Etkin dijital yönetim ile salgın sonrasına hazırlanmalıyız

Yazar Aykut Altın

Dünyamızı etkileyen bu virüsün haberlerini askerlik görevimi yaptığım Ankara Mamak’ta aldım. Terhis olduğum gün nizamiyeden çıktığımda, Amerikan filmlerini aratmayacak şekilde sokaklarda bir boşluk ve endişe hakimdi.

Ülke ekonomisine, tedarikçilere, istihdama büyük bir gelir sağlayan turizm sektörü, yine ilk etkilenen alanların başında oldu. Aylar önce umutlu bir şekilde hareket ettiğimiz, yılın ilk çeyreğini iyi geçirdiğimiz dönemin yerine geleceğe dair bir endişe hakim oldu. Sektörlerin ne zaman normale döneceğinden çok, tüketicinin ne zaman normale döneceği sorusunu sormalıyız. Çünkü en çok endişe onlarda hakim.

Aykut Altın

Türkiye turizmi, diğer krizlere benzemese de bu kriz içinde hemen fikir üretebilir ve değişime ayak uydurabilir, gereken önlemleri alabilir. Bizler, tüketicinin endişesini giderecek ve onları evlerinde yalnız hissettirmeyecek şekilde hareket etmeliyiz. Her tesisin kendisine ait bir repeat misafir potansiyeli vardır. Herkesin evde kaldığı bu dönemde turizm çalışanlarımızı örgütleyerek veya tesislerimizin sosyal medya hesaplarından misafirlerin kişisel mail adreslerine, sosyal medya hesaplarına nasıl oldukları yazılabilir, Türkiye’deki durum hakkında bilgilendirmeler yapılabilir. Kurulan birebir iletişim teması, kriz sonrasında tesislerin misafirler ile olan ilişkisini daha iyi noktaya getirecektir.

Tesislerin sosyal medya hesaplarından spor, müzik aktiviteleri canlı yayın yapılabilir. Sosyal medya hesapları ve bu dönemdeki dijital yönetimimiz, kriz sonrası bizi diğer destinasyonlara göre önde başlatacaktır. Küresel problemin aşılması için elbette bir tedavinin bulunması lazım. Tedavi bulunsa bile 2020 sezonunda iyi bir doluluk veya gelir beklenemez. Krizden oluşan durum ekonomiyi, insanların bütçesini, alım gücünü etkileyecektir.

Seyahat eden misafir potansiyelinin değişeceği, iyi gelirli olacağı düşüncesi içerisindeyim. Kriz sonrası önce yurt içi tüketicisinin güvenini sağlamalı, iç pazarda hareketlilik başlatmalıyız. Misafir potansiyelimize bu dönemde yanlarında, güvende olduklarını hissettirir ve tesislerimizde kriz sonrası için alınan önlemleri aktarırsak, önümüzdeki yıllar için doğru bir yatırım olur.

Aykut ALTIN
Stone Group Dış Pazarlar Satış Temsilcisi

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER