Murat Saraçoğlu: Bursa turizm açısıdan çok güçlü bir kent

Yazar Kadir Toprakkaya

TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu ile Bursa merkezli bölge turizmini konuştuk. Yapılan çalışmaların yanı sıra ileriye dönük projelerinden de söz eden Saraçoğlu’na ilk sorumuz, Bursa ve TÜRSAB oldu. “Bursa huzurlu ve yaşanılabilir bir şehir. TÜRSAB olarak iki ana konumuz var. Bunlardan birini meslektaşlarımızın başvurularını kabul etmek, onaylarını vermek; diğerini ise mesleki gelişim süreçlerini takip etmek, sorunlar ile ilgilenmek ve çözümler getirmek başlıkları altında özetleyebiliriz” diyen Murat Saraçoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Pandemi dönemi ile birlikte doğal olarak sorunlar da arttı. Yaşanmakta olan bu zor durumu nasıl daha az hasar ile atlatırız diyerek, bir mücadele içerisine girdik. Bu mücadelede yalnız bırakılmamış olmaktan dolayı kendimizi şanslı hissediyoruz. Başta devletimiz olmak üzere; TÜRSAB, Bursa Büyükşehir Belediyesi, Valilik, Üniversitemiz, Ticaret Odamız, Otelciler Birliğimiz, Rehberler Birliğimiz, Tarihi Alanlar Çarşılar Birliğimiz, UNESCO Tarihi Alanlar Birliğimiz, Aşçılar Federasyonu, Gastronomi Derneği’ne kadar tüm kurum ve kuruluşlarla ortak çalışmalar yaptık, yapmaya devam ediyoruz. Asıl önemli konularımız, içinde bulunduğumuz bölgenin ve şehrin turizm değerlerini ortaya koymak, daha çok turist akışını sağlamak, pazar alanları oluşturmak ve turistler getirmek.”

“TURİZM ÖN PLANA ÇIKSIN İSTİYORUZ”

İşlerin neredeyse sıfır noktasına ulaştığını ve bundan büyük üzüntü yanında endişe de duyduğunu sözlerine ekleyen Saraçoğlu; “Bursa’nın pandemi sonrasına nasıl hazırlanması gerektiğini, bu krizi fırsata çevirebilir miyiz toplantılarını yapıyoruz. Aynı zamanda TÜRSAB olarak Turizm Platformu başkanlığını da yürütüyoruz. Şehirde turizmin gelişmesi için bütün paydaşlar olarak ayda bir defa toplanıp strateji belirliyoruz ve sonuca nasıl ulaşırızın çalışmalarını yapıyoruz” şeklinde konuştu. Bursa’nın huzurlu, bir o kadar yaşanabilir bir kent olduğunu, hatta sanayinin çok yoğun olmasına rağmen doğanın tahrip edilmediğini dile getiren Saraçoğlu, sanayi ile birlikte turizmin de ön plana çıkmasını arzu ettiklerini belirtti.

Murat Saraçoğlu
“DAĞ, KAR, DENİZ, TARİH, SANAYİ, GÖL; HER ŞEY VAR”

“Bursa o kadar çok şey ifade ediyor ki… Birçok medeniyete başkentlik yapmış, medeniyetlerin yaşam tarzına hizmet etmiş bir bölge. İnsanlar burayı niye seçmişler; demek ki burada bir değer var, güzellik var. Suyu, dağı, havası, yeşili güzel; sanayi de gelişmiş, tarım da gelişmiş. Hepsi birleşince, insana hizmet etmek için bütün şartlar mevcut” diyen Murat Saraçoğlu; “Bursa tam bir doğa harikası, turizm açısından çok güçlü kent. Bugüne kadar turizm, değerli paket haline dönüştürülüp çok iyi sunulmamış. Bursa’yı dört mevsim, dört farklı renk olarak görüyoruz” ifadelerini kullandı.

“BÖLGEDE TURİZM İHMAL EDİLMİŞ”

Bursa ve çevresinin bugüne kadar tarım ve sanayi ile büyümüş bir bölge olduğunu, turizmin biraz ihmal edilmiş olduğunu da sözlerine ekleyen Saraçoğlu; “Artık turizmin ihmal edilmemesi gerektiğine karar verildi ve bu konuda önemli adımların atılacağı çalışmalar başladı” dedi.

UZAKDOĞU ÇOK ÖNEMLİ BİR PAZAR”

Bursa’ya yabancı turistler gözüyle bakıldığında Arap ve Ortadoğulu ziyaretçilerin yoğunlukta olduğunun görüldüğü bilgisini de paylaşan Murat Saraçoğlu; “1980’li yıllardan beri Arap yarımadasında herkes Bursa ve Yalova’yı bilir, fakat bu yetmiyor. Baktığımızda bu kesimin turizme katkılarının azaldığını görüyoruz. Artık Araplar kendileri ev sahibi oldu, otellere katkıları az. Yönümüzü hangi pazarlara çevirelim diye başka alanlara da yöneldik. Uzakdoğu çok önemli bir pazar. Oradaki insan yapısı, özellikle kültür turizmine de çok yatkın” mesajı verdi.

DOĞA, GASTRONOMİ, SAĞLIK TURİZMİ

Turizmde Uzakdoğu ile birlikte Asya pazarına yönelmek istediklerini aktaran Saraçoğlu, şu açıklamalarda bulundu: “Pandemi öncesinde Çin, Japonya, Malezya, Endonezya ve Güney Kore’de anlaşmalar için çalışmalar başlattık. Özellikle Güney Kore’de Türk Hava Yolları ve Büyükelçimiz Elsin Erçil olmak üzere çalışmalarımızı başlattık, iki defa Kore’yi ziyaret etti. Acentelar ile bir araya geldik, yemekte buluştuk, Bursa’yı anlattık. Koreli turistleri Bursa’da nasıl ağırlayacağımızı belirledik. Büyük tur operatörlerimizin birkaç günlük info programları ile bölgemizi yerinde incelemelerini sağladık.

SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL TANITIM ÇOK ÖNEMLİ

Özellikle ülke tanıtımlarında sosyal medya ve dijital tanıtım çok önemli. Güney Koreli YouTuberları Bursa’da ağırladık. Onları serbest bıraktık. Kendi gözleriyle gezdiler, gördüler, yayınladılar. Biz yönlendirmedik. Biz yönlendirseydik ilgilerini çekmeyebilirdi diye düşündük ve kendilerinin keşfetmelerini sağladık.”

TURİZM MARKA STRATEJİSİ OLUŞTURULUYOR

2020-2023 yılları arasında oluşturulacak Ulusal Akıllı Şehirler Eylem Planı çerçevesinde çalışmalara başlandığını da sözlerine ekleyen Murat Saraçoğlu; “Sayın Valimiz başkanlığında ulusararası bir tanıtım ajansı, Bursa’nın yeniden turizm marka stratesjini oluşturyor. Bursa’da sağlık turizminin de gelişmesi için kaplıca ve termal başta olmak üzere tüm olanaklarımızı seferber edeceğiz” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Murat Saraçoğlu
Bursa’da alım gücü yüksek geniş bir portföy bulunduğuna dikkat çeken Murat Saraçoğlu; “Yerli turizmi de destekliyoruz. Özellikle İstanbul, İzmir, Ankara, Eskişehir, Kocaeli, Konya, Kayseri gibi şehirlerden iç turizm pazarında turist çekme çabası sarf ediyoruz” diye konuştu…