Türkiye, tanıtımda dünyanın en iyisi seçildi

Yazar Haber Merkezi

Türkiye’nin tanıtım filmi “Turkuaz”, Uluslararası Turizm Filmleri Festivalleri Komitesi tarafından “Dünyanın En İyi Turizm Tanıtım Filmi” ödülüne layık görüldü.

2016’da düzenlenen festival ve yarışmalarda 11 ödül kazanan, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türk Hava Yolları’nın ortak çalışması olan Turkuaz (Home of Turquoise) filmi, Viyana’da yapılan Uluslararası Turizm Filmleri Festivalleri Komitesi toplantısından (CIFFT) büyük ödülle döndü. Film, “Dünyanın En İyi Turizm Tanıtım Filmi” büyük ödülüne layık görülerek, bu alanda ödül kazanan ilk Türk filmi unvanının da sahibi oldu.

Türkiye

TÜRKİYE’NİN EN FAZLA ÖDÜL ALAN TURİZM REKLAM FİLMİ

Yaklaşık 45 ülkede yayınlanan ve internette 50 milyondan fazla izleyiciye ulaşan film, aynı zamanda Türkiye’nin bugüne kadar en fazla ödül alan turizm reklam filmi oldu. Alışıla gelmiş Türkiye tanıtım filmlerinin aksine Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü ve THY Creative ekibiyle yürütülen çalışma, daha önce defalarca görüntülenen Türkiye koylarını yenilikçi bir bakış açısıyla ele alıyor.

turkiye-tanitimda-dunyanin-en-iyisi-secildi-3

DÜNYACA ÜNLÜ PROFESYONELLER İLE ÇALIŞILDI

Filmin yönetmenliğinin yanı sıra senaristliği ve proje koordinatörlüğünü Dağhan Celayir üstlendi. Film için dünyanın en iyi renk düzeltmecilerinden biri olarak bilinen Paul Harrison ile çalışıldı. Dünyanın en gelişmiş sinema ses sitemi olan Dolby Atmos’da yapılan ilk Türk reklamı özelliğini de taşıyan filmin müziklerini, İngiliz Marios Takoushis besteledi. Orkestrasyonu Harry Potter, Gravity, Exodus, The Martian gibi çalışmalarıyla bilinen ünlü İngiliz Alastair King tarafından yapılan filmin orkestra kaydı ise, sadece film müzikleri icra eden Makedon orkestrası Fame’s’in 72 müzisyeni tarafından icra edildi.

turkiye-tanitimda-dunyanin-en-iyisi-secildi-4

FİLM İÇİN 38 BİN KİLOMETRE YOL KAT EDİLDİ

Çalışma için Çeşme, Alaçatı, Marmaris ve civar koylar, Fethiye ve Antalya’ya kadar uzanan yaklaşık 500 kilometrelik bölgede 1,5 ay boyunca en etkileyici olabilecek sahillerde inceleme yapıldı ve araştırma ekibi tarafından 38 bin kilometre yol kat edildi. Yaklaşık 6 aylık bir çalışmanın ürünü olan film için 12’si çekim, 12’si kurgu olmak üzere toplam 55 günlük post prodüksiyon çalışması yapıldı. 62 kişilik ekip tarafından çekilen filmde, 5 ayrı görüntü yönetmeniyle çalışıldı, 7 adet 4K çekim yapan kamera kullanıldı. Hava ve su altı çekim için 75, post prodüksiyon sürecinde orkestrayla birlikte 85 kişi çalıştı.

turkiye-tanitimda-dunyanin-en-iyisi-secildi-5

turkiye-tanitimda-dunyanin-en-iyisi-secildi-6

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER