Jolly ve UNDP Türkiye’den “Mirasım Türkiye” kampanyası

Yazar Kadir Toprakkaya

Türkiye’nin zengin mirasını korumak ve gelecek nesillere aktarabilmek için sürdürülebilir turizm bilincini yaymayı amaçlayan Jolly ve UNDP Türkiye, yeni projelerini birlikte duyurdu.

Türkiye’nin en önemli önde gelen turizm firmalarından olan Jolly, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) Türkiye ile iş birliği yaparak, sürdürülebilir turizm alanında farkındalık artırmayı hedeflediğini duyurdu. Geçtiğimiz yıllarda Türkiye’nin zengin mirasını gelecek nesillere bırakmak için “Mirasım Türkiye” kampanyasını başlatan Jolly, duyurduğu bu yeni iş birliğiyle sürdürülebilir turizm ile ilgili çalışmalarına devam edeceğini açıkladı.

“BU MİRASI HER YÖNÜYLE ÖĞRETMEK İÇİN ÇALIŞACAĞIZ”

Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, konu ile ilgili yaptığı açıklamada “Bugüne kadar Türkiye’nin bu zengin mirasının tanıtımı için çalıştık. Ama biliyoruz ki sahip olduğumuz doğal ve kültürel değerlerin gelecek nesillere aktarılması ve korunması için üzerimize düşen çok şey var. Bu sebeple, UNDP ortaklığıyla sürdürülebilir turizm alanında farkındalık yaratmayı amaçlayan uzun soluklu bir yolculuğa başladık” diyerek, bu yeni iş birliğini duyurdu.

UNDP TÜRKİYE HAKKINDA

UNDP Türkiye, desteklediği projeler aracılığıyla Türkiye’de sürdürülebilir turizmi geliştirerek, turizmin toplum ve çevre üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirmeyi, turizmin yerel ekonomiye, doğal ve kültürel mirasın korunmasına ve ev sahipleri ile ziyaretçilerin yaşam kalitelerinin iyileştirilmesine olan katkısını artırmayı hedefliyor. UNDP Türkiye Programlardan Sorumlu Temsilci Yardımcısı Seher Alacacı Arıner, projeye ilişkin yaptığı açıklamada şunları ifade etti:

“YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR VE GÜÇLÜ ORTAKLIKLARI ÖNEMSİYORUZ”

“UNDP Türkiye olarak Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na ulaşmak için turizmi kilit bir aktör olarak görüyor ve sürdürülebilir turizm anlayışının benimsenmesi yolunda yenilikçi yaklaşımlar ve güçlü ortaklıkları önemsiyor ve destekliyoruz. Bu amaç doğrultusunda ‘Mirasım Türkiye’ çatısı altında kurduğumuz yeni iş birliği ile Türkiye’de çevresel ve kültürel değerlerin korunmasına ve yerel ekonomik kalkınmaya katkı sağlayacağımıza inanıyorum.”

Jolly ve UNDP Türkiye
“GENİŞ ÇAPLI BİR FARKINDALIK YARATABİLECEĞİMİZE İNANIYORUM”

UNDP Türkiye Kapsayıcı ve Sürdürülebilir Büyüme Portföyü Yöneticisi Mustafa Ali Yurdupak ise Jolly ile yapılan iş birliği hakkında şu değerlendirmelerde bulundu: “30 yılı aşkın süredir turizm sektörünün öncü seyahat acentalarından birisi olan Jolly ile iş birliği yapmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Jolly ile sürdürülebilir turizm alanında farkındalık oluşturmak amacıyla uzun soluklu bir yolculuğa çıktık. Çevreye duyarlı bir turizm anlayışı ile hareket ederek ortak mirasımızı korumak ve gelecek nesillere aktarmak, sürdürülebilir turizm ilkelerinin benimsenmesi ve Küresel Amaçlar’a ulaşılması konusunda yürüteceğimiz çeşitli faaliyetler ile ülkemizde geniş çaplı bir farkındalık yaratabileceğimize inanıyorum.”

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI’NA KATKI

Jolly ve UNDP Türkiye, Mirasım Türkiye kampanyası çerçevesinde sürdürülebilir turizm alanında yöre halkında, çocuklar ve ailelerinde farkındalık oluşturmayı amaçlıyor. Proje ortakları, birlikte yürütülecek bu faaliyetler kapsamında doğal ve kültürel değerlerin korunarak gelecek nesillere aktarılmasını ve böylece Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na katkı sunmayı hedefliyor.

Jolly, “Mirasım Türkiye” kampanyası kapsamında TOURMAG Turizm Dergisi’nin de aralarında bulunduğu bir gruba, Antalya’da M.Ö. 1275 yıllarında kurulduğu tahmin edilen Perge Antik Kenti’ni gezdirdi…
Rehber Nurcan Güney, konuklara antik kent ve tarihi hakkında doyurucu bilgiler verdi…
tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER