Kadir Toprakkaya

Turizmde B ve C planları devreye giriyor

Turizmde B ve C planları devreye giriyor
Yazı boyunu düşür Yazı boyunu yükselt Font boyutu Yazdır

Sıkıntılı bir dönem geçirmekte olan Türk turizmi, bir yandan yeni çıkış yolları arıyor. Zamanında alınamayan önlemlerin yanı sıra hiçbir B, C, D planının yapılmamış olması, büyük kayıpların yaşanmasına ve daha da önemlisi morallerin bozulmasına neden olmaktaydı.

ORTADOĞU, TÜRK GASTRONOMİSİNİ KEŞFEDİYOR

İşte tam bu sırada devreye giren sivil toplum örgütleri, yıllar önce her şey iyi ve güzel durumda iken yapılması gerekenleri şimdi yapmaya karar vererek, bir anlamda ellerini taşın altına koymaya başladı. Türkiye olarak çok fazla turizm kaynaklarına sahip olmamıza rağmen bunları ortaya çıkaramayan sistem, özellikle gastronomi alanında büyük bir hamleye hazırlanıyor. Türkiye’nin gastronomik lezzet haritasını çıkarmakla işe başlayan Gastronomi Turizmi Derneği (GTD), Ortadoğu’dan daha fazla ekonomik girdi sağlaması adına Ortadoğu Turizm ve Seyahat Acentaları Derneği (OTSAD) ile işbirliği anlaşması imzaladı.

ÖNEMLİ KATKILAR SAĞLAMASI BEKLENİYOR

Türkiye’nin gastronomik değerlerinin yurtiçi ve yurtdışında doğru tanıtılması ve anlatılmasını amaçlayarak kurulmuş olan GTD ile Ortadoğu turizminin gelişmesi ve Körfez ülkelerinden ülkemize gelen turistlerin acenteleri vasıtasıyla en iyi hizmeti almaları için çalışan OTSAD’ın işbirliği protokolü, geçtiğimiz gün Wyndham Grand Kalamış Marina Hotel’de düzenlenen bir basın toplantısı ile kamuoyuna duyuruldu.

otsad

OTSAD Başkanı Hüseyin Kırk…

HÜSEYİN KIRK: ORTADOĞU PAZARINA YÖNELİK FARKLI BİR SİNERJİ YARATTIK

Turizmin zor bir dönemden geçtiği bu süreçte önemli bir başlangıç olan bu anlaşmanın, ilerleyen günlerde ülke ekonomisine önemli katkılar sağlamasını beklediklerini dile getiren Ortadoğu Turizm ve Seyahat Acentaları Derneği Başkanı Hüseyin Kırk; “Ortadoğu pazarı turizm sektörü tarafından yıllarca ihmal edilmiştir. Oysa bir Arap turist, 10 Rus turiste bedeldir. OTSAD ile Ortadoğu pazarına yönelik farklı bir sinerji yarattık. Gastronomi Turizmi Derneği ile Türk mutfağının gücünü bu pazarda sergileyeceğiz. Hedefimiz, Ortadoğu’dan yurtdışına seyahate çıkan 27 milyonluk pazardan pay almaktır. Bu rakamın içerisinde bulunan 7 milyon zengin Arap başka ülkelere gidiyor. Onların Türkiye’ye gelmesini hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

gastronomi turizmi derneği

Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe ve Hüseyin Kırk…

GÜRKAN BOZTEPE: TÜRK MUTFAĞINI DÜNYAYA DOĞRU BİR ŞEKİLDE TANITACAĞIZ

Bu anlaşmanın sadece kendileri için değil, otelcilerden ve seyahat acentelerinden taşımacılara kadar birçok alanda önem arz ettiğini belirten Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe ise; “Türk mutfağı ile birlikte lezzet ürünlerimizi de dünyaya tanıtmak amacıyla kurulan derneğimizi, en yakın pazar olan Ortadoğu pazarına doğru bir şekilde tanıtmanın turizmi canlandıracağına yürekten inanıyoruz. Yakın zamanda bu girişimlerin olumlu sonuçlarını görmeye başlayacağız. İşbirliğimizin hayırlı olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.

TUROD Üyesi Adnan Değirmenci, OTSAD Başkanı Hüseyin Kırk, OTSAD Genel Sekreteri Deniz Dikkaya…

TÜRK MICHELIN YILDIZI GELİYOR

OTSAD Genel Sekreteri ve Wyndham Grand Kalamış Marina Hotel Pazarlama Direktörü Deniz Dikkaya da, konu ile ilgili yaptığı açıklamada şunları ifade etti: “Ortadoğu pazarının Türkiye turizmi için giderek önemli bir konuma geldiği görülmekte. Suudi Arabistan’da Türk Mutfağı Günleri başlığı altında bir etkinlik planlanmakta. Gastronomi Turizmi Derneği’nin Türk Kalite Derneği ile işbirliği içerisinde olarak, dünyada restoranlar için uygulanmakta olan ‘Michelin Yıldızı’ benzeri bir projenin Türkiye’de uygulanmasını planlıyoruz. Bu da belirgin bir kalite artışı getirecektir.”

GTD ile OTSAD arasında imzalanan ve Türk turizmine önemli katkılar sağlaması beklenen işbirliği protokolü, Wyndham Grand Kalamış Marina Hotel’de düzenlenen bir basın toplantısı ile kamuoyuna duyuruldu…

gastronomi

Bir Cevap Yazın

tasdelen