BOF Ataşehir, yeni normale hazır olan ilk otellerden!

Yazar Kadir Toprakkaya

Türkiye, yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgını süresince aldığı önlemler kapsamında turizm sektöründe bulunan otellerde konaklamaya da kısıtlama getirmiş, hatta büyük çoğunluğu kapılarını kapatmıştı. Açıklanan yeni normalleşme kapsamında oteller tekrar faaliyete geçmeye başladı. Ancak öncesinde tedbirlerin üst düzeyde olması için kapsamlı uyum kuralları yayınlandı.

Ataşehir’de bulunan BOF Hotel, bu kurallar açıklanmadan önce daha da fazlasını planlayan ilk tesis oldu. Aldığı önlemler ile misafirlerine maksimum düzeyde güvenli konaklama imkânı sunmaya başlayan BOF Hotel’in aldığı önlemleri bir kez de biz buradan paylaşalım istedik. İşte, BOF Hotel’in yeni normal tedbirleri:

BOF Ataşehir Hotel
GİRİŞ, KARŞILAMA VE ÖN BÜRO ÖNLEMLERİ

 – Acenteden, şirketlerden ya da münferiden mail veya telefonla gelen rezervasyonlarda, rezervasyon aşamasında misafirlerin kimlik bilgileri, pasaport resmi veya kimlik resmi istenmekte, misafirin son 14 gün nerelerde bulunduğu, konaklaması sonrasında ülke içerisindeki seyahat planı net olarak öğrenilmektedir.

– Walk-in gelen misafirlerin de yine aynı şekilde bilgileri istenmekte, tüm bilgiler sistemde kayıt altına alınmaktadır.

– Misafirlerin giriş esnasından itibaren, kişisel dezenfekte konusunda zorunlulukları olduğu yazılı olarak bildirilmektedir.

– Otel misafir girişi tek bir yerden yapılması sağlanmış, girişte hijyen (havuz) paspası uygulaması ile dezenfekte işlemi başlatılmıştır.

– Giriş esnasında personelimiz tarafından tüm misafirlerimizin temassız ateş ölçer cihazı ile ateşleri ölçülmekte, olası yüksek ateş tespit edilen misafirler önceden belirlediğimiz kriz ekibi eşliğinde belirlenen karantina odasına alınmakta ve ilgili sağlık kuruluşlarına bilgi verilmektedir.

– Lobby’de kurulan el dezenfektan standı ile her misafirimizin ellerini dezenfekte etmesi istenmektedir.

– Hem misafirlerimizin hem de çalışanlarımızın sağlığı için resepsiyon deski üzerine plexiglass temas bariyeri oluşturulmuştur.

– Resepsiyon önü zemine sosyal mesafe ile ilgili işaretler oluşturularak, misafirlerin bekleme yerleri noktasal olarak belirlenmiştir.

– Dışarıdan gelen herkes için girişte maske takma zorunluluğu getirilmiştir. Maskesi olmayan misafirlerimiz için kendilerine maske temini sağlanmaktadır.

– Asansör kullanımı yapacak misafirler için, tek kullanımlık eldiven takma zorunluluğu getirilmiştir. Kullanılacak olan eldivenleri ön büro ekibi misafire temin etmektedir.

– Misafirlerin, zaruri bir şekilde dışarıda bulunulacaksa kalabalık ortamlarda ve toplu ulaşımlardan olabildiğince bulunmamaları konusunda uyarılmakta, maske ve sosyal mesafe kurallarına uymaları istenmektedir.

– Misafirler için dışarıdan gelen kargo, paket vs için, görevlilerin otele girişine belirlenen şartlarda izin verilmekte, ayrıca görevlilerin kendileri için oluşturulan bekleme alanında beklemeleri sağlanmaktadır. Misafirler siparişlerini bekleme alanındaki görevliden kendilerinin almak zorunda oldukları konusunda bilgilendirilmektedir.

– Toplu girişler olması durumunda, lobiye aynı anda sınırlı sayıda misafir alınmaktadır.

– Misafirlere kendi sağlıkları için odalarının sık sık havalandırmaları gerektiği bilgisi verilmektedir.

– Misafir bagajları odaya taşınırken mümkün olduğunca özel olarak taşınmaktadır. Mümkün olmadığı durumlarda; birden fazla odanın bagajının aynı bagaj arabasına direkt temas halinde yerleştirilmemesine dikkat edilmektedir.

– Bagaj taşıma araçlarının her kullanım sonrası dezenfekte edilmesi sağlanmaktadır.

– Bagajların odaya alınmasından önce misafirin talebine göre dezenfekte edilebilmesi için çözümler sunulmaktadır.

– Eğer misafirin valizi streç veya koruyucu kılıf ile korunarak otele geldiyse, otele giriş sırasında koruyucu streci çıkarması istenmektedir.

– Salgın sürecinde vale hizmeti minimize edilmiş, gerekli durumlarda aşağıdaki önlemler alınarak hizmet vermeye devam edilmektedir;

* Araç anahtarları hijyeni

* Valenin kişisel koruyucu önlemleri,

* Araç içi hijyeni ve hava kalitesi,

– Tüm bu kurallar hakkında otel tarafından kişisel dezenfekte ve sağlıklı ortam ile ilgili bir baskı hazırlanmış ve giriş yapan misafirlere bu baskı, süreçteki zaruri otel anayasası olarak verilmektedir.

BOF Ataşehir
ÇALIŞANLARIN UYGULAMASI GEREKEN ÖNLEMLER

– Tüm çalışanların girişte ve çıkışta temassız ateş ölçer ile ateşleri ölçülmekte ve günlük kayıt altına alınmaktadır.

– Misafirlerin kişisel eşyalarına temas eden, örneğin valizlerini taşıyan kişilerin, bu tür işlemler sırasında eldiven kullanmaları sağlanmaktadır. Eldiveni çıkardıktan sonra su ve sabunla veya alkol bazlı el antiseptiği ile el temizliği yapması zaruridir.

– Tüm çalışanlara mesai esnasında maske, eldiven, bone, önlük gibi görev alanının gerekliliklerine göre belirli zorunluluklar getirilmiştir.

– Hasta olan, özellikle gribal enfeksiyon geçiren personelin izine ayrılması sağlanmıştır.

– Şirket ve satış ziyaretleri askıya alınmış, dışarıdan gelmek isteyen ziyaretçilere de bu süre içerisinde olabildiğince randevu verilmemektedir.

– Operasyon toplantıları haricinde zaruri olmadıkça personel toplantıları yapılmamaktadır.Yapılacak toplantıların sosyal mesafe kurallarına riayet ederek yapılması sağlanmaktadır.

RESTORAN UYGULAMALARI

– Misafirler kahvaltı saatlerinde restoranda hazır olan kahvaltı paketlerini almaktadır. Çay veya kahveleri, tüm hijyen kıyafetleri ve kurallarına göre hazır bulunan personelimiz tarafından servis edilmekte ve restoranda kahvaltılarını yapabilmektedir. Dilerse misafirimiz kahvaltılarını alıp, odalarında da tüketebilmektedir.

– Restoran masalarının birbirine mesafesi en az 1,5 metre olarak ayarlanmıştır.

– Restoranımızda bu süreçte açık büfe kurulmamakta, misafirlerimize yeni normal döneminde tamamen kişiye özel hizmet sağlanmaktadır.

– Üretim alanları girişlerinde sensörlü el dezenfektanları ve hijyen paspasları bulundurulmaktadır.

– Rutin temizlik planlarına ek olarak üretim alanlarında gün sonu uygulaması olarak, detay alan temizlik ve dezenfeksiyonu yapılmaktadır.

– Yiyecek üretim alanlarına gıda güvenliği ekibi onayı dışında misafir ve ziyaretçi kabul edilmemektedir.

– Kullanılan gıda malzeme, ekipman ve makineleri her kullanım öncesi ve sonrası temizlenmekte ve dezenfekte edilmektedir.

– Depolarda içeriğine bağlı olarak belirlenecek sıklıkta temizlik ve dezenfeksiyon yapılmaktadır.

– İşletme genelinde açıkta yiyecek ve içecek taşınmamaktadır.

– Yiyecek içecek sunum üniteleri girişlerine dezenfeksiyon üniteleri yerleştirilmiştir ve misafirin kullanımı teşvik edilmektedir.

– Yeme-içme ve sunum alanlarında kaliteli hava sağlayacak sistemler mevcuttur ve belli aralıklarla içeriye temiz hava girebilmesi için havalandırma yapılmaktadır.

– Masalarda bulunan dekoratif amaçlı malzemeler kaldırılmıştır.

GENEL TEMİZİK KURALLARI (ODALAR, GENEL ALANLAR)

– Odalar ve diğer kapalı alanlardaki camlar günlük rutin temizlik esnasında açık bırakılmakta ve temizlik sonrası en az 1 saat havalandırılmaktadır. Temizlik işlemi süresince klimanın çalıştırılmaması sağlanmaktadır.

– 24 saatten fazla kapalı kalan odalar check-in öncesi havalandırılmaktadır.

– Oda temizliğinde tek kullanımlık bezler kullanılmaktadır.

– Perdeler, abajurlar, aplikler vb. donanımlar düzenli olarak yıkanmakta veya uygun yöntemlerle temizlenerek dezenfekte edilmektedir.

– Dekor amaçlı kullanılan minder, kırlent, runner vb. eşyalar kaldırılmıştır.

– Banyo ve WC giderlerinin içerisinde su olmasına dikkat edilmektedir. İklime bağlı olarak her 3 hafta bir veya daha sık su eklenmektedir.

– Çıkış yapan her oda temizliğinin ardından 72 saat boş bırakılmakta ve bu sürenin ardından yeni misafir için hazırlanmaktadır.

– Odalar temizliğin ardından UHV cihazıyla ayrıca dezenfekte edilmektedir. Sonrasında da ozon makinası ile içerideki havanın dezenfekte edilmesi sağlanmaktadır.

– Oda temizliğini yapacak kişinin ellerini yıkadıktan sonra eldiven giymesi ve temizliği eldivenli ellerle yapması sağlanmaktadır.

– Her oda temizliğinden sonra eldiven çıkartılmakta eller uygun şekilde yıkanmakta ve bir sonraki oda temizliğinden önce yeni eldiven giyilmektedir.

– Özellikle eller ile sık dokunulan yüzeyler; kapı kolları, bataryalar, tırabzanlar, sık dokunulan düğmeler, telefon ahizesi, televizyon ve klima kumandası temizliğine özen gösterilmektedir. Bu alanların temizliği için su ve deterjan ile temizlik yapıldıktan sonra 1:100 oranında sulandırılmış çamaşır suyu veya klor tablet (ürün tarifine göre) veya tedarikçimizin temin ettiği alkol bazlı dezenfekte ürünü kullanılmaktadır.

– Televizyon kumandaları her misafir kullanımından sonra dezenfekte edilip jelatinlenmektedir. Yeni giriş yapan misafirler kumandayı kullanmadan önce poşetinden çıkarmaktadır. Bu sayede dezenfekte işleminin ardından kumandaya ilk kez yeni giriş yapan misafirin dokunması sağlanmaktadır.

– Bardak ve tabak gibi ortak kullanılan eşyalar kaldırılıp yerine kullan-at tek kullanımlık malzemeler koyulmuştur.

– Misafirin kullandığı tekstil (nevresim, çarşaf, havlu vb.) ürünleri katlanarak bohçalanmakta, bu işlem sırasında toz ve partikül oluşumuna izin vermeyecek (çırpma ve silkeleme yapılmamaktadır) şekilde toplanmaktadır.

– Çarşaf ve havlu gibi tekstil ürünleri ise 60-90°C’de deterjan ile yıkanmaktadır.

– Kat görevlilerinin sorumlu olduğu odalar mümkün olduğunca sabit olmaktadır.

– Oda temizliği, mümkün olduğunca misafir odada olmadığı zamanda yapılması sağlanmaktadır. Bu uygulamanın etkin yapılabilmesi için işletmemiz belirli metotlar belirlemiştir.

– Halı yüzeyler her check-out sonrası vakumlu temizleyici ile temizlenmekte ve dezenfektan uygulanmaktadır.

– Sert zemin yüzeyleri deterjan ve su veya gerekirse dezenfektan kullanılarak nemli bir şekilde silinmektedir.

– Her oda temizliğinden sonra kullanılan MOP dezenfekte edilmektedir.

– Küresel salgın dönemde buklet malzeme çeşitliliği ve sayısı misafir sayısı kadar konulmaktadır, ekstra talep ettiğinde ilave verilmektedir.

– C/out sonrası bütün yarım kalan bukletler, tuvalet kâğıtları atılmaktadır.

– Genel alanlarda bulunan WC’lerde kâğıt havlu makineleri temassız özellikli olarak seçilmiştir.

– Genel alanlarda ve odalarda etkinlik, hizmet vb. tanıtım için kullanılan el broşürleri, flyerler vb. misafire yönelik konulan dergi, magazin, kitap vb. basılı yayınlar, küresel salgın dönemince kaldırılmıştır.

– Asansör kullanımında asansör hacmine bağlı olarak kişi sınırlaması getirilmiştir. Sosyal mesafeye uygun olarak asansörler kullanımı için asansör içerisine işaretlemeler yapılmıştır.

– Merdiven tırabzanları, asansör kontrol panelleri, kapı zilleri veya kapı kolları gibi sık dokunan alanlar 15 dakikada bir uygun dezenfektan ile dezenfekte edilmektedir.

– Asansör havalandırma filtreleri düzenli olarak temizlenmektedir.

– Genel alanlar belirli sıklıklarla UHV cihazıyla dezenfekte edilmektedir.

– İşletmedeki tüm tesisat, donanım, makine ve ekipmanların (enerji, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme ekipmanları, bulaşık, çamaşır makineleri, buzdolapları, asansörler vb.) bakım ve temizlik planı yapılmış ve periyodik olarak yaptırılarak kayıt altına alınmaktadır.

– Soğutma grubu ekipmanları, filtreleri, A/C klimalar ve filtrelerinin temizlik ve dezenfeksiyonu bakım/temizlik sıklıkları işletme riskleri göz önünde bulundurularak planlanmıştır.

– Otelimizde havalandırma sistemi genel değil, her odaya özel olduğundan, başka bir odanın havasının diğer odlara karışması mümkün değildir.

– Her odaya özel havalandırma sistemi, mümkün olduğunca taze hava sağlayabilmektedir. İç hava tekrar ortama verilmemektedir.

– Genel alan havalandırmalarında aynı şekilde ortama mümkün olduğunca taze hava sağlanabilmektedir.

Kriz Ekibi ve Karantina Odası Oluşturulmuştur

– Konaklama tesislerinde konaklayanlar arasında COVID-19 hastalığı ile uyumlu şikâyetleri (ateşe eşlik eden öksürük veya solunum sıkıntısı) olan kişiler olması durumunda; tam donanımlı kıyafetlerle kriz ekibi tarafından misafir diğer konuklardan ivedilikle ayrılıp, maske takılması sağlanarak, belirlenen karantina odasına alınacaktır. Sağlık birimlerine başvuracaktır.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER