’de düzenleneceği bilgisini aktaran Volkan Ataman; “Dijital teknoloji gelişmelerini de fuara taşıyacağız. Bu konuda önde gelen isimlerden Ferda Alıcı tarafından geliştirilen ve 60’tan fazla ülkede sergilenen yapay zeka sanat yerleştirmeleri yapılacak. Dünyadan edindiğimiz network ile ünlü isimlerin eserlerini paylaşacakları, sanat ve teknolojiyi bir araya getiren sanat eserlerini ziyaretçilerimize izleteceğiz. Görünmeyeni görünür kılmayı, sanatla birlikte iyileştirmeyi amaçlıyoruz. İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek fuarın kayıt alanında, dünyaca ünlü yeni medya ajansı Ouchhh iş birliğiyle yapay zeka ile tasarlanmış görsel-işitsel performanslar da sergilenecek.” dedi.

Volkan Ataman
Jolly ile yaptıkları ortaklığın büyük bir güç birliği sağlayacağına dikkat çeken Turizm Medya Grubu Yönetim Kurulıu Başkanı Volkan Ataman, “Her iki taraf da bu durumdan son derece memnun.” diye konuştu.
istanbul turizm fuarı
tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER