TUTAP: Ülkemizin tanıtımında dünya miraslarımız lokomotif olmalı

Yazar Kadir Toprakkaya

TUTAP (Turizm ve Tanıtma Platformu) Genel Başkanı Fikret Yıldız, ülkemizin uluslararası alanda yürütülecek çalışmalarında çok etkili ve büyük hedef kitlelere ulaşacak yol haritalarının belirlenmekte olduğunu ifade etti. “Bu çerçevede en çok ziyaret edilen ve yabancı turistlerin rağbet ettiği UNESCO Dünya Mirası unsurlarımızı, tanıtım faaliyetlerimiz açısından çok iyi değerlendirmeliyiz. Bunun için tüm hazırlıklarımızı tamamladık” diyen Yıldız, sözlerine şöyle devam etti:

“UNESCO Dünya Miras Listesi’nde ülkemizin birçok unsuru bulunmaktadır. Asıl, geçici ve somut olmayan kültürel miraslarımız Türkiye tanıtımının lokomotifi olacaktır. TUTAP olarak 10 yıllık süreçte hazırlamış olduğumuz bütün materyallerimizi Kültür ve Turizm Bakanlığımız ile paylaştık. Bundan sonra da elde edeceğiz bütün tanıtma dokümanlarını Bakanlığımız ile işbirliği çerçevesinde teslim edeceğiz. Dünya insanlarının ortak kullanım alanları olan UNESCO’da tescilli 18 asıl unsurlarımız içerisinde birçok dini unsurumuz yer almakta. Her yıl milyonlarca turist bu merkezleri ziyaret etmekte. 2018 yılında UNESCO‘ya alınan Göbeklitepe ile ilgili 2009 yılından itibaren yoğun bir tanıtım çalışması başlattık ve bunun meyvelerini artık toplamaya başladık. Hedefimiz, dünya insanlarına bu önemli miraslarımızı etkili ve kaliteli materyallerle, yurt dışı organizasyonlarında, dijital ortamda, ulusal, yerel ve sosyal medyada tanıtarak, turist sayımızı ikiye katlamaktır.”

TUTAP

81 İL VE 50 ÜLKEDE TEMSİLCİLİKLER OLUŞTURULUYOR

Fikret Yıldız, açıklamalarını şöyle sonlandırdı: “TUTAP olarak dünya miraslarımızı yabancılara tanıtırken, bir yandan da kendi insanlarımızı bu konuda bilinçlendirmemiz ve donatmamız gerekiyor. Bu çerçevede 81 ilimizde ve 50 ülkede temsilcilikler oluşturarak, Dünya Mirası Türkiye Projemizi değerlendirmenin gayretleri içerisindeyiz. Ülke tanıtımını sadece devlet kurumlarından beklemek doğru değildir. Bu konuda özel sektörün ve ilgili STK’ların da sorumluluk almaları önem arz ediyor. Bu çerçevede iş adamı Sayın Ferit Şahenk’in (Doğuş Grubu’nun) Göbeklitepe’ye yapmış olduğu sponsorluk takdire şayan ve örnek alınması gereken bir sorumluluktur.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER