Türkiye’de MICE sektörü Volkan Ataman’dan sorulur

Yazar Reha Kadak

Turizm sektörü, ülkemizin olmazsa olmaz sektörlerinden. MICE da turizmin en önemli alt sektörlerinden biri. MICE sektörünün ülkemizde yer bulmasına önemli katkılar sağlayan Volkan Ataman ile bir araya gelerek turizme, Turizm Medya Grubu’na ve MICE’a dair konuştuk.

Sizden 6. ACE of M.I.C.E. Exhibition’ın detaylarını öğrenebilir miyiz?

Senelerdir bu endüstri içerisinde sahip olduğumuz çatı kuruluş rolünü “Connecting Dots” mottosu ve onun altında geliştirdiğimiz konsept tasarımlarıyla yeniden oluşturmak. Türkiye’nin ilk ve tek, dünyanın ise en büyük üçüncü kongre, toplantı ve etkinlik fuarı olan ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’ın altıncısını bu mottoyla, 20-22 Şubat 2019 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi – ICC’de gerçekleştiriyoruz. Türkiye MICE sektörünün uluslararası alandaki gelişimi ve pazar payının büyümesi adına şimdiye kadar birçok atılım gerçekleştirdik. Türkiye’nin en kapsamlı B2B etkinliği olan fuarımız, her yıl dünyanın dört bir yanından gelen MICE sektörünün lider firmalarını; kurumsal şirketler, dernekler ve MICE profesyonellerinden oluşan yerli ve yabancı satın alıcılar ile buluşturuyor. Ayrıca, isim sponsorumuz Turkish Airlines ile beraber yürüttüğümüz “Uluslararası Hosted Buyer Programı” için 41 farklı ülkeden gelecek 250 yabancı misafirimiz, 6. ACE of M.I.C.E. kapsamında katılımcı firmalarla B2B görüşmeler gerçekleştirecek.

Volkan Ataman

Etkili bir program düzeni çerçevesinde oluşturduğumuz online sistem üzerinden HB’ler ve fuar katılımcıları karşılıklı olarak randevu alabiliyor ve kendi isteklerine göre takvimlerini oluşturabiliyorlar. Her yıl 1000’den fazla profesyonel başvuru alan Hosted Buyer programı sürecinde detaylı bir filtreleme ve eleme süreci gerçekleştiriliyor ve süreç sonunda 200 dünyaca tanınan yabancı firma fuarda ağırlanmaya hak kazanıyor. Özellikle hem kalite hem de nicelik anlamında katılımcılarımızı çok daha yüksek düzeyde bir program bekliyor. Ülkemizin turizm potansiyelinin çok iyi farkındayız ve ekonomik olarak sıkıntılı zamanlardan geçtiğimiz bu süreçte turizmin nasıl bir değer taşıdığını da çok iyi biliyoruz. Bu noktada, 2019 ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’a katılacak firmalarımız global pazarlara kendilerini tanıtabilecekleri ve network’lerini genişletebilecekleri en uygun platformu bulacaklar. Bu sene üç anahtar kelimemiz var; değişim, gelecek ve inovasyon.

Uluslararası alanda nasıl işbirlikleri gerçekleştiriyorsunuz?

Uluslararası MICE endüstrisi birlikleri, aynı sistemle çalışan çeşitli ülkelerdeki MICE profesyonellerini bir araya getiren birlikler ve büyük MICE organizasyonlarıyla partnerlik ilişkisi geliştirip, Uluslararası Hosted Buyer programının tanıtımı, fuarın promosyonu ve data paylaşımı gibi konular kapsamında ortak çalışma yürütüyoruz. Bugüne kadar aralarında Rusya, Ukrayna, Çin, Kore, Kenya, İngiltere, ABD, Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri, Çek Cumhuriyeti, Litvanya, Letonya, Almanya, İtalya, İspanya ve Portekiz gibi ülkeler dahil olmak üzere 31 medya ve 18 endüstri partneriyle anlaşma sağladık ve her yıl bu hedefi katlayarak büyütüyoruz.

Global MICE sektörünün gelişimi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Global MICE sektörünün trendlerini ve gelişmelerini yakından takip ediyorum. Dünyada şu anda etkinlik teknolojisi, e-spor, deneyimsel tasarım ve deneyimsel pazarlama alanları gelişim gösteriyor. Biz de tam olarak bu sebeplerden dolayı, 2019 yılında gerçekleştireceğimiz ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines kapsamındaki oturum başlıklarımızı bu alanlara odakladık. Dünyanın en büyük MICE medyalarıyla ve endüstri devleriyle partnerlik yapıyoruz. Bu da bizim tüm trendleri ve gelişmeleri yakından takip etmemize olanak sağlıyor.

Dünyanın en ünlü markalarının yöneticilerini ve alanında uzman konuşmacıları, Türkiye MICE sektörünün profesyonelleri trendleri yakalayabilsin ve sektörün değişimine doğru şekilde hazırlanabilsin diye fuarımıza getiriyoruz. Global anlamda, MICE sektörünün değeri ve hacmi her yıl büyüyor diyebilirim. Etkinlik sektörü, tüm diğer sektörlere ve tüm markalara dokunduğu ve dünyadaki reklam anlayışı yavaş yavaş değişmeye başladığı için hacmini hızla büyütüyor. Özellikle, deneyimsel pazarlama alanının gelişimi, küçük ve büyük çaplı etkinliklerin markalar için önemini arttırdı. Önümüzdeki yıllarda, daha da büyüyüp gelişeceğinden eminim.

ACE of MICE

Bir marka haline gelmiş olan 7. ACE of M.I.C.E. Awards ödül töreniyle ilgili neler söyleyebilirsiniz?

ACE of M.I.C.E. Awards Kongre, Toplantı ve Etkinlik Ödülleri’ni 3 Nisan 2019 tarihinde “Connecting Dots” mottosuyla Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştireceğiz. Sektörün tüm paydaşlarını bir araya getiren, her yıl “en iyileri” belirleyen ve sektördeki firmalara prestij kazandıran bir organizasyon gerçekleştiriyoruz. Türkiye’nin ilk ve tek ödül gecesi olarak, sektörümüzün bilinirliğini arttırıyor ve sektör profesyonellerinin tamamını bir araya getiriyoruz. Firmalar için ACE of M.I.C.E. kapsamında olmak, işbirliğine gitmek ve ödül almak artık bir olgunlaşmışlık seviyesine ulaşmış olduklarını ifade ediyor. Bunları başarabildiğimizi görmek bizi fazlasıyla mutlu ediyor ve bir sonraki yıla yüksek bir motivasyonla hazırlanmamızı sağlıyor. Bizim motivasyonumuz da markaların çıtayı daha yükseğe taşıma motivasyonunu sağlıyor.

ACE of M.I.C.E. Awards Kongre, Toplantı ve Etkinlik Ödülleri; Etkinlikler ve Etkinlik/Toplantı Yönetim Firmaları ödülü olmak üzere 2 ana başlık ve 22 ayrı dalda değerlendiriyoruz. 19 Kasım’a kadar 2018 yılı boyunca gerçekleşmiş işlerin başvurularını kabul ediyoruz. İlk aşamada B2B sistemi üzerinden gerçekleşen başvurular, daha sonra Türkiye’nin en iyi markalarının üst düzey yöneticileri ve sektör profesyonellerinden oluşan 83 kişilik jüri heyeti tarafından online olarak oylanıyor. Gerçekleşen ilk elemeler sonrasında, her dalda belirlenen 3 aday, noter huzurunda jüri heyetine sunumlarını gerçekleştiriyor. Yapılan sunumlar ve oylamalar sonrasında belirlenen kazananlar, ACE of M.I.C.E. Awards’un görkemli töreninde kırmızı halı seremonisi, kokteyl-prolonge ve büyüleyici sahne şovları eşliğinde açıklanıyor. 3 Nisan’da bu görkemli törene tüm sektörümüzü bekliyoruz.

ACE of M.I.C.E. etkinlik programından bahsedebilir misiniz?

Fuar kapsamında birçok farklı etkinlik gerçekleştiriyoruz. Açılış seremonisi, gala yemeği, boğaz turu ve tüm sektörün her yıl dört gözle beklediği artık bir marka haline gelmiş olan AMEzing Parti. Fuarımızın resmi açılış seremonisine; protokol, fuar katılımcıları, hosted buyer’lar, basın mensupları, iş, sanat ve cemiyet hayatından simalar katılıyor. Performans şovlarıyla başlayacak olan seremoni, protokol konuşmacılarının fuarı takdimleriyle devam ediyor. İlk defa 2018 senesinde 5. ACE of M.I.C.E. Exhibiton by Turkish Airlines kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı sponsorluğunda düzenlenen gala yemeğinde, zengin bir menünün yanı sıra ilgi çekici sahne şovları da yer alıyor. Hosted buyer ve katılımcıları aynı masa etrafında bir araya getirerek keyifli bir ortam sağlayan yemekte, fuar boyunca oluşturulan network’ün devamlılığı sağlanıyor.

Uluslararası Hosted Buyer’ların katılımıyla gerçekleştirdiğimiz Boğaz turunda profesyonel rehberler eşliğinde, katılımcılara İstanbul’u tanıtıyor ve Boğaz’ın muhteşem atmosferini deneyimleme fırsatı yaratıyoruz. Fuarın ikinci günü olan 21 Şubat 2019 tarihindeyse, 41 ülkeden 1000’den fazla MICE profesyoneli muhteşem bir parti eşliğinde bir araya geliyor. Artık bir marka haline gelmiş olan AMEzing Parti’yi her yıl ayrı bir konseptte düzenleniyoruz. Ulusal ve uluslararası hosted buyerlar, katılımcı firmalar, konuşmacılar, uluslararası MICE dernek başkanları, basın mensupları, sanat, iş, cemiyet hayatı ve spor camiasından çok özel isimlerin davetli olduğu partide, video mapping şov, müzik grupları, DJ ve sürprizlerle dolu dans performansları eşliğinde davetlilere unutulmaz bir gece yaşatılıyor.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER