Turizm sektöründe Turquality destekleri nelerdir?

Yazar Pınar Baltacı

Turquality, ülkemizin devlet destekli ilk marka programıdır. Hem teşvik, hem değer oluşturan bir iş modeli olduğu için, ürün ve hizmet üreten tüm sektörler tarafından yoğun ilgi görüyor. Son dönemlerde iş süreçlerini uçtan uca dijitalleştirerek geleceğe hazırlanan işletmeler, global çapta markalaşma çalışmalarına hız katmak için rotalarını Turquality’e çeviriyor.

Sektör lideri Progroup Uluslararası Danışmanlık 19 yıldır, Türk firmalarının stratejik, fonksiyonel ve operasyonel yönetim düzeylerini uluslararası şirketlerin seviyesine çıkararak, Türk markalarının globalde rekabet etmelerine rehberlik ediyor.

Turquality
“TURİZM SEKTÖRÜNE AYRI ÖNEM VERİYORUZ”

Turizm sektöründeki firmaların, global başarılara imza attığını anlatan Progroup Uluslararası Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Salim Çam, şunları söyledi:

“Türkiye’nin en büyük kazanımlarından birisi ihracat, diğeri turizm ülkesi olmasıdır. Türkiye, turizmde fırsatlar ülkesidir. Tarihi, kültürel, doğal hazinelere sahibiz, dünyanın en iyi tesisleri ve destinasyonları bizde. Firma olarak, Turquality iş modelimiz ile, turizm sektörüne ayrı bir önem veriyoruz. Turquality iş modelini, turizm sektörüne uyguladığımızda ciddi bir döviz girdisi sağlıyoruz. Danışmanlık yaptığımız turizm firmalarında, önce iş sürecini gözden geçirip, hedef kitleyi tespit ederek, kaynak ve kabiliyet planlarını gerçekleştiriyoruz. Bu ifade ettiğim çalışmanın 423 alt süreç yönetimi var ve bu süreçler arasında çapraz algoritmayı kurguluyoruz. Örneğin, turizmcilerin birçoğunun yaptığı iş aynı olmuş ve birbirlerini kopyalıyorlar. Bu da marka değerinin altında satış anlamına geliyor. Yaptığımız çalışmalar ile firmalara farklılaşma stratejisi, çapraz algoritmik hizmet dediğimiz çalışmaları yapıyoruz ve ardından stratejik yol haritasını hazırlıyoruz” dedi.

Turquality’nin turizm sektörüne verdiği destekler şunlardır:

DESTEK TÜRÜLİMİTİKAZANDIRDIĞI İVME
Hizmet ve marka tescili ve korunmasıLimitsizYurtdışında markanın korunması ve başka birinin almaması
Kalite, hijyen, çevre, pazara giriş belgeleri, sertifikasyon, eğitim, danışmanlık gideriLimitsizEvrensel kalite sistemlerine sahip olma ve rakiplerinin sahip olduğu belgelere sahip olma
İstihdam (aşçı, şef, yazılımcı, mühendis, tercüman)5 kişiNitelikli işgücü istihdamı ile rekabet gücünü artırma
Reklam, tanıtım, ve pazarlama harcamalarıLimitsizYurtdışı pazarlama giderleri ile Türkiye’yi ve kendi markasını tanıtıp, talep oluşturulması
Yurt dışı açılan birimlere ilişkin kira (azami 50 birim için)LimitsizYurtdışında marka yaygınlığını oluşturma ve döviz girdisi oluşturma
Yurt dışı açılan birimlere ilişkin kurulum, dekorasyon teknik donanım gideri200.000 USD/Kira desteği alan birimler için)Yurt dışında rakiplerinden geri kalmamak için kurulum ve dekorasyon çalışmaları ile müşterilerin talebinin artırılması
Ofis, depo, showroom kiraLimitsizYurt dışında tanıtım veya görüşme ofisleri oluşturarak, markanın tanıtımın yapılması ve müşteri kazanılmasının arttırılması
Ofis, depo showroom dekorasyon ve konsept mimari giderler200.000 USD / birim başınaOfislerin gerekli modern dizayn edilerek, marka temsilini güçlendirilmesi
Franchise kira (konaklama tesisi) azami 100 birim için200.000 USDYurt dışında, yabancı ve yerli franchise bulup, marka yaygınlığı ve değerinin artırılması
Franchise kurulum, dekorasyon, teknik donanım harcamaları. Azami 100 birim için100.000 USDYabancı ve yerli yurt dışı franchise kurulum ve dekorasyon standartlarının ve çekim alanı oluşturulması
Pazar araştırması ve raporlarıLimitsizHedef pazarların bilgiye dayalı çekişmesi ve markanın isabetli hedef pazar seçiminin sağlanması
Danışmanlık ve yazılım600.000 USD / yılYönetim danışmanlarından ve yazılım firmalarından destek alarak, yurt dışına açılımın kolaylaştırılması ve yönetim sistemlerinin geliştirilmesi için destek almasının sağlanması
tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER