2020!

Yazar Aykut Altın

2020… Seneler sonra iyi hatırlayabileceğimiz bir yıl mı, yoksa bizlere sadece tecrübeler kazandıran, kötü hatırladığımız bir yıl mı olacak? Bunu da en iyi zaman gösterecek gibi.

54 sektöre direkt kazanç sağlayan turizm endüstrisinde gelecek yılların yeni turizm trendlerinin temeli bu dönemde atılıyor. Klişe bir söz ama turizmde kağıtlar yeniden dağıtılıyor.

UKRAYNA VE RUSYA LİDER

Pandemi sonrası normalleşmenin gölgesinde destinasyonumuz 2 milyonu aşkın kişiye ev sahipliği yaptı. Bu turizm hareketliliğinde en çok turist getiren ülke Ukrayna ve sonrasında Rusya oldu. Almanya ve İngiltere ise normalleşme sonrasında bu turizm hareketliliğine ivme kazandırdı. Almanya’daki tüketici, normalleşme döneminde Yunanistan destinasyonunu seçti. Mısır ve İspanya’da durum iç açıcı değil.

PANDEMİ DÖNEMİ VE SONRASI İÇİN DİJİTAL PAZARLAMA
Aykut Altın 2020

Koronavirüs boyunca B2B pazarlaması küçüldü, B2C pazarlamanın ağı gelişti. Dijital pazarlamanın 2021 yılındaki hacminin daha çok büyüceği gözüküyor. Dijital pazarlamanın, 2020 yılına göre 2021 yılında yüzde 13 artacağı öngörülüyor. Pandemi süresi boyunca sosyal medya kullanımı yüzde 43 büyüdü. Yüzde 38 ile bu büyümeden en çok Instagram pay aldı. Sosyal medyanın hareketlenmesi, etkileşimleri de arttırdı. Bence sektörümüz, bu artış ile çeşitli fırsatlar yakaladı. Pandemi sonrası fırsatları yakalayan ve dijital pazarlamaya yatırımını yapan tesisler hedef kitlesini, marka iletişimini ve algısını güçlendirecektir.

DAHA GÜZEL BİR YAŞAM İÇİN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM

Bu yıl ortaya çıkan virüs bize bir kez daha çevrenin, doğanın, kültürel bütünlüğün, ekolojik ve biyolojik çeşitliliğin ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Sürdürülebilir turizm için çok geç kalınmaması ve uzun vadede kazanımlar için bu alanda gerekli yatırımların yapılması gerekiyor. Turizm sezonu uzuyor, ancak iklim kısalıyor.

İLERİ TEKNOLOJİ VE İNSAN GÜCÜ

Türkiye turizminde en büyük teknoloji bence insan gücümüzdür. Gelişen teknoloji Türkiye turizminde öyle bir yer edindi ki, o güzel hizmetimizin yanına çok iyi bir araç oldu. QR kodlu menüler, sesli asistanlar, online check-in ve rezervasyon… Böyle bir dönemden geçtiğimiz zamanda doğru teknoloji yatırımları, markanın gücünü ve kaliteyi arttırır.

Aykut ALTIN
Stone Group Yurt Dışı Pazarlar Temsilcisi

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER