Haber Merkezi

UNESCO Türkiye Milli Komisyonu 3. Büyük Buluşması başladı

UNESCO Türkiye Milli Komisyonu 3. Büyük Buluşması başladı
Yazı boyunu düşür Yazı boyunu yükselt Font boyutu Yazdır

UNESCO Türk Milli Komitesi tarafından Kundu Turizm Merkezi’ndeki bir otelde düzenlenen UNESCO Türkiye Milli Komisyonu 3. Büyük Buluşması başladı.

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, açılışta yaptığı konuşmada büyük buluşmanın ana teması olan “sürdürülebilir kalkınma” kavramının, insanoğlunun tabiatı kavrama sürecinde yeryüzündeki yaşama farklı bir bakış açısı önerdiğini söyledi. Sürdürülebilir kalkınmada ulaşmak istedikleri hedeflerin, almak istedikleri önlemlerin ve koruma çalışmalarının insan merkezli olması gerektiğini anlatan Saraç, sürdürülebilir kalkınmanın küresel ve yerel çıkarlar arasında bir denge sağlamaya çalışarak ulusal, yerel ve bölgesel şartları da dikkate almasının önemine işaret etti.

UNESCO Türkiye Milli Komisyonu

KALKINMA BAKANLIĞI İLE ÇALIŞMA

Prof. Dr. Yekta Saraç, YÖK olarak bölgesel kalkınmada üniversitelerin rolünü daha görünür ve etkin hale getirmek amacıyla Kalkınma Bakanlığı ile bir çalışma yürüttüklerini anlattı. Türkiye’nin ihtiyacı olan alanlarda 5 üniversiteye “misyon farklılaşması” temelinde ayrı bir rol belirlediklerinin altını çizen Saraç, böylece bölgesel gelişme ve belirli bir alanda o üniversitenin öne çıkmasını, ülke ve bölgesel kalkınmaya katkı sağlamasını amaçladıklarını bildirdi.

UNESCO Türkiye Milli Komisyonu

ZİRAAT, ORMAN VE SU ÜRÜNLERİ PROGRAMLARINA DESTEK

Türkiye açısından stratejik önem taşıyan ziraat, orman ve su ürünleri programlarının da üniversitelerde değer kaybeden bölümler arasında yer aldığına işaret eden Yekta Saraç; “Yükseköğretimde bu fakültelerin yöneticileri, öğretim üyeleri ve sektörle bir dizi çalışma gerçekleştirdik. Devlet üniversitelerinde bu programları tercih ederek yerleşen ilk üç sıradaki öğrencilere, eğitim süreçleri boyunca YÖK tarihinde genel olarak ilk defa burs verildi. Bu yıl bu programları tercih eden öğrencilerimiz, önemli bir kısmı mühendislik programları yerine bu programlara girdi. Milli Eğitim Bakanlığı ile çalışmalarımız başlatıldı. Eğitim Fakülteleri için aynı şekilde daha da ileri noktalara götürecek şekilde, onların da girdi esaslı öğrenci niteliğini yükseltici bir çalışmada da inşallah nihayete erecek ve önümüzdeki yıla yetişecek” ifadelerini kullandı.

unesco-turkiye-milli-komisyonu-buyuk-bulusmasi-basladi-7

UNESCO’NUN HEDEFLERİ

UNESCO’nun stratejik hedefleri ile yükseköğretim hedeflerinin birçok noktada örtüştüğüne dikkati çeken YÖK Başkanı Saraç, 1949’da kurulan UNESCO Türk Milli Komitesi’nin şimdiye kadarki 7 başkanının tamamen yüksek donanımlı akademisyenlerden, halen 15 yönetim kurulu üyesinin büyük çoğunluğunun da öğretim üyesi olduğunu, 12 ihtisas komitesinin yarısının akademisyenlerden oluştuğunu bildirdi. “Danışsal bir istişare kurum olan UNESCO Türk Milli Komitesi’nin akademik dünya ile adeta iç içe olması, bize daha güvence vermekte ve bundan da mutluluk duymaktayız. Bu anlamda UNESCO, bir sivil toplum örgütü olmaktan öte, akademik bir düşünce anlayışı ve işleyişiyle hareket eden bir kuruluş özelliğini taşımakta” diyen Saraç, üniversitelerdeki Üniversite Eşleştirme ve Ağ Programı’nın 2012 yılında 3 iken, kısa sürede 11’e ulaştığını kaydetti.

unesco-turkiye-milli-komisyonu-buyuk-bulusmasi-basladi-8

unesco-turkiye-milli-komisyonu-buyuk-bulusmasi-basladi-6

UNESCO Türk Milli Komitesi tarafından Kundu Turizm Merkezi’ndeki bir otelde düzenlenen UNESCO Türkiye Milli Komisyonu 3. Büyük Buluşması başladı…

unesco-turkiye-milli-komisyonu-buyuk-bulusmasi-basladi-4

unesco-turkiye-milli-komisyonu-buyuk-bulusmasi-basladi-3

unesco-turkiye-milli-komisyonu-buyuk-bulusmasi-basladi-2

Bir Cevap Yazın

vakıf taşdelen su

noyadecor