Özgür Kurga İtalya’da Milano EXPO 2015’i gezdi

Yazar Kadir Toprakkaya

Halil Öncü-KEMER

Kemerli Turizmci iş adamı Özgür Kurga İtalya seyahatinde EXPO Milona 2015’e uğrayarak izlenimlerini paylaştı. Antalya’da 2016’da gerçekleşecek olan EXPO 2016 öncesi Milano’daki EXPO’yu gezen Kurga, burada bulunan Türkiye standına da uğrayarak yetkililerden bilgiler aldı. Her gün ortalama en az 40 bin kişinin gezdiği EXPO Milano 2015’in hazırlıklarının son anda tamamlandığı ve temasının da “Gezegeni beslemek ve yaşam için enerji” olan EXPO fuarı kent merkezine 15 kilometre uzaklıkta kurulurken, EXPO 2015 Milona Fuarına 147 ülke katılıyor. Milano EXPO 2015 fuarı 31 Ekim 2015 tarihine kadar açık kalacak. Kurga daha önce de 201 yılında Çin’de düzenlenen Expo 2010 Shanghai China fuarını da ziyaret etmişti.unnamed (2)

Expo Milano 2015’de Türkiye standına ziyaret
Milano’da EXPO alanında Türk Standına da uğrayan Özgür Kurga, gördüklerinden sonra Antalya’da düzenlenecek olan EXPO 2016’nın bölgeye büyük bir katkı sağlayacağına dikkat çekti. Herkesin EXPO 2016 konusunda bilinçlenmesi ve bu konuda gerekli tanıtımların daha da artırılmasının gerekli olduğuna dikkat çeken Özgür Kurga, aldığı bilgiler ışığında İtalyanların EXPO’yu son anda yetiştirdiğini ve açılışta ziyaretçi sayısının 200 bin ve her gün fuarı ortalama 40 bin kişinin gezdiğine dikkat çekti.unnamed (3)

Türkiye bereketin sembolü “Nar” ile temsil ediliyor
EXPO Milano’da Türkiye’nin yer aldığı bölümün en ilgi çeken alanlardan birisi olduğuna dikkat çeken Özgür Kurga, Türkiye’ye yoğun ilgi olduğunu da burada bulunduğu süreç içerisinde gördüğünü söyledi. Kurga, “İtalya’da Milano’da yaklaşık bir milyon m2. alan üzerinde kurulu bulunan EXPO alanı bölgenin kuzey batısında bulunuyor. Türkiye’nin yer aldığı pavyon ise, EXPO’nun doğu tarafında 41 No’lu lot’ta yer alıyor. Buradaki temamız, 12 bin yıllık tarihin getirdiği öğretinin ve deneyimlerin odağından hareketle, bereketin sembolü “Nar” ile temsil edilmiş. Türkiye pavyonu, toplam 4.170 metrekare alan üzerinde açık, yarı açık ve kapalı olmak üzere 3 ana bölümden ve birbirinden farklı 7 yarı açık hazneden oluşuyor. Bu haznelerden 5’inde tema-odaklı sergi ve etkinlikler gerçekleştirilirken, geri kalan haznelerden biri Türk Restoranı, diğeri ise hediyelik eşya alanı olarak hizmet veriyor. Bu arada 2016 yılında Antalya’da düzenlenecek Çiçek temalı EXPO ile ilgili olarak hazırlanan bir çiçek standı da Türkiye pavyonunda yer alıyordu” dedi.unnamed (4)

Antalya EXPO şansını çok iyi kullanmalı
İtalya’nın birçok bölgesinde EXPO tanıtımları gördüğünü ve birçok noktada da EXPO gişelerinde tanıtımlar yapıldığına dikkat çeken Kurga, Antalya’da da son aşamaya gelen çalışmalardan sonra bölgelerde de bu tip tanıtım noktalarının oluşturulmasının faydalı olacağına dikkat çekti. Kurga, EXPO’ların kuruldukları bölgelere, açık oldukları süre içerisinde büyük bir ekonomik ve tanıtım katkısı sağladığına da dikkat çekerek, bu fırsatın çok iyi kullanılması gerektiğini de sözlerine ekledi.

unnamed (6)

unnamed (5)

unnamed (1)

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER