Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı sona erdi

Yazar Yaprak Gürdal

Türkiye’nin turizm alanındaki en önemli buluşmalarından biri olan Travel Turkey İzmir Turizm Fuar ve Kongresi, İZFAŞ (İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri A.Ş) ve TÜRSAB Fuarcılık ortaklığıyla 11. kez Fuar İzmir’de gerçekleşti.

Türkiye ve çok sayıda ülkenin turizm zenginliklerini yerli ve yabancı turizm yatırımcılarına, acentelere, satın alıcılara, tatil planı yapmakta olan son tüketicilere göstermeyi hedefleyen fuar, 7-10 Aralık 2017 tarihleri arasında çok sayıda katılımcıya ev sahipliği yaptı. Yurt dışından gelen özel delegasyonlar, fuar alanında ayrılan B2B görüşme alanında stant sahibi turizmcilerimiz ile bir araya gelerek iş bağlantıları yaptı, ülkenin turizm gelirlerini artıran sözleşmelere imza attı. Fuarın ilgi çeken etkinlikleri arasında ise Kırgızistan standındaki Kırgız çadırının içini gezmeyi, Tayland standındaki yerel dansçıları izlemeyi ve Tay masajı yaptırmayı, Çanakkale standındaki şehitlik anıtının önünde şehitlerimizin anısına fotoğraf çektirmeyi örnek verebiliriz.

Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi de 7-9 Aralık 2017 tarihleri arasında, Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı ile eşzamanlı olarak, İZFAŞ ve TÜRSAB tarafından dünyanın önde gelen gastronomi ve turizm uzmanları ile eğitimcilerini bir araya getirmek, gelişen turizmin ihtiyaçlarına cevap verebilecek yeni yaklaşımlar kazanmak amacıyla Fuar İzmir’de düzenlendi.

Editörlerimizden Yaprak Gürdal (http://kucukdunya.com), Travel Turkey İzmir’e katıldı ve İzmir’deki acentelerden biri olan VİSPO Travel’in sahibi Emre Gezgin ile fuarı değerlendirdi.

Travel Turkey İzmir’i değerlendirebilir misiniz? Sizin gözünüzden fuarın nasıl geçtiğini öğrenmek isteriz.

Bu sene Travel Turkey Fuarı’nda VİSPO Travel olarak B2B temas ve görüşmelerin destinasyon boyutunda belirgin bir şekilde yoğunluğunu gözlemledik. Bu yükselişi irdelediğimizde, global ve ulusal çapta ekonomik değişkenliklerin 2018’de yeni destinasyon arayışı ve mevcut destinasyon programlamalarında önemli ve kalıcı farklılaşmalara yol açacağını öngörmekteyiz. B2C ziyaretleri fuarda geçen seneye nispeten daha kısıtlı olmasına rağmen, belirgin bir şekilde çok daha bilinçli bir tüketici buluşmasına tanık olmamızı sağladı.

Bize VİSPO Travel’ın 10 yıllık öyküsünü aktarabilir misiniz?

“Yurtdışı Uluslararası Tur Operatörlüğü” deneyim ve know-how’ımızı İzmirli gezginlere aktarmak üzere 10 sene önce yola çıktık. Marka kimliğimizi dünya genelinde kabul görmüş belirli kalite standartlarına uygun ürün oluşturma tekniklerimizi, programlarımıza yansıtma becerisini ortaya koyarak oluşturduk. Bu eksende gruplara yönelik yurtiçi ve yurtdışı tematik turlar konusunda uzmanlaşmış bir yapıya sahibiz. Acenteciliğin ticari kimliğinin yanında faaliyette bulunduğumuz şehir ve yöreye inovatif ve yenilikçi bakışla sosyal sorumluluk çerçevesinde yeni fikirler üzerinde emek sarf etmeyi amaç edindik. Bu bağlamda “Tematik Parkların Turizme Etkisi” ve “Engelsiz Turizm” konularında incelemelerde bulunup, görsel ve yazılı medya kanalları ile kamuoyuna aktarımlarda bulunuyoruz.

VİSPO ismi nereden geliyor?

VİSPO ismi İtalyanca’dan gelmekte olup, “canlı, hareketli” anlamı taşımaktadır. İsmimizin dinamiğine uygun İzmir’de cruise turizmine yönelik ilk web portalı (Gemigezgini), web üzerinden Avrupa’nın ilk üç boyutlu turizm fuarına tek Türk seyahat acentesi olarak katılım, Ege Bölgesi’nde bir turizm destinasyonun B2B ve B2C çapında ilk defa pazarlanması (Malezya) gibi farklı girişimler ve yaratımlarla ön plana çıkmayı hedefleyen bir organizasyon felsefesine sahibiz.

Yaptığınız turlar hakkında bilgi alabilir miyim?

Yurtdışı ve yurtiçi grup organizasyonları, ana faaliyet alanımız. Lüks odaklı değil, konfor odaklı; fiyat odaklı değil, içerik ve kalite odaklı düzenlediğimiz turlar, organizasyon kimliğimizi betimlemektedir. Acente müşteri profilimize hitap eden ve mesleki felsefemizle örtüşen her şey dahil kapsamında 5 kıtada butik turlar düzenleyen “Dünyanın Renkleri” markasının tek yetkili acentesiyiz. Nehir turları ve gemi turları üzerinde oldukça detaylı ve kapsamlı ürün yelpazesine sahibiz. Malezyatur markamızla Malezya destinasyonun Türkiye’de B2B ve B2C promote acentesiyiz.

travel turkey izmir turizm fuarı

Bir rehber olarak rehberlik ve rehberler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Rehberlik mesleğine internet öncesi başlayan bir Anadolu rehberi olarak, gezilecek yerler hakkında şüphe ve merak kaynak oluşturma, araştırma, derleme ve sunma tekniklerinin ne kadar ciddi ve meşakkatli olduğuna inanan biriyim. Evet İÖ (İnternet Öncesi) – Bilgiye ulaşmanın çabası ve emeği, İS (İnternet Sonrası) – Bilgiye ulaşmanın kolaylığı ve sınırsızlığı, rehberlik kalitesi ve yetisini çıplak bir şekilde ortaya koyan bir paradoks. UNESCO verilerine göre, dünya genelinde kültür turizminden deniz, kum, güneş turizmine muazzam bir kayma söz konusu. Bu bağlamda rehberlik mesleğinin geleceğini görmek gerekmekte. Sosyal medyanın dünya gezginlerine hediyesi Blogger’lık her girişim ve açılımda olduğu gibi oldukça hızlı bir şekilde üreyen ve gelişen bir meslek. Birçok sektörün hızlı gelişiminde görülen çarpıklık ve kimliksizlik tuzağına düşmeden, algı karmaşasından uzak kalarak sektörleşmesi, rehberlikle arasındaki çizginin niteliğini belirleyecektir.

Emre Gezgin’e röportaj için teşekkür ediyor, Travel Turkey İzmir’in hedefine ulaşmış olduğunu umut ediyoruz…

 

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER