THY’den sponsorluklar için 25 milyon dolar

Yazar Haber Merkezi

Avrupa’da yeni spor takımları ile sponsorluk çalışmalarının devam ettiğini belirten THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, 2015 yılı için belirlenen 200 milyon dolar’lık tanıtım bütçesinin 25 milyon dolar’lık kısmını sponsorluklar için kullanacaklarını açıkladı.

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, spora yatırımın devam edeceğini ve 2015’te sponsorluklar için 25 milyon dolar harcayacaklarını söyledi. Sporun bir tanıtım aracı olduğunu ifade eden Topçu, “Bu tür bir tanıtım fırsatını iyi kullanmamız gerekiyordu. Bu sayede marka değerimizin yukarı çıktığına şahit olduk, gerçekten büyük kazançlar sağladık. Tabii rakamsal ölçüm zor. Bilançodaki artışın ne kadarı tanıtımdan ne kadarı satıştan geliyor bilemeyiz. Kesin olan bir şey var ki marka değerimiz yükseldi. Yolcu sayımızın 2014 itibarıyla 56 milyona ulaşmasında bu sponsorlukların büyük katkısı olduğunu düşünüyorum” dedi.

Sabah gazetesinden Özlem Doğaner’in haberine göre, Hamdi Topçu yeni sponsorluklar hakkında şunları söyledi: “ABD’deki marka değerimizin yukarı çıkması adına NBA’in en ünlü basketbolcusu Kobe Bryant ve yine futbolda bireysel olarak Messi’yle sponsorluğumuz devam ediyor. Dünya çapında 700 milyon kişinin takip ettiği Euroleague’in isim sponsoruyuz. 10 yıl Turkish Airlines Euroleague olarak faaliyetine devam edecek. Ayrıca Borussia Dortmund, Feyenoord, Marsilya gibi takımlara da sponsoruz. Eğer fırsat olursa yine Avrupa’da birkaç takıma daha sponsor olma konusunda çalışmalarımız var. Şu anda sözleşme aşamasında değil ama birkaç kulüple görüşüyoruz. Önümüzdeki günlerde de bu konuyla ilgili bir karar vermiş olacağız.

CHELSEA İLE ANLAŞMA YOK!

Chelsea ile görüşmelerin bir noktada tıkandığını kaydeden Topçu, herhangi bir anlaşma metni teklifinin olmadığını açıkladı. Sponsorlukların tanıtım bütçesi içindeki payı çok fazla değil. Bütün ülkelerde 4 dilde tanıtım yapıyoruz. 2015 için 200 milyon dolar’lık tanıtım bütçesi belirledik. Bunun yaklaşık 20-25 milyon doları sponsorluklara gidecek. Tabii sponsorlukları yıllık olarak yapmıyoruz. Bütün takımlar veya yüzlerle en az 3 yıllık sözleşmemiz oluyor. Uzakdoğu’da da tanıtım etkinliklerini artırdık. Uçuşlarımızın tanıtımı konusunda o bölgede pazarlama faaliyetlerine başladık. Bu çerçevede Japon Basketbol Ligi’nin de sponsoruyuz. Bu hem Japonya hem de Uzakdoğu’da markaya ciddi katkı yapıyor.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER