Türkiye’nin destinasyon odaklı ilk bölgesel turizm markası; “Mezopotamya”

Yazar Kadir Toprakkaya

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın da katıldığı, Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi önünde düzenlenen, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin turizm potansiyelini tüm dünyaya tanıtmak üzere oluşturdukları “Mezopotamya” markasının tanıtım programında tarihi, kültürü ve coğrafi yapısıyla dünyanın en zengin ve özgün vatanına sahip olduğumuzu belirtti. Doğasından iklim çeşitliliğine, mutfak kültüründen el sanatlarına, mimarisinden arkeolojik kalıntılara turizmde çoğu ülkeye biri ya da ikisi nasip olan varlıkların tamamının Türkiye’de olduğunu aktaran Ersoy, şunları ifade etti:

“Bu gerçeğin farkında olarak her bölgeyi ve şehirlerimizi, kendi farklılıkları ve sahip oldukları turizm unsurları ile ön plana çıkarmayı, turizmi istisnasız ülkemizin tamamına yaymayı temel hedefimiz olarak belirledik. Nereden bakıp, hangi yönüyle ele alırsanız alın, bu toprakların söyleyecek nice sözü, insanlıkla paylaşacağı eşsiz bir birikimi var. Mezopotamya ise adeta bu toprakların bilgesi ve hafızası olarak ilk kulak vermemiz, gözlerimizi çevirmemiz gereken yer. Biz de Bakanlık olarak öyle yaptık ve bu bölgeye turizm ile kültür-sanat başlıklarında yapılanları, bundan sonra neler yapabileceğimizi masaya yatırdık.”

9 İLİ KAPSIYOR

Bakan Ersoy, GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi’nin Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illerini kapsadığını, bu bölgenin Türkiye’nin sahip olduğu turizm çeşitliliğini yansıttığını söyledi. Bu şehirlerin taşıdığı potansiyel sayesinde bölgenin doğa, kültür, inanç, gastronomi turizmi ile eko ve termal turizm alanlarında geliştirilmesinin mümkün olduğunu kaydeden Ersoy, sözlerini şöyle sürdürdü:

Mezopotamya

152 MİLYON LİRA ÖDENEK GÖNDERİLDİ

“Bu şehirlerimiz, sahip oldukları kültür varlıkları ile de büyük değer taşımaktadır. Restorasyon, müze ve ören yeri uygulama çalışmaları kapsamında söz konusu şehirlerimizde bugüne kadar 130’dan fazla proje ve uygulama işi tamamlanmıştır. Bu 9 ilimizde 611 taşınmaz kültür varlığına 18 buçuk milyon liranın üzerinde proje ve uygulama yardımı yapılmış, çevre düzenlemesi ve altyapı uygulamaları için ise yaklaşık 152 milyon lira ödenek gönderilmiştir. Hasankeyf’ten Halfeti’ye, Midyat’tan Çermik kaplıcaları ve Eğil’e, Zeugma’dan Balıklıgöl ve Viranşehir’e, Göbeklitepe’den Nemrut’a… Sadece genel bir bakışla yorumlarsak bile insanlık medeniyetinin kökleri ve inancın manevi mirası, bütün görkemi ve derinliği ile karşımızda duruyor. Bunlara sahip çıkmalı, korumalı ve en doğru şekilde ülkemizin ve insanlığın faydasına sunmalıyız. Bunu başarmak için bölgeye karşı bir farkındalık oluşturmak, barındırdığı zenginliğin bilinirliğini artırmak zorundayız. Bu noktada devreye Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansımız, kısa adıyla TGA girmektedir.”

Mezopotamya

MARDİN-MİDYAT İNANÇ ROTASI HAZIRLANIYOR

Bakan Ersoy, Diyarbakır ve Mardin’i 10 farklı dilde içerik sundukları GoTürkiye platformunun rotasına eklediklerini, Batman’ı ise yapılacak hazırlık çalışmasının ardından ekleyeceklerini söyledi. Lezzet rotası kapsamında Gaziantep, Halfeti, Rum Kale, Göbeklitepe, Şanlıurfa, Harran rotasını GoTürkiye’de paylaştıklarını belirten Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Kilis için de hazırlık çalışmaları yapıldığını dile getirdi. Ersoy, Mardin-Midyat inanç rotasının da hazırlandığını, Mardin turizmi için de ciddi bir çalışma içerisinde olduklarını kaydetti.

Mezopotamya
“ÇOK GÜZEL MEZOPOTAMYA ROTASI OLUŞTURDUNUZ”

Mezopotamya markasının çok önemli olduğuna inandığını vurgulayan Bakan Ersoy, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Türkiye açısından bizim aslında turizmi 81 vilayete yayma çalışmamız var. Burada ben ilk göreve geldiğimde belirtmiştim. Bunu hızlı şekilde değerlendiren bölge siz oldunuz. Önemli olan şehirleri rotalar halinde birleştirmek. Burada biz 4-5’li rotalar planlarken, siz 9 il birleştirerek, çok güzel bir Mezopotamya destinasyonu bölgesi ve rotası oluşturdunuz. Bence Türkiye’nin dünyada çalıştığı bölgesel tanıtım operasyonu için ilk ve örnek bölge oldunuz. Gururla söylüyorum ve sizleri hepinizi de ayrı ayrı tebrik ediyorum, emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum. Gerçekten bir inanmışlık, bir istek görüyorum; zaten bir inanmışlık olunca sonuca gidiyorsunuz. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Turizm Geliştirme Ajansı, bu iyi hazırlanmış içeriği bundan sonrası başta tüm Türkiye’ye olmak üzere, tüm dünyaya tanıtmakla görevli. Bunu da en iyi şekilde sizler adına yapacak.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER