Turizmin sözde değil, özde ismi proje ortaya koydu

Yazar Haber Merkezi

Türkiye’de turizm geçişlerini en net yaşayan ve önümüzdeki sürece yönelik keskin tahminlerde bulunabilen Tarihi Yarımada Girişimci İşadamları Derneği (TAYGİAD) Başkanı Yusuf Yetişgin, TOURMAG Turizm Dergisi’ne özel açıklamalarda bulundu. Türk turizmi için iki ayrı proje de hazırlayan başarılı işadamı, yılın ikinci yarısında algı değişimi üzerinde başarılı olunması halinde güzel günlerin kapıda olduğuna dikkat çekti.

Turistlerin Tarihi Yarımada’da gözbebeği Kapalıçarşı’nın etkin ismi turizmci Yusuf Yetişgin; “Hijyen” ve “Yerinde Tanıtım – Festival” projelerini adım adım dosyalayarak, kitlelerle paylaşmaya başladı.

Yusuf Yetişgin

“İNANILMAZ, MUHTEŞEM, TARİF EDİLEMEZ BİR ŞEHİRDE YAŞIYORUZ” 

İstanbul’un 8 bin 500 yıllık tarihi, ortasından deniz geçen tek şehir olması, gastronomi birikimi, medeniyetlerin kat kat olmuş izi gibi birçok özellikleriyle “dünyada tek” özelliği taşıdığına dikkat çeken Yetişgin, TOURMAG Turizm Dergisi’ne şunları ifade etti: “TAYGİAD olarak iki projemizden biri ‘Hijyen’. Otellere, restoranlara, turizme hizmet veren bütün işletmelere hijyen puanlama sistemi getirmeyi amaçlıyoruz. Buna ihtiyacımız var. Misafirler, puanlama sistemi ile birlikte tercihlerini yapacak. Bu sistemi üniversite öğrencileri ile beraber yapacağız. Çünkü bunun sürekli kontrolleri gerekiyor ve her ay puanlamalar yenileniyor.

GERÇEKÇİ, DOKUNARAK TANITIM

İkinci projemiz de, gerçekçi tanıtım ile ilgili. İnanılmaz tarih, kültür, gastronomi, doğa, sanat, müzik gibi zenginliklere sahibiz. Her medeniyet İstanbul’da ayrı bir iz, lezzet bırakmış. Bunu daha modern bir şekilde sunmak için İstanbul’u dünyanın başkentlerine taşıyacağız, her şeyi ayaklarının altına götüreceğiz. Olağan tanıtım reklam filmlerinin dışında bu şehirlerde insanlar, İstanbul’u mutfağından tarihine tüm yönleriyle tadarak ve görerek anlayacaklar. Sonrasında ise yerinde bu güzelliklerin kat be kat fazlasını görmek üzere İstanbul’a gelmemeleri, şehrimizin özellikleri itibariyle imkansız. Avrupa’dan Uzak Doğu’ya, Amerika’ya kadar birçok ülkenin başkentinde gerçekleştireceğimiz bu ‘gerçekçi, dokunarak’ tanıtımın ardından İstanbul’da kapanış festivali yapacağız.

ALGIYI DOĞRU YÖNÜNE ÇEVİRMEK ZORUNDAYIZ

Türkiye hakkında dünyada yanlış algı uyandırılıyor. Biz bunu düzelttiğimiz takdirde çok iyi yerlere geleceğiz. Türkiye güvensiz bir ülke değil, aksine birçok Avrupa ülkesinden bile daha güvenli. İnsanlar, Türkiye’de rahat rahat dolaşabileceklerini görüp anlayabilmeli. 2017 yılının özellikle ikinci yarısını gerçek bir tanıtıma ayırmalıyız. Vizyonel bir yapı ile insanlara kendimizi anlatabilir ve algıyı değiştirirsek, bu ve gelecek yıllar için çok güzel gelişmeler olacağını düşünüyorum. Buna kendimizi adamalıyız.”

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER