17 Kasım-15 Şubat döneminde %48 artış yakaladı

Yazar Haber Merkezi

Jolly Tur yönetimi, 17 Kasım-15 Şubat dönemini kapsayan erken rezervasyonun ilk dönemine ilişkin sonuçları açıkladı.
Yurt içi seyahat pazarının önde gelen firmalarından Jolly Tur, erken rezervasyon dönemi ilk sonuçlarını açıkladı.

İstanbul Esentepe’deki yeni genel müdürlük binasında düzenlenen basın toplantısına Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar ve Genel Müdür Figen Erkan katıldı.

Toplantıda, Genel Müdür Figen Erkan, 17 Kasım-15 Şubat dönemini kapsayan erken rezervasyon verilerini açıkladı.

Erken rezervasyonda ilk 3 ayda yüzde 48 büyüdü

Erkan, toplam iş hacimlerinin yüzde 60’ının erken rezervasyondan geldiğine işaret ederek, şu bilgileri verdi: “Geçen yıl 450 bin kişi taşıdık. 17 Kasım’dan itibaren erken rezervasyon startı verdik. İlk 3 ayda 2015 rezervasyonlarındaki yurtiçi büyüme oranımız yüzde 48 oldu.”

Beklentilerinin üzerinde artış yakaladıklarına işaret eden Erkan, “Erken rezervasyon oldukça iyi gidiyor. Sadece yazlık ürünlerde değil kışlık ürünlerde hem yurtiçi hem yurtdışında yüzde 40’lara varan artışlar yakaladık. Belek, Side, Kemer, Bodrum ve Alanya ilk 3 ay için öne çıkan destinasyonlar. 6’ıncı sırada ise Uludağ var. Bu yıl iç turizm önem taşıyor. Rusya ve diğer pazarlardan dolayı iç pazar öne çıkıyor. Türk tatilci 2. veya 3. tatilini yapma fırsatı bulabilecek. Kampanyalara ilgi yoğun” dedi.

Yurtdışı turlarımda ilk 3 ayda yüzde 60 büyüme yakalandı

Yurtdışı turlarında erken rezervasyonda ise ilk 3 ayda yüzde 60 büyüme gösterdiklerini kaydeden Erkan, “Bu çok ciddi bir büyüme. Yıl toplamında artışın yüzde 40’lara varacağını düşünüyoruz. Burada tabii önemli olan sadece Avro’nun stabil olması değil. Yurtdışında kültür turlarına da önem veriyoruz. İç hat bağlantıları ile Türkiye’nin her noktasında bağlantı olanağı sağlıyoruz. Anadolu’dan yurtdışına talep çok. İtalya, Balkanlar, Orta Avrupa, İspanya ve Benelüx-Paris öne çıkan destinasyonlar arasında” diye konuştu.

Kültürde yüzde 25, kruvaziyerde yüzde 45 artış

Figen Erkan’ın verdiği bilgilere göre, Kıbrıs turlarında ilk 3 ayda yüzde 30 büyüme sağlandı. Kültür turlarında ise 2015 erken rezervasyonun ilk 3 aylık döneminde yüzde 25 büyüme oldu.
Öte yandan Jolly Tur’un kruvaziyer turlarında elde ettiği artış ise yüzde 45 civarında büyüdü.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER