Haber Merkezi

Sektör yüzde 25, Tatilbudur.com yüzde 50 büyüdü

Sektör yüzde 25, Tatilbudur.com yüzde 50 büyüdü
Yazı boyunu düşür Yazı boyunu yükselt Font boyutu Yazdır

Sektörde 20 yılı geride bırakan Tatilbudur.com; 5 merkez ofis, 500 acente ve yılda 46 milyon sayfa ziyareti alan web sitesi ile online ve offline seyahat acentesi olarak hizmet veriyor. 2018 yılını yaklaşık yüzde 50 büyüme ile tamamlayan marka, Türkiye turizmini büyütme hedefine her geçen yıl daha da yaklaşıyor.

Rekor büyümeyi başardıkları 2017 yılının ardından 2018 yılında da hedefledikleri büyüme oranına ulaştıklarını söyleyen Tatilbudur.com CEO’su Cenk Angın; “Sektörün ortalama yüzde 25 civarında büyüdüğü bir dönemde önceki yıla göre yaklaşık yüzde 50 büyüme sağladık” diyor. 300 kişilik çağrı merkezi ile yılda 2 milyon çağrıya cevap veren Tatilbudur.com, online satışta da yüzde 55 büyüme gösteriyor. Angın, online ziyaretçi sayısını bir önceki yıla göre yüzde 32, online’da gerçekleşen rezervasyon sayısını ise yüzde 35 arttırdıklarını söylüyor.

HER AÇIDAN BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR

Yaz otellerinden şehir otellerine, termal otellerden kış otellerine portföyündeki 2000 adet otel sayısını yıl boyunca arttıracak olan marka, ciro olarak büyümenin yanı sıra marka bilinirliği açısından da büyümeye devam ediyor. Tatilbudur.com, marka bilinirlik oranını 2016’da yüzde 44’ten 2017’de yüzde 66’ya taşıyarak, 2018 yılında yüzde 77’ye ulaştı.

“GREAT PLACE TO WORK”

Hedef kitlesiyle uzun süreli ilişkiler kurabildiğinin bir kanıtı olarak “Google Premier Partner” rozeti kazanmanın sevincini yaşayan Tatilbudur.com, internet ve dijital pazarlama alanlarında uzmanlığını geliştirmeyi hedefliyor. Rakamlar da bu yöndeki ilerlemenin sinyallerini veriyor. Ayrıca, 2018 yılında çalışan memnuniyetinde yakaladığı artışla “Great Place to Work” sertifikası alan marka, büyüme hedeflerinin yanı sıra 400 çalışanının mutluluğunu da birinci öncelikleri arasında tutuyor; sektördeki gelişimini çalışanlarıyla takım ruhu ve güven ilişkisi içerisinde gerçekleştirme gayreti gösteriyor.

Göbeklitepe
2019, İÇ TURİZMİN ALTIN YILI OLACAK

Son yıllarda kültür turlarına, hatta turistik algısı olmayan Anadolu şehirlerimize olan talebin giderek arttığı görülüyor. Keşfetmek ve deneyimlemek üzere gelişen yeni tatil anlayışını benimseyen Tatilbudur.com, kültür turlarına ağırlık vererek iç turizme yönelik daha fazla ürün sunmaya başladı. 2019 yılının “Göbeklitepe Yılı” ilan edilmesiyle birlikte Türkiye’nin tarihi ve kültürel açıdan zengin coğrafyasına giderek artan bir talep oluştuğunu belirten Cenk Angın, özellikle son dönemde yaşadığımız döviz kurlarındaki artışla birlikte Türkiye’nin yabancı turistler için cazip duruma geldiğini, aynı zamanda yerli turistin de büyük bir artış gösterdiğini söylüyor. Tatilbudur.com’un verilerine göre Ağustos’tan sonraki döneme baktığımızda döviz kurlarındaki dalgalanmaların yurtdışı turlarına olan talebi yavaşlattığı, 2018 yılı genel ortalamasında ise rezervasyon oranlarının yüzde 89’unun yurtiçi turlarını kapsadığı ortaya çıkıyor. Yaklaşık olarak 30 ilden hareketle 7 bölge genelinde turlar düzenleyen Tatilbudur.com, Türkiye’nin 60 ilinde turizm hareketliliğinin yaşanmasını sağlıyor. Geçtiğimiz yıla baktığımızda ise 35 bin kişinin kültür turlarını tercih ettiği görülüyor.

“ÜNLÜLERLE GEZİYORUM”

İç turizmin ilerleyen yıllarda hareketleneceğini öngören seyahat acenteleri, konsept turlara daha fazla yatırım yapıyor. Seyahat etmenin daha fazla deneyim yaşamak üzerine kurgulandığı bu dönemde trendlerle birlikte değişen talepler, tur operatörlerini yeni ürünler çıkarmaya ve farklı konseptler geliştirmeye itiyor. Tatilbudur.com da Türkiye’de uygulanan seyahat trendlerine yeni bir nefes getiren önemli bir proje ortaya koydu. Geçtiğimiz yıldan bu yana marka iletişiminde ünlü isimlerle işbirliği yaparak, “Ünlülerle Geziyorum” turları organize ediyor.

“FENOMENLERLE GEZİYORUM”

Sevilen ve merak edilen ünlü isimlerle birlikte seyahat etme fikri tüketicinin de oldukça hoşuna gitti ve proje 2019 yılında “Fenomenlerle Geziyorum” turları ile daha da büyüyerek, sosyal medyayı takip eden genç kuşağı da içine aldı. Ayrıca, Burcu Bakdur ile “Daha Fazla Tatil” temalı dijital projesiyle Youtube ve sosyal medya hesaplarında oldukça aktif olan marka, şu ana dek yayınlanan 4 filmi ile 10 milyon izlenme sayısına ulaştı. Öğrendiğimiz kadarıyla bu filmlerin devamı da geliyor olacak. Tatilbudur.com’un yaz, kış, bayram ve balayı gibi sayısız tatil fırsatlarını ve cazip avantajlarını online olarak takip etmek mümkün.

Tatilbudur
AİLELER İÇİN AVANTAJLI SEYAHAT PAKETLERİ

35-44 yaş aralığında misafir profiline sahip olan marka, 18-25 yaş grubundaki genç kitlenin tüketim tercihlerini göz önünde bulundurarak bu yıl daha fazla konsept seyahatler organize ediyor. Bunun yanı sıra yurtiçinde balayı rotalarına da çeşitlilik kazandıran Tatilbudur.com, aileler için de avantajlı seyahat paketleri sunuyor. Marka sadakatinin oluşması için tüketicinin ihtiyaçlarına doğru cevap verebilmenin önemine çok inandıklarını söyleyen Cenk Angın, buna göre tur paketleri sunduklarını belirtiyor. Örneğin, yüzde 61 oranla çalışan kesimin oluşturduğu misafir profili için geçtiğimiz yıllara oranla daha fazla avantajlı hafta sonu turları sunuluyor. 2018 yılı araştırmalarına baktığımızda markanın en çok “fiyata değer hizmet”, “güvenilir olmak” ve “otel ağının çeşitliliği” açısından beklentiyi karşılaması yönüyle tercih edildiği görülüyor.

ERKEN REZERVASYON ÇOK AVANTAJLI

Kasım 2018’de yüzde 50’ye varan indirimlerle başlayan erken rezervasyon dönemi, her yıl olduğu gibi bu yıl da Haziran ayına kadar azalan indirim oranları ile devam ediyor. Yüksek sezona doğru otellere olan taleplerin artmasıyla indirim oranlarının azalacağına dikkat çeken Cenk Angın, geçen yıla kıyasla konaklama ücretlerindeki artışa da dikkat çekerek, tatilcilerin istedikleri şehri, oteli, oda tipini ve konsepti özgürce ve uygun fiyatlarla seçebilmeleri için erken rezervasyon kampanyalarından bir an önce yararlanmaları gerektiğini vurguluyor. Böylelikle istedikleri sezona göre daha avantajlı fiyatlarla rezervasyon yaptıkları için aynı bütçeyle daha lüks otellerde konaklama imkanı da bulabileceklerini söylüyor. Özellikle sıkça sorulduğu üzere erken rezervasyon döneminde yapılan yüzde 50 indirimin geçen yılın otel fiyatlarına göre değil, otellerin 2019 yılı fiyatları baz alınarak yapıldığının da altını çiziyor.

TEMATİK TURLAR, YENİ SÜRPRİZ DESTİNASYONLAR

Avantajlı fiyatların yurt dışı turlarında da kendini gösterdiği Tatilbudur.com’da vizesiz Balkan ülkeleri, Rusya ve Uzakdoğu turları, yıl boyunca özel kampanyalarla satışa sunulacak. Bununla beraber yıl boyunca tematik turlar ve yeni sürpriz destinasyonlar olmaya devam edecek.

Bir Cevap Yazın

sonomed

dream hill

noyadecor