Jolly Tur yatırımları ile güçlenerek büyümeye devam ediyor

Yazar Kadir Toprakkaya

Kendi alanında dünyanın en büyük 5. fuarı olan Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Fuarı ( EMITT), 26. kez İstanbul Beylikdüzü’ndeki Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde kapılarını açtı. 36 yıldır tatil denildiğinde akla gelen ilk markalardan Jolly’nin standı, yine sektör profesyonellerinin buluşma merkezi oldu. 15 Nisan’a kadar devam edecek olan fuarın ilk gününde Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO Mert Vardar, Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Burçin Baysak basınla bir araya gelerek sektöre dair değerlendirmelerde bulunup, yeni dönem hedeflerini paylaştı.

2022 yılının Türk turizmi için oldukça başarılı geçtiğini anlatan Mete Vardar; “Son 50 yılın en parlak yıllarından biri 2019 diğeri de 2022 oldu. Hem seyahat acenteleri hem de oteller açısından son derece verimli geçen 2022 yılını Jolly olarak tüm hedeflerimizin üstünde hatta sektör ortalamasının da üzerinde bitirdik” dedi.

YABANCI TALEBİ ÇOK YÜKSEK

Bu yıl yabancı turist talebinin çok güçlü olduğunu aktaran Mete Vardar; “Berlin’deki ITB Fuarı’nda bunu çok net gördük. Özellikle Avrupa’dan Türkiye’ye olan talep çok yoğun bir şekilde devam ediyor. İngiliz pazarı da aynı şekilde yoğun. Rus pazarının satışları bugün itibariyle geçen seneyi geçmiş durumda ve talep yoğunluğu hala çok güçlü bir şekilde ilerliyor” şeklinde konuştu. Bu yıl erken rezervasyonun sadece fiyat avantajı değil yer bulmak açısından da büyük önem taşıdığının altını çizen Vardar; “eğr rezervasyonlar son dakikaya kalırsa misafirlerimizin istedikleri yerlerde tatil yapabilmesi çok zor bir hal alabilir. Hem fiyat avantajını kullanmak hem de istenilen yerde tatil yapabilmek için erken rezervasyon her zamankinden çok daha büyük önem taşıyor” dedi.

Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar

250 OTOBÜS TAHLİYE İÇİN ÇALIŞTI

Deprem bölgesine yönelik yürüttükleri çalışmaları da anlatan Mete Vardar; “6 Şubat’ta dünyanın en büyük felaketlerinden birini yaşadık. Bu süreçte biz de hem bireysel olarak, hem vatandaş olarak hem de Jolly olarak görevimizi yerini getirmeye çalıştık. 20 gün boyunca 250’ye yakın otobüs göndererek depremzede vatandaşlarımızın tahliyesinde devletimizin kurumlarıyla birlikte çalıştık” ifadelerini kullandı. 40 gün boyunca hiç reklam yapmadık. Ama sonrasında işimize devam etmek durumundaydık çünkü hem bölgeye hem de ülkemize desteklerimizi sürdürebilmemiz için ekonominin çarklarının yeniden dönmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

DEPREM BÖLGESİNE ÖZEL ÇALIŞMA

Deprem felaketinin ardından bölgeyi canlı tutabilmek için özel bir çalışma yaptıklarını anlatan Mete Vardar, şöyle devam etti: “Bölgeye yönelik kültür turlarının yeniden hareketlenmesi belirli bir zaman alacak gibi gözüküyor. Bu noktada biz destinasyonlarımızı ve programlarımızı farklılaştırdık. Ama o bölgeleri canlı tutabilmek için Adıyaman, Maraş ve Antakya’dan mutlaka turlarımızı geçireceğiz. Örneğin Urfa-Mardin-Diyarbakır turunda Adıyaman’da Nemrut’a uğrayacağız. Hem insanların bu bölgeleri görmesi hem de ekonomiye katkı sağlaması için turizmin canlanması gerekiyor. Turizm sektörünün bölgeye katkısını çok önemsiyoruz. Türkiye’nin zengin mirasını gelecek nesillere bırakmak için geçtiğimiz yıllarda başlattığımız ‘Mirasım Türkiye’ projemiz ile bu topraklara olan duyarlılığımızı sürdüreceğiz.”

TALEP YENİDEN CANLANDI

4 Kasım 2022’de Erken Rezervasyon kampanyasını başlattıklarını hatırlatan Vardar; “Bu kampanyamız çok özel fırsatlar içeriyordu ve bunun neticesinde Kasım-Aralık-Ocak satışlarımız hedeflerimizin çok daha üzerinde ilerledi ” diye konuştu. Deprem felaketinin ardından yurtiçi turların azaldığını anlatan Vardar, son 10 gündür talebin yeniden hareketlendiğini ifade etti. Türkiye’nin 81 ilinin her noktasında çok özel şehir otelleri ile de çalışmaya başladıklarını anlatan Mete Vardar; “Bu konuda çok ciddi yatırımlar yaptık ve karşılıklarını almaya başladık. Jolly’nin farkını müşterilerimiz de hissetmeye başladı” dedi. Bu yıl yurtiçi turlarda Bodrum, Antalya, Kemer, Didim, Side, Alanya, Kuşadası’nın öne çıktığını aktaran Vardar; “Ülkemizde çok özel bölgeler var. Akyaka, Faralya gibi… Bazı bölgelerde de öne çıkan butik oteller ve şehir otelleri var. Ülkemizin zengin mirasını anlatmak için çalışmalarımızı son hız sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.

YURT DIŞINDA MISIR ÖNE ÇIKIYOR

Bu yıl döviz kurlarının geçen yılla aynı seviyede devam ettiğini anlatan Vardar, bu durumun yurtdışı turlara olan talebi de artırdığını kaydetti. Deniz – kum – güneş tatili açısından Mısır öne çıkan destinasyonların başında yer alıyor. Özellikle Eylül’den sonra Mısır’da deniz sezonunun devam ediyor olması bölgeye ilgiyi artırıyor. Biz de Mısır’a özel uçak koyduk ve ciddi talep alıyoruz” diye konuştu. Schengen ülkelerinde vize probleminin sürdüğünü anlatan Vardar, şunları anlattı: “Türkiye Seyahat Acenteleri’nin (TÜRSAB) bu konuda yoğun çalışmaları var. Devletimizin de bu konuda güçlü katkı sağlamaya çalıştığını biliyoruz. Vizesi olan müşterilerimiz için Schengen ülkeleri yoğun talep görüyor.” Vize talep etmeyen ülkelerin de gözde olmaya başladığını anlatan Vardar, “Başta Balkanlar olmak üzere Uzakdoğu ülkeleri de gözde destinasyonlar haline geldi. Tayland ve Bali bu sezon çok tercih ediliyor” dedi.

TEKNOLOJİ YATIRIMLARIMIZ DEVAM EDİYOR

Teknoloji alanında uzun süredir yaptıkları yatırımların meyvesini 2023 yılında almayı planladıklarını belirten Jolly Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO Mert Vardar, “B2B, B2C ve B2B2C çözümlerimizi misafirlerimiz ve iş paydaşlarımız ile ay sonunda buluşturmaya başlıyoruz. Jolly olarak kurumsal şirketlerin tüm seyahat ihtiyaçlarını dijital ortamda halledebilecekleri yeni bir platformunu kısa süre önce hayata geçirmiştik. Turizm sektörüne önemli değişiklikler getirecek, yeni bir dönem açacak teknolojiler ile sektör içi ve dışında birçok önde gelen önemli marka ile işbirliklerimizi de çok yakında duyuracağız. Sadece yurtiçi değil yurtdışından Türkiye’ye geleceklerin de tercihi olacak ve yabancı turist sayısını artıracak bu çözümlerle sektördeki geleneksel yaklaşımı değiştirererek öncü rolümüzü sürdüreceğiz” dedi.

ENFLASYONUN ALTINDA FİYAT HAZIRLADIK

İyi bir tatil yapmanın insanların sosyal hayatına, iş ve ev hayatına çok olumlu etkileri olduğunu anlatan Mete Vardar, “Vatandaşlarımız da bunu biliyor ve tatili önemsiyor. Tatil bir lüks değildir, bir ihtiyaçtır. Jolly olarak da 36 yıldır yaptığımız en önemli şey tatili lüksten çıkartıp bir ihtiyaç olarak görülmesini sağlamak oldu” dedi. Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Burçin Baysak da bankalarla ve otellerle çok iyi anlaşmalar yaptıklarını anlattı. Baysak, şöyle devam etti: “Misafirin alım gücüne göre her çeşit seyahat paketini misafirlerimiz için sunduk. Dönemsel kampanyalar ile misafirlerimizin alım gücünü destekliyoruz. Teknolojik alt yapımızın güçlü olmasını da kullanarak dinamik paketler oluşturduk. Paketle kazan kampanyamız ile misafirlerimiz artık otelin yanında uçak biletini de aldığı zaman daha avantajlı fiyatlar ile seyahat ediyor. TÜİK verilerine göre Türkiye’de otel konaklaması en yüksek enflasyon artış oranına sahip. Buna rağmen Jolly bu artış oranlarının çok daha altında yaptığı anlaşmalarla piyasa artışının çok altında kalarak misafirlerimize özel fiyatlar sundu.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER