Bodrum’un hedefi 50 bin Alman turist

Yazar Haber Merkezi

Bodrum geçen yıl 27 Bin Alman turist ağırladı. Belediye Başkanı Mehmet Kocadon hedefi bu yıl büyüttü. “2015 hedefimiz 50 bin Alman turist. Bodrum’a uçak seferleri arttı. Hedefimiz çok gerçekçi” dedi.

Berlin Turizm Fuarı’nda (ITB) Türkiye’den birçok bölgenin belediye başkanı tanıtım faaliyetlerine katılıyor. ITB’de en yoğun görüşmeleri yapanların başında ise hiç kuşkusuz Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon geliyor. Uzun yıllardan beri ITB’ye katılan Başkan Kocadon’un yaptığı tanıtım faaliyetleri meyvesini vermeye başladı. Kocadon, “Geçen yıl 27 bin Aman turist ağırladık. Sayının artmasında TUI ile yapılan işbirliğinin önemli katkısı oldu” dedi.

Bodrum’un denizi, güneşi, tarihi ve yaşam kültürü ile Almanya misafirlere hitap ettiğini belirten Kocadon, “Bodrum Türkiye’nin en gözde tatil merkezi. 174 kilometre sahiliyle ve mavi deniziyle öne çıkıyor. Bodrum’u sadece denizle sınırlandıramayız. Kültürü, tarihi, eğlencesi ve yaşam biçimiyle Alman turistler için çok uygu. Biz Bodrum’da daha fazla Alman konuğumuzu ağırlamak istiyoruz. Bunun için TUI ile işbirliği yaptık. İşbirliğimiz bu yıl daha da artacak.”

İŞTE GÖSTERGESİ

“TAV, Bodrum’a güvendi ve inandı. Bodrum esnafına ve halkına olan inancını gösterip havaalanını kiraladı. Bu yıldan itibaren Lufthansa haftada iki gez Bodrum’a uçacak. TUİ geçen haftada bir uçakla Bodrum’a iniyordu. Uçuş sayısını ikiye çıkardı. Tüm bunlar bizim koyduğumuz 50 bin Turist hedefini gerçekleştireceğimizin göstergesi. Biz Türkiye’nin cari açığını kapatıyoruz. Ekonomisine yılda 2 milyar dolar katkı sağlıyoruz. Bu rakam 4 milyar dolara çıkacak. Hükümetten bizim alt yapımızı ve yollarımıza yatırım yapmasını bekliyoruz. Yapılacak bu yatırımlarla ülkemizin ekonomisine katkımızı daha da artıracağız”.

Bodrum’un birbirinden güzel mavi bayraklı koyları, yeşil ile mavinin kucaklaştığı kıyıları, tarihiz ve doğal güzelliklerini ITB’de tanıttıklarını söyleyen Başkan, “Bodrum standımıza ilgi çok büyük. Sürekli tanıtım yapıyoruz. Alman acentelere oldukça verimli görüşmeler oldu. Onlara Bodrum’un her türlü tatil ihtiyacına cevap verecek dünyadaki ender tatil merkezlerinden biri olduğunu, renkli gece hayatından huzurlu ve sakin tatil seçeneklerinin olduğunu anlatıyoruz. Çok olumlu tepkiler alıyoruz” dedi.