“Çok Daha Fazlasını Yapabilecek Kapasiteye Sahibiz”

Yazar Editör

TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, Le Temps Dergisi’ne TÜRSAB’ın üstlendiği görevler ve dış turizmdeki gelişmelerle ilgili açıklamalarda bulundu.

1972 yılında seyahat acenteleri ve tur operatörleri tarafından kurulmuş bir birlik olan TÜRSAB, Türkiye’de turizm sektörünün sözcüsü ve temsilcisi konumundadır. Her yıl Türkiye’ye yabancı turist gelişini sağlamak ve seyahat acentelerinin bireysel ve toplu olarak gelişimine katkıda bulunarak sektörün gelişmesini sağlamayı misyon edinen TÜRSAB bu yönde faaliyet yürütmektedir.

TÜRSAB SEKTÖRÜ İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK FAALİYET GÖSTERİYOR…

TÜRSAB’ın, yeni bir acentenin sektöre katılımını kabul veya reddetme pozisyonunda olduğu meşru bir tarihçesi ve uluslararası bir uzmanlığı bulunmaktadır, bu konuda otorite durumundadır. Biz, yeni üyeliklerin yetkilendirmesini gerçekleştiriyoruz bu sebeple sektörde tanıtan ve saygı gören bir otorite durumundayız. Türkiye’de bir tur operatörü olarak çalışmak için, profesyonel bir acentenin öncesinde mutlaka TÜRSAB’ın bir üyesi olması gerekiyor.

Firuz B. Bağlıkaya

“MARAKEŞ UÇUŞLARI SEKTÖRÜ OLUMLU ETKİLEDİ”

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, iki ülke arasındaki tarihi ilişkilerin yanı sıra sosyal ve kültürel açıdan yakınlık sebebiyle Fas, ülkemizde son derece pozitif bir imaja sahip. Bu faktörler turizmdeki gelişmelerin diğer gelişmeleri de tetiklemesini sağlıyor. Marakeş’e açılan yeni hatlar Fas’ı ziyaret eden Türk turist sayısında bir sıçrama yaratacaktır. Çalışmalarımızın sonucu olarak, Fas ve Türkiye’de bu gelişmeler gerçekleşiyor.

TÜRSAB, MİCE SEKTÖRÜNE ANGAJE…

Bireysel turizm çabaları konusunda, stratejik bir faaliyet olduğundan dolayı TÜRSAB’ın uluslararası MICE sektörüne çok angaje olduğunu belirtebilirim.  İstanbul’da ve yurtdışında düzenli olarak B2B toplantılara katılıyoruz. Diyebiliriz ki neredeyse tüm ülkelerdeki büyük sektörel etkinliklerde aktif rol alıyoruz.

FAS TURİZM AJANSALARIYLA İŞBİRLİĞİ İÇİNDELER…

Türkiye ve Fas arasında gerçekleşen güncel havayolları işbirlikleri kapsamında, geçmişte belirsiz görünen noktalar netliğe kavuşmaya başladı. Birliğimiz farklı işbirlikleri (networking) konusunda da adımlar atıyor. Örneğin Marakeş’te yerel turizm profesyonelleriyle her iki taraf için de kazançlı olan fikir ve tecrübe paylaşımları gerçekleştirilmesi hedefleniyor. TÜRSAB’ın misyonu Fas’ta Türk pazarını ve iş potansiyelini turistik anlamda en iyi şekilde temsil edebilmek.

DİĞER TURİZM ALANLARI İSTANBUL’UN GÖLGESİNDE Mİ KALIYOR?

Daha sık bahsi geçtiği için İstanbul’dan başlarsak, her ay tüm dünyadan milyonlarca turisti ağırlayan bir kent. Bu yoğunluğu (akışı) ve çok daha fazlalarını kaldırabilecek araçlara ve ekiplere sahip bir destinasyon. Otel kapasiteleri, ulaşım araçları, turistik ve eğlence bölgeleri ve tarihi yerleri son derece iyi organize olmuş, güvenlik ve turistlere destek verme tecrübesi anlamında hiçbir problem yaşamıyoruz. Çok daha fazlasını yapabilecek kapasiteye ve isteğe sahibiz.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER