TÜROB’dan Erciyes’e yakın markaj

Yazar Kadir Toprakkaya

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Genel Müdürü İsmail Taşdemir, Erciyes’i ziyaret ederek yapılan yatırımları yerinde inceledi. Ülkemizde Kayseri Büyükşehir Belediyesi tarafından kış turizmi odaklı en büyük yatırımların gerçekleştiği Erciyes Kayak Merkezi’nde incelemelerde bulunan İsmail Taşdemir, Erciyes A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Murat Cahid Cıngı’yı makamında ziyaret etti.

Ziyarette konuşan TÜROB Genel Müdürü Taşdemir; “Burayı uzaktan takdir ve merakla takip ediyorduk, fakat buradaki yatırım ve turizm heyecanını görünce çok daha fazla sevindik. Ülkemiz turizminin çeşitlenmesi hedefine yönelik olarak son yıllarda ortaya çıkan en büyük yatırımlardan birisi Erciyes oldu” dedi. Taşdemir, konuşmasının devamında şunları ifade etti:

AVRUPAİ BİR KAYAK MERKEZİ

“Kış turizmiyle Kayseri bölgesinin muhteşem turizm envanterini entegre ettiğimizde, ortaya çok büyük bir potansiyel çıkıyor. Burası son teknoloji tesisleri, sosyal imkanları ve pistleriyle tam bir Avrupai kayak merkezi olmuş. Biz de TÜROB olarak bu potansiyelin ülkemize sağlayacağı katkının artması ve kış turizmini geliştirmek için derin bir işbirliği içinde sizlerle çalışmayı istiyoruz.”

DOĞA VE KÜLTÜR TURİZMİ İÇİN ÖNEMLİ BİR POTANSİYEL

Ziyaretten dolayı Taşdemir’e teşekkür eden Dr. Murat Cahid Cıngı ise, Erciyes Master Planı çerçevesinde yapılan yatırımlar hakkında bilgiler verdi. Cıngı, şu açıklamalarda bulundu: “Türkiye’nin ilk dağ yönetim şirketi olarak şehrimizde ve ülkemizde kış turizmini geliştirmek maksadıyla elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Erciyes Master Planı çerçevesinde yapılan 200 milyon euro’luk yatırım ile dünyanın en önemli kayak merkezlerinden biri haline geldik. Ülkemizin ihtiyacı olan turizmi çeşitlendirme stratejisine de uygun olarak kışın kayak, snowboard, snowkite, kayaklı yürüyüş gibi sporlar için; yazın da tırmanma, dağ bisikleti, trekking, kamping, doğa ve kültür turizmi aktiviteleri için önemli bir potansiyeline sahibiz.

2023’TE HEDEF 6 BİN YATAK KAPASİTESİ

Yurt içinden ve yurt dışından milyonlarca kayakseveri burada ağırlıyoruz. Her yıl bu sayıyı kat kat artırarak ilerliyoruz. 2023 yılında dağ üzerindeki otel yatak kapasitesi 6 bine çıkacak. Erciyes, yatırımcılar için çok önemli bir merkez. Bütün turizmcileri buraya bekliyoruz. TÜROB gibi büyük bir camiayla işbirliği içerisinde çalışmaktan ve ülkemiz turizmine birlikte hizmet etmekten büyük memnuniyet duyacağız.”