50 milyar TL’lik pazar, fuarda görücüye çıktı

Yazar Haber Merkezi

Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği ETÜDER’in, CNR Holding ile ortak gerçekleştirdiği Ev Dışı Tüketim Fuarı (EDT EXPO), 3. kez kapılarını açtı

Fuarın açılışını ETÜDER Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, ev dışı tüketim sektörünün Türkiye’de hak ettiği noktaya yavaş yavaş geldiğini belirterek, hedeflerinin EDT Expo’yu önümüzdeki 5 yıl içinde Rusya, Türki Cumhuriyetler ve Orta Asya’yı kapsayan bölgede alanındaki en büyük fuarlarından biri haline getirmek olduğunu söyledi.

EDT Expo fuar yolculuğuna her sene daha da büyüyerek devam ettiklerini belirten Şahinöz, “2013 yılında 15 bin metrekarelik alanda 200 marka, 25 bin ziyaretçi ile gerçekleştirdiğimiz fuarımıza, 2014 yılında 25 bin metrekarelik alanda 300 marka ve 32 bin kişi ile devam ettik. Bu yıl ise 45 bin metrekarelik alanda 400 markanın katıldığı EDT Expo’ya 55 bin ziyaretçi bekliyoruz. EDT EXPO her yıl yüzde 40 oranında büyüyor. Hedefimiz birkaç yıl içinde Rusya, Türki Cumhuriyetler ve Orta Asya’yı kapsayan bölgede alanındaki en büyük fuarı gerçekleştirmek” dedi.

Aslan payı İstanbul’un…
Şahinöz, EDT Expo’yu diğer gıda fuarlarından ayıran en önemli özelliğinin ihtisas fuarı olduğunu ve bu fuarda sergilenen ürünlerin sadece Ev Dışı Tüketim sektörüne yönelik yönelik ürünler olduğunu da sözlerine ekledi.
ABD’de 620 milyar euro, Avrupa’da 445 milyar euro olan EDT pazarı Türkiye’de toplam 50 milyar TL olarak ölçülüyor. Restaurantlar yüzde 26 ile ev dışı tüketim harcamalarından en yüksek payı alıyor. İstanbul, EDT pazarının yüzde 42’sini oluşturuyor.
Fuarın açılışına ETÜDER Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Alıcılar, İstanbul Ticaret Borsası Başkanı Ali Kopuz ve CNR Holding Başkanı Ceyda Erem de katıldı.

 

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER