SalamAir, İstanbul ve Trabzon uçuşlarına başladı

Yazar Kadir Toprakkaya

Umman’ın havayolu şirketi SalamAir, İstanbul ve Trabzon uçuşlarına başladı. Şirket yetkilileri, aldıkları bu kararı düzenledikleri bir toplantı ile basın ve sektör temsilcileriyle paylaştı.

Elite World Taksim Hotel’de 4 Temmuz tarihinde gerçekleşen buluşma son derece renkliydi. Toplantının açılışında bir konuşma yapan SalamAir Genel Satış Acentası Müdürü Haluk Aksoy; “1 Temmuz’da Maskat-Trabzon, 3 Temmuz’da Maskat-İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı olmak üzere toplamda haftada 6 uçuşun başlaması nedeniyle duyduğumuz haklı gururu siz değerli dostlarımızla paylaşmanın büyük bir mutluluğunu yaşamaktayız. Bu nedenle davetimize teşrif ederek bizleri onurlandırdığınız için en içten teşekkürlerimizi sunuyor, sizlere hoş geldiniz diyoruz” dedi.

SalamAir Genel Satış Acentası Müdürü Haluk Aksoy
BİZİM İÇİN TEKNOLOJİ YATIRIMLARI DA SON DERECE ÖNEMLİ

SalamAir Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Anwar Al Rawas, SalamAir İcra Kurulu Başkanı, CEO Captain Mohamed Ahmed, Katera Turizm Yatırımları Yönetim Kurulu Başkanı Kayhan Çolakel, SalamAir Satış Başkanı Mohamed Dessouky, SalamAir Pazarlama Başkanı Şerif Ösni ve satış ekibinin katıldığı toplantıda konuklara SalamAir yönetimini tek tek takdim eden Haluk Aksoy; “Bizim için teknoloji yatırımları da son derece önemli. İçimizde teknolojiye ciddi yatırımlar yapmış kuruluşlarımız var. Onlarla çok ciddi işbirliklerimiz olacak. Bu konuda onlara şahsen güvenim son derece fazladır” şeklinde konuştu.

“ARZULU VE GELECEĞE YÖNELİK ÇALIŞMALAR YAPMAKTAYIZ”

SalamAir İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Mohamed Ahmed ise; “Bugün çok yeni ve genç bir havayolu olan SalamAir’in ikinci yılında şirket olarak arzulu ve geleceğe yönelik çalışmalar yapmaktayız. 2019 yılında 3 uçak ile başladığımız şirketimizde filomuzu genişletmeye devam ediyoruz. Aralık ayı sonuna kadar 6 yeni uçağımızla birlikte 9 uçakla yılı kapatmış olacağız. Yeni jenerasyon dediğimiz Airbus 320 NEO ile uçuşlarımıza devam ediyoruz. Son olarak Trabzon ve İstanbul uçuşlarımıza bu uçaklarla başlamış olduk. Uçak son derece yüksek bir teknolojiye sahip. Özellikle çevre koruması açısından son derece önemli bir yapısı var ve yakıt harcaması konusunda da hayli ekonomik” ifadelerini kullandı.

BİZİ HEYECANLANDIRAN BİR DESTİNASYON”

Daha önce açmış oldukları destinasyonların arasına en son Trabzon ve İstanbul uçuşlarının katılmış olmasından ayrı bir memnuniyet duyduklarını dile getiren Mohamed Ahmed, sözlerine şöyle devam etti: “İstanbul hakikaten bizi çok etkileyen ve heyecanlandıran bir destinasyon. Ben de burada kendimi evimde gibi hissediyorum. Yalnız ben değil, bütün Umman ülkesinde yaşayan vatandaşlarımız aynı şekilde hissediyor. Trabzon’u gündeme getirdiğimizde hiç kimse bize inanmamıştı, ‘Trabzon iyi bir destinasyon olmayabilir’ dediler. Ancak biz bu konuda ısrarlı davrandık. İlk önce 2 uçuş koymuştuk. Fakat inanılmaz bir talep geldi. Şu anda 3. ve 4. uçağımızı da koyduk. Haftada 4 uçuşla Trabzon devam etmekte. Uçaklar dolu vaziyette uçuyor.

TÜRK PAZARINA GÜVENİYORUZ, İNANIYORUZ

SalamAir olarak Türkiye’de ürünümüzü olabildiğince noktalara ulaştırmayı arzu ediyoruz. Türk pazarına ve sizlere çok güveniyoruz. Görüldüğü gibi büyümek üzere son derece arzuluyuz. Çalışmalarımız hızlı bir şekilde devam ediyor. Uçak sayımızı arttırmak istiyoruz. Şu anda 20 destinasyonumuz var, bunu daha da geniş bir platforma yaymak en büyük arzumuz. Şirketin yüzde 70’i özel sektöre ait, yüzde 30’u ise devlete ait. Dolayısıyla heyecanımız yüksek, gittikçe büyümek istiyoruz.

MASKAT’TA NELER YAPABİLİRSİNİZ?

Maskat da İstanbul kadar güzel bir şehirdir, sizleri bekliyoruz. Maskat tabiat olarak dağlık, yeşil bir tabiata sahip, Trabzon gibi… Salalah, sezon itibariyle Temmuz ve Ağustos aylarında turistik bir bölge. Biz Dubai gibi değiliz. Malum Dubai çok yüksek ve geniş binalar arasında bir şehir. Herkes orayı ziyaret etmek ister. Ama bizde Maskat daha doğal, daha hoş bir ülke. Bizde binalar yüksek değildir, yüksek olanlar dağlardır. 1700 km plajı olan bir sahilimiz mevcut. Özellikle dalış programları açısından güzel sahiller ve denizimiz mevcut. Bölgede şuna inanıyoruz ki, gerek kültürel gerek vadileriyle, dağlarıyla, tabiatıyla en zengin olan ülke biziz. Umman’da, Maskat’ta yeni açılan otellerimiz var. Turizmde ciddi bir gelişme ve yükseliş var. Dubai’de olduğu gibi çeşitlilikten ziyade daha dingin ve hoş bir bölge olduğunu düşünebilirsiniz.

Umman
HEPİNİZİ MASKAT’A BEKLİYORUZ

Hepinizi Maskat’a bekliyoruz. Maskat’ın bütün güzelliklerini ve Umman kültürünü yaşamaya davet ediyoruz. Yeni, genç ve dinamik bir havayolu olarak uçuşlarımızı sürdürürken, vatandaşlarımızın Türkiye ile çok ilgili ve çok meraklı olduğunu da belirtmek isterim. Aynı şekilde bu ilginin Türkiye’den de Umman için olacağına inanıyoruz. Ülkemizin her şeyi güzel, yemekleri ve kültürü güzel…”

SALAMAIR’İ GETİRMEKTEN DOLAYI ÇOK MUTLUYUZ

Türkiye GSA şirketi kuruluşu olarak Katera Turizm ve Turizm Yatırımları Yönetim Kurulu Başkanı Kayhan Çolakel de yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Amacımız, ülkemize mümkün olduğu kadar çok fazla sayıda havayolu getirmek. Daha önce getirdiğimiz havayolları vardı, bunlara ek olarak SalamAir’i getirmekten dolayı çok mutluyuz. Çünkü biz bu ürüne, ekibe ve havayoluna çok inanıyoruz. Çok dinamik, çok efektif, çok yaratıcı ve kreatif bir havayolu. Yakın zamanda ismini çok duyacaksınız. Şu anda uçtuğu noktalar belli. Ama yakın zamanda uçtuğu sayılar artacak, uçuş filosu da genişliyor.

HER BİR HAVAYOLU, ÜLKEMİZ İÇİN ÖNEMLİ BİR DÖVİZ GİRDİSİ

Satış konusunda özellikle sevgili turizmci dostlarımızın desteğini bekliyorum. Bu havayolu Türkiye’ye güvendiği için, Türkiye’yi uçuş ağına ekledi. Bu bizim için sevindirici bir olay. Haftada 4 gün Trabzon demek, haftada düzenli olarak tarifeli 800 turist getirmek demek. İstanbul şu anda 2 uçuş, fakat yakın zaman slot problemleri çözüldüğü takdirde 3, 4 ve hatta 6 uçuşa çıkacak. Dolayısıyla her bir havayolu, ülkemize kazandırılan çok önemli bir döviz girdisi. Biz bu düşünce ile yola çıktık ve bu konuda adımlarımızı atıyoruz. Yeni havayollarını da inşallah en yakın zamanda getirip sizlerle paylaşacağız. SalamAir ülkemize çok önem veriyor. Bu yüzden Yönetim Kurulu Başkanımız Dr. Anwar Al Rawas, SalamAir İcra Kurulu Başkanı ve CEO’muz Captain Mohamed Ahmed, kendisi aynı zamanda pilotumuzdur, Trabzon’a ilk uçağı kendisi getirdi. Satış ekibi ve yöneticilerimiz de bizimle burada bizimle beraberler. Yönetim kadrosu full kadro İstanbul’a geldi. Bu da SalamAir’in ülkemize verdiği önemi gösteriyor.”

NEDEN SALAMAIR?

“Neden SalamAir ismi?” sorusuna karşılık SalamAir isminin nereden geldiğini de açıklayan Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Anwar Al Rawas; “SalamAir ismini seçmemizin nedeni, ‘barış ve huzur’ anlamına gelmesinden dolayıdır. Buna inanıyoruz, aynı zamanda inanışlarımıza göre de bu şekilde söyleyebiliyoruz” diye konuştu.

VİZE NASIL ALINIYOR VE NE KADAR ÖDENİYOR?

Umman Sultanlığı, vize taleplerinde elektronik vize kullanmakta. T.C. pasaportlu vatandaşlar, online vize ile 5 Oman Riyali (OMR), yaklaşık 75 TL ile başvurabiliyor ve hızlı vize alınabiliyor. Bu bedel, 10 günlük turist vizesini kapsamakta. Aşağıdaki linkten vizenizi kolaylıkla alabilirsiniz: https://www.evisa.gov.tr/en/apply/

MASKAT’A GİDİŞ-DÖNÜŞ NE KADAR UÇABİLİRSİNİZ?

Maskat’a gidiş-dönüş, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan (SAW) vergiler dahil 187 $’dır.

SalamAir
Toplantının sonunda çekiliş yapılarak, şanslı 3 kişiye tercih edeceği Maskat veya Salalah’a uçak bileti, şanslı 2 kişiye de uçak maketleri hediye edildi…