Palandöken dünyanın Davos’u olacak

Yazar Kadir Toprakkaya

“Yılın En Başarılı Büyükşehir Belediye Başkanı” seçilen Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Erzurum’u dünyanın marka şehirlerinden biri haline getirmek için kolları sıvadı. “Palandöken 2” için bir master planı hazırlayan Sekmen; “Plan, Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan onay aldı. Bu projeyi 5 yılda tamamlamayı hedefliyoruz. Palandöken’i dünyanın Davos’u yapacağız” dedi.

Son 10 yılda belediyecilik hizmetlerinde Türkiye’nin en hızlı değişen ve gelişen şehri Erzurum, dünyanın marka şehirlerinden biri olmak için kolları sıvadı. Sonar tarafından yapılan araştırmada “Yılın En Başarılı Büyükşehir Belediye Başkanı” seçilen Mehmet Sekmen’in vizyonuyla yeniden hayat bulan Erzurum, dünyanın yeni Davos’u olacak. 12.5 kilometreyle Türkiye’nin en uzun pistine sahip olan, uluslararası standartlara sahip 55 pistin toplam uzunluğu ise 87 kilometreyi bulan kış turizminin göz bebeği Palandöken, yeni master planıyla dünyaya adını altın harflerle yazdıracak.

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen’in Palandöken’i yeni “Davos” yapmak amacıyla hazırladığı turizm master planı için önümüzdeki dönemde çalışmalar başlatılacak. En az 2 milyar dolar yatırımın planlandığı projeye göre, dağın diğer tarafında yer alan ve “Palandöken 2” olarak adlandırılan Konaklı Kayak Merkezi yeniden hayat bulacak. Dağın eteklerinde bir kayak tatil köyü olarak kurulacak olan Konaklı Kayak Merkezi, dünyaca ünlü otel zincirlerine ev sahipliği yapacak. Kayak merkezi ise uluslararası standartlara sahip pistleri, telesiyejleri ve sosyal donatılarıyla kayakseverlerin bir numaralı gözdesi halini alacak. Kurulacak spor tesisleriyle 12 ay boyunca hizmet verecek olan Palandöken Kayak Merkezi’ne 22 kilometre uzaklıkta bulunan Konaklı Kayak Merkezi, liflerle birleşecek. Ejder markasıyla işletilecek olan her iki kayak merkezi, 5 yıl içinde dünyanın yeni Davos’u olacak.

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen

ALTYAPI TAMAMEN DÜZENLENDİ

Kayak merkezine yönelik hazırlanan yeni master planını paylaşmak için basın mensuplarıyla bir araya gelen Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Erzurum’u dünyanın marka şehirlerinden biri haline getirmek istediklerini söyledi. Bu kapsamda 2016 yılında işletmesini devraldıkları Palandöken Kayak Merkezi ile ilk adımı attıklarını anlatan Sekmen; “Dağda tüm altyapıyı yeniden düzenledik. Teknik kapasiteyi yüzde 100 çalıştırdık. Ejder’i ana destinasyon markamız haline getirdik” dedi.

AKILLI SİSTEMLE DONATILDI

Uluslararası standartlarda 55 pistlerinin olduğunu anlatan Sekmen; “12.5 kilometreyle Türkiye’nin en uzun pistine sahibiz. Pistlerimizin toplam uzunluğu ise 87 kilometre. Saatte 24 bin kişiyi taşıyacak bir lift ağı kurduk. Saatte 400 metre suni karlama yapıyoruz. Aydınlatma, personel yönetimi, kameralarla izleme, suni karlama gibi tüm sistemler akıllı ve uzaktan yönetiliyor. 7/24 kameralarla izleyerek dağda güvenlik önlemi alıyoruz. Böylece kaybolma gibi durumların önüne geçiyoruz. Bizde 6 yıldır hiç kayıp vakası yaşanmadı” diye konuştu.

10 KM’LİK GECE KAYAĞI

Palandöken’de kar saklama depoları oluşturduklarının bilgisini veren Başkan Mehmet Sekmen, sözlerini şöyle sürdürdü: “100 birim karın 60 birimini muhafaza ediyoruz. Bu karı da suni karlamanın altına seriyor, böylece pist kalitesini artırıyoruz. Sezonun başında sezon ortasındaymış konforu sağlıyoruz. Ayrıca gece kayağı için ciddi bir aydınlatma yaptık. Avrupa’da 4-5 km gece kayağı yapılma imkânı var, bizde ise bu 10 km. Gündüz gibi kayak yapabiliyorsunuz.”

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen

TURİZMİ 12 AYA YAYDIK”

Palandöken’de turizmin 12 aya yayılması için FIFA standardında 20 adet futbol sahası yaptıklarını anlatan Sekmen; “Spor turizmini yüksek irtifaya yayarak büyük bir fark yarattık. Burada hem ülkemiz hem de dünyada yüzlerce futbol takımını kamp için ağılıyoruz. Yine Avrupa’nın tek olimpik yüzme havuzunu kurduk. Ayrıca atlama kulelerimiz, curling, buz hokeyi, buz pateni gibi onlarca kapalı spor salonu oluşturduk. Burada birçok sporcu kamp için gelip aylarca konaklıyor, kamp yapıyor” ifadelerini kullandı. Ayrıca kültür turizmi, doğa yayla turizmi, su oyunları (sporları), rafting (nehirde ve gölde), yamaç paraşütü, buz tırmanışı gibi etkinlikleri de gerçekleştirdik” ifadelerini kullandı.

HAVALİMANINA 15 DAKİKA

Palandöken’in havalimanına 15 dakika, şehre ise 5 dakika mesafede yer aldığını anlatan Başkan Sekmen; “Bu da bizi dünyada diğer kayak merkezlerinden ayıran en önemli özelliğimiz. Dağda 3.500 yatak kapasitemiz bulunuyor. Geçen yıl 1 milyon 950 bin kişiyi ağırladık. Bu yıl 2.5 milyon ziyaretçi hedefliyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın kararı gereği, otellerimizin sürdürülebilirlik belgesi alması gerekiyor. Biz bunu 3 yıl önce aldık. Türkiye’de bu alanda belgeyi ilk alan kayak merkezi olduk” değerlendirmesinde bulundu.

YURT DIŞINA DANIŞMANLIK VERİYOR

Türkiye’deki kayak tesislerinin yanı sıra Bulgaristan, Gürcistan gibi ülkelerin kayak merkezlerine danışmanlık desteği verdiklerini anlatan Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Palandöken 1’in artık Türkiye’nin en önemli kayak merkezlerinden biri olduğunu kaydetti. Palandöken’i dünyanın Davos’u yapmak için kolları sıvadıklarını anlatan Sekmen, bu kapsamda dağın diğer tarafından yer alan, 22 kilometre uzaklıkta bulunan ve “Palandöken 2” adını verdikleri Konaklı Kayak Merkezi için bir master plan hazırladıklarını dile getirdi. Sekmen, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan onay aldık. Burada dağın eteklerinde bir tatil köyü kuracağız. Uluslararası otel markaları gelecek. Buraya da futbol sahaları, spor tesisleri yapacağız. Kongre merkezi de kuracağız. Dağda ise uluslararası standartlarda pistler bulunacak. Sosyal donatılar yer alacak. Akıllı sistem burada da uygulanacak. Her iki kayak merkezini de liftlerle bağlayacağız. Bu projeyi 5 yılda tamamlamayı hedefliyoruz. Palandöken’i dünyanın Davos’u yapacağız.”

Palandöken
Her yıl kış spor okulu açtıklarını anlatan Başkan Mehmet Sekmen: “Binlerce öğrenciye kayak eğitimi veriyoruz. Şimdiye kadar 200 bin öğrenciyi bulduk. Özellikle kadınlarımız ve kız çocuklarımızın kayak sporunu öğrenmesini çok istiyorum. Onlara özel bir ihtimam gösteriyoruz. Ayrıca çocuklarımıza yaz spor okulları da düzenledik.”