Türkiye Alman pazarını koruyor

Yazar Haber Merkezi

ITB Berlin’de açıklanan FUR’un Reiseanalyse 2015 Raporu’na göre, 2014 yılında Türkiye yine, Almanların en çok tercih ettikleri 3. destinasyon oldu.

Almanya’da Tatil ve Seyahat Araştırmaları (FUR) adlı kuruluşun 1970’den bu yana 45 yıldır düzenli olarak yaptığı Seyahat Analizleri (Reiseanalyse)’nin ilk sonuçları başkent Berlin’de devam eden ITB Berlin fuarında açıklandı.
Tatile 87 milyar avro harcandı

Almanya’da 14 yaş ve üzeri 7 bin 500 kişi ile 5 gün ve üzeri seyahatleri ile ilgili olarak yapılan anket çalışması sonucunda hazırlanan Reiseanalyse raporuna göre, Almanlar, 2014 yılında tatil için toplam olarak 67 milyar avro gibi rekor bir harcama yaptılar.

Bunun yanında, Almanların 2-4 günlük kısa süreli tatil seyahatleri için harcadığı toplam 20 milyar avro ile birlikte, toplam tatil harcaması 87 milyar avro oldu.

Toplam 70 milyon tatil seyahatinin yapıldığı 2014’te, Almanların yüzde 77’si en az bir kez tatil seyahatine çıktı.

Yüzde 55 kesin tatil yapacak

Reiseanalyse 2015 raporunda, 2015 yılına yönelik olarak da iyimser öngörüler dikkati çekiyor.

Rapora göre, 2015 başı itibariyle Almanların yüzde 55’i kesin olarak tatil planı yapmış durumda. Buna karşılık yüzde 11’lik bir kesim ise kesinlikle tatile çıkmayacağını beyan etti. Almanların büyük bölümü 2015’te de 2014 ile aynı oranda tatil harcaması yapacağını söylerken, yüzde 12’si 2014’ten daha çok harcama yapacaklarını bildirdi. Yüzde 9’luk kesim ise 2014’e göre daha az tatil harcaması yapacaklarını bildirdi.

Akdeniz destinasyonları pozisyonlarını koruyor

Raporda, Almanların tatil tercihlerinde ikinci sırada yer alan İspanya’nın % 13’lük Pazar payı ile yerini koruduğu, bu ülkeyi İtalya ve Türkiye’nin izlediği ifade ediliyor. Bu ülkeleri ise Avusturya, Hırvatistan, Yunanistan ve Fransa izliyor.

Rapora göre, 2025’e dek olan 10 yıllık süreçte, Akdeniz destinasyonları Alman seyahat pazarında pozisyonlarını koruyacak, gelişmekte olan Asya ve Kuzeybatı Avrupa gibi bölgelerde yükseliş eğiliminde olacaklar.

 

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER