Turizm’de İzmir için yeni fırsat

Yazar Haber Merkezi

Turizm potansiyeli bilinen, ancak değerlendirilemeyen Ege’de bu konudaki en önemli adımlardan birini atarak, dünyadaki en büyük kongre turizmcilerini İzmir’e getirmeyi başaran “The Market” organizasyonunun devamı geliyor.
Bu amaçla kolları sıvayan Venüs Turizm’in Genel Müdürü Süha Sunay, özellikle “Kişiye özel organizasyon” anlamına gelen ve hedef kitlesi şirketlerin üst düzey yöneticileri olduğu için tüm dünyada en gelir getirici turizm türlerinden “incentive turizm” için de İzmir’i adres gösterdi.
Şubat’ta düzenlendi
“Fuarlar ve kongreler kenti İzmir” sloganına rağmen kongre konusunda hala net bir yol alamayan İzmir’de hayati önemde bir organizasyon geride kaldı. 18-20 Şubat’ta Swissotel, Venüs Turizm, İZFAŞ ve THY ortak çalışmayla dünyanın önemli kongre turizmcilerini bir araya getirdi. İtalyan Proje Koordinatörü Giancarlo Leporatti’nin önderliğindeki toplantıda 19 ülkeden 70 alıcı ve 30 tedarikçi çok önemli görüşmeler yaptı. Akdeniz çanağında 2015’te düzenlenecek ve toplam bütçesi 165 Milyon Doları bulan kongre ve toplantılar şekillendirildi. Davetliler ayrıca Efes Harabelerini de gezerek kentten büyülenmiş olarak ayrıldılar.
Neden olmasın?
Uzun yıllardır dünyadaki bu tür etkinlikleri yakından takip ettiklerini belirten Sunay, “Neden İzmir’de yapılmasın?” sorusuyla bugünkü başarıyı elde ettiklerini söyledi. İzmir’in tanıtımı için İspanyolca konuşan 78 ülkeye turizm programı yapan Kolombiyalı bir televizyon kanalını da İzmir’de ağırladıklarını kaydeden Sunay, “Gündemlerine İzmir’i almalarından memnunuz. İzmir çok büyük potansiyel taşıyor. Fiziki mekan sorunu çözülür, ancak kongre turizmi için kesinlikle direkt uçuşların olması gerekiyor” dedi.
MERKEZ OLABİLİR
Sunay, tüm dünyada üst segment turistlere hitap eden “incentive turizm” için de İzmir’in merkez olacağına işaret ederek “İstanbul önemli, ama kongre veya incentive toplantısı yapacak olanlar İstanbul’dan sonra ikinci, üçüncü toplantılarını niye burada yapamasınlar? Bu tür etkinlikler için ikinci adres Antalya değildir, resort hotel değildir, yine bir şehirdir” dedi.
Turizm türü olarak Türkçe karşılığı zor bulunan “incentive”, “teşvik”, “motivasyon” anlamlarına gelmekle birlikte, büyük şirketlerin üst düzey yöneticilerine özel toplantıların organizasyonu başta olmak üzere kişiye özel turizm programı olarak biliniyor. Dünyanın gözde turizm merkezlerinde önemli bir gelir getiren incentive turizm, Türkiye’de ise İstanbul’da yoğun olarak gerçekleştiriliyor.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER