Club Nena’ya yeni Genel Müdür

Yazar Kadir Toprakkaya
Deneyimli turizmci Nihat Tümkaya Antalya Manavgat Kızılağaç Turizm Merkezinde bulunan Club Nena’nın Genel Müdürü oldu. Tesis sahibi Nevin Akçelik ile uzun yıllardır görüştüğünü ifade eden Tümkaya, Club Nena’nın bölge için önemine dikkat çekti. Nihat Tümkaya, Club Nena’da yapmak istediklerini, projelerini, son dönem Club Nena’daki değişimi ve turizmdeki gelişmeleri değerlendirdi.
unnamed (2)
 
Club Nena 18 yıl önce yapılmış, çok güzel, güzide bir tatil köyü…
18 yıl önce hizmete açılan çok güzel ve güzide bir tatil köyü olan Club Nena’da olmaktan dolayı büyük mutluluk duyduğunu belirten Tümkaya  “ Club Nena’da olmak gerçekten farklı bir duydu. Club Nena 18 yıl önce yapılmış, çok güzel, güzide bir tatil köyü. Buraya her geçen gün daha da tutkuyla bağlanıyor insan. Buraya zamanında çok güzel de bir işletim sistemi kurulmuş. Tabi çevrenin gelişmesi ve rakiplerinde artması ile birlikte burada farklı bir pazarda algılanılmasının gerektiğini düşündük. Club Nena’nın sahibi sayın Nevin Akçelik Hanımefendi ile de yıllardır görüşürüz. Yıllarca karşılıklı görüş alışverişlerinde bulunduk. Nevin Hanımın buraya tutkuyla ve çok severek bağlı olduğunu biliyoruz ve görüyoruz. Burasının daha iyi yerlerde ve pazarda algısının daha da yüksek olmasını arzu ediyorlar. Bu çerçevede kendileri ile birlikte hemfikir olduk, kendisine inandığım için buraya gelmeye karar verdim. Çok mutluyum” dedi.
 
Club Nena Aqupark’ı da hizmete açıldı
Club Nena, kış döneminde yapınıza başladığı yeni projelerinden birisi olan Aqupark’ı da hizmete açtı. Bunun dışında tüm odaların banyoları yenilenirken, balayı çiftlerine ve VIP Misafirlere üç adet yeni Suit odası da hizmete girdi. Fiber Optik alt yapısı da tamamlanan tesisteki son çalışmaları Genel Müdür Nihat Tümkaya şöyle anlatıyor:
“Fiziki anlamda hak ettiği yatırımların devamını kararlaştırdık. Öncelikle bu sene Aquaparkımız yapıldı ve hizmete açıldı. Club Nena olarak çok büyük bir Aquparkımız oldu.  Yine tüm odalarımızın banyolarını yeniledik. Balayı çiftlerimize VIP Misafirlere üç adet yeni Suit odamız hizmete girdi. Tamamen tüketici profiline odaklanarak eksik kalan hizmetlerin yerine getirilmesi suretiyle bir planlama yapacağız. Örnek olarak bu sene çok hızlı bir şekilde yatırımını yaptığımız fiber optik altyapı ve Wi-Fi yi söyleyebilirim. Bütün mekânlarda sahilde, iskelede, bahçede, odada her alanda yüksek hızda internet bağlantısı olanağı veriyoruz. Buda bizim açımsızdan bir yenilik oldu. Tüketicinin eğilimini dikkate alarak bir takım yenilikler getireceğimiz söyleyebilirim. Bunun dışsında yönetim ile paylaşacağımız bir takım projelerimiz de olacak. Bu kapsamda Club Nena’yı daha iyi platforma taşımayı amaçlıyoruz.”
unnamed (3)
 
“Zorlu bir sezon bizi bekliyor”
Son dönem Turizmde yaşanan gelişmeleri de değerlendiren Nihat Tümkaya, “Geçen senenin üçüncü çeyreğinde hissettiğimiz bir kriz durumu ortaya çıktı. Bu Ukrayna’dan başladı daha sonra Rusya’daki para birimindeki değer kaybından dolayı bir sorun oldu.  Burada yaşayan insanların yaklaşın üçte birinin satın alma gücü zayıfladı. Bu arada insanlar lüks tüketimden, tatilden paralarını sakındılar. Bu insanları ürküttü. Tabi bu işe rakamlarla da bakmanız lazım. Eğer Ukrayna’dan gelen turistin 350 binin gelmediğini düşünürsek bu işin ciddiyeti de ortaya çıkıyor.350 bin ciddi bir kayıp. Bu sayıyı telefi edecek dinamik pazarlarımız da maalesef yok. Bunun üzerinde Rusya’daki ekonomik kriz ortaya çıkınca, gelen haberlere göre yaklaşık bir milyon yolcunun eksik kalacağı bilgisidir. Ki bu çok ciddi bir orandır. Buda şu anlama geliyor. Rusya’dan gelen potansiyelin dörtte biri bu sene gelmeyecek anlamıdır. Bunu da şöyle değerlendirebiliriz. Her dört otelden birinin boş kalacağı anlamına gelmektedir. Bu potansiyeli yakalayacak, telefi edecek esnek ve dinamik pazarlar şu anda maalesef Antalya bölgemizde yok. Avrupa pazarında ise stabil sayılar devam ediyor. Ancak bu kaybedilen bir milyon 350 binlik sayıyı telefi edebilecek maalesef elimizde potansiyel yok. Bu bizi ne duruma getirdi? Kesinlikle tur operatörleri yaptığımız sözleşmelerin hiçbir hükmünün kalmadığını gösteriyor. Bundan sonra aylar bazında yeni fiyat politikaları ile fiyatları ciddi anlamda düşürmek suretiyle ilave potansiyelin kaybını önlemeye çalışıyoruz. Buda hem ekonomik olarak hem de sektörel olarak ciddi, zararlar verebilir. Kısa vadede neler yapılabilir? Tabi alternatif pazarlara yönelmemiz lazım. Özellikle doğu Avrupa Bloğundaki ülkeleri ile Orta doğu pazarına yönelebiliriz” diye konuştu. (Halil Öncü / Turizm Dosyası)

 

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER