Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Almanlar “Herşey Dahil” diyor

Avrupa seyahat pazarının lokomotif ülkesi ve Türkiye’nin turizmdeki 1. pazarı Almanya’da,

Avrupa seyahat pazarının lokomotif ülkesi ve Türkiye’nin turizmdeki 1. pazarı Almanya’da, özellikle Avrupa para birimi Euro’nun güç yitirmesinin de etkisi ile tatilcilerdeki “Her şey dahil (HD)” tatil eğiliminin daha da arttığı belirtiliyor.

 

GfK adlı araştırma kuruluşunun Almanya genelindeki bin 200 klasik ve online acentenin satış rakamlarından derlediği verilere göre, Ocak 2015’te Alman tatilcinin yaz rezervasyonlarında “Her şey dahil” tesislere olan taleplerinde önemli artışlar yaşandı.

GfK yetkilileri geçen yıl özellikle klasik seyahat acentaları üzerinden alınan tatillerde yüzde 12 civarında artış gösteren HD talebinin bu yıl daha da artmasının beklendiğini ifade etti. GfK verilerine göre, Almanlar 2015 Ocak ayında yüzde 5,5’lik artışla yaz tatili için 2,1 milyar Euro harcadılar.

 

Euro’nun güç yitirmesi ve tur operatörlerinin kapasitelerini erkenden fiyat arttırmaksızın satışa açmalarının da etkisi ile uzak mesafelere olan talebin gerileme, buna karşılık orta ve kısa mesafelerdeki HD paketlerine olan talepte yükselme eğilimi olacağı belirtiliyor.

 

GfK verilerine göre, 2013/2014 sezonunda Almanların kendi ülkelerinde tatile olan talepte de yüzde 9,9’luk artış gözlenirken, Almanya’da tatilin toplam oranı yüzde 45 düzeyinde gerçekleşti. Öte yandan, geçtiğimiz yıl 88,6 milyon tatil seyahatinin gerçekleştiği Almanya’da aileler ve gençlerin tatil yapma oranlarında da artış olduğu dikkat çekti.

 

İki ya da daha çok çocuklu ailelerin tatil yapma oranında yüzde 21’lik artış kaydedilen Almanya’da, aynı yıl içinde 14-19 yaş arası gençlerin tatil seyahatlerinde yüzde 18,8’lik, 20-34 yaş aralığındaki tatil seyahatlerinde ise yüzde 34,4’lük artış kaydedildi.