Neredekal.com vizyoner çalışmalarla turizme değer katıyor

Yazar Kadir Toprakkaya

Türkiye’nin otel arama motoru Neredekal.com’un yönlendirdiği her üç telefon aramasından biri satışa döndü, 350 milyon TL üzerinde Türk turizmine katkı sağlandı. 2016-2017 yıllarında gerek ülkemiz gerekse turizm sektörü genelinde yaşanan talihsiz günlere rağmen iLab Ventures şirketi olan Neredekal.com, yapmış olduğu vizyoner çalışmalarla Türk turizmine değer katmaya devam ediyor.

İKİ KİŞİ İLE BAŞLADI, AZ BİLİNEN BÖLGELERİ TANITTI VE YATIRIMI ALDI

Elite World Istanbul Hotel’de 20 Şubat Salı günü gerçekleşen, Türkiye’nin otel arama motoru Neredekal.com’un kuruluşundan bugüne gelişimi, hedefleri ve 2017 yılına ait verilerinin değerlendirildiği toplantının açılış konuşmasında Genel Müdür Özkan Hacıoğlu; “2007 yılında Neredekal.com şirketini kurduğumuzda Türkiye’de herkes büyük otelleri satmaya çalıştığından, biz butik ve küçük otellerin pazarlamasını hedefledik. Yine popüler destinasyonların satışının yapıldığı bir ortamda, diğer tur operatörlerinin satmadığı, daha az bilinen yöreleri satmaya başlayarak işe koyulduk. İnternetin birçok otelde bulunmadığı zamanlardan bahsediyoruz. 2007’de küçük-butik otellere ürünlerini internet üzerinden pazarlayacağımızı anlatmak suretiyle, kardeşim ile birlikte iki kişi işe başladık. Türkiye’nin en güçlü internet yatırımlarını gerçekleştiren iLab Ventures, bu vizyonumuzu fark ederek 2010 yılında bize yatırım yapmaya karar verdi ve o günden itibaren güçlü bir ortaklık gerçekleştirdik” dedi.

OTELLERE ÇAĞRI YÖNLENDİRME İLE GERÇEK FAYDAYI GÖSTERDİ

Hacıoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: “iLab Ventures ortaklığı sonrası maddi olarak da güçlendiğimizden, 2013 yılında yüzde 100 ölçülebilir bir model olması ve küçük-butik otellere daha somut bir satış donesi olması adına 0850’li telefonlardan 20 bin adet satın aldık. İlk aşamada 14 binini, oteller ve tur operatörü çağrı merkezleri olmak üzere her birine ayrı bir telefon numarası olarak tahsis ettik. Bugün 4 binin üzerinde kurumsal otel üyeliğimiz bulunuyor. Neredekal.com olarak bir turizm otel pazarlama websitesiyiz, satış yapmıyoruz ve gelecekte de satış yapmak hedefinde değiliz. Anlaşmalı tur operatörü ve otellerimize trafik yönlendirme, çağrı yönlendirme, mailingler ve dijital çalışmalar suretiyle potansiyel müşterileri aktarıyoruz. Bunun için tur operatörü ve otel partnerlerimiz, yıllık bazda sunduğumuz hizmet paketlerimizden birini seçerek, bizimle çalışmaya başlıyorlar.

neredekal.com

HER ÜÇ ARAMADAN BİRİNİ SATTIRDI, DÜNYAYI DEĞİL TÜRKİYE’Yİ ARŞINLADI

Vizyoner bir anlayışla Türkiye’de turizm sektörünün ilk mobil uygulamasına sahip olan Neredekal.com’un, 2017 yılında partnerlerine 1 milyon 900 bin çağrı ve 4 milyon trafik yönlendirmesinde bulunduğunu belirtmeliyim. Ayrıca, her üç yönlenen çağrıdan birinin satışa dönüştüğü, bu sebeple özellikle de küçük ve orta ölçekli oteller için önemli bir pazarlama mecrası olarak, 2017’de 350 milyon TL’nin üzerinde bir rezervasyon değerini partnerlerimize aktardığımızı söyleyebiliriz. İki çalışan ile 2007’de başlayan serüvenimiz, bugün 49 çalışanımız ile devam ediyor. Türkiye’nin her an her yerindeyiz. Bunun bir sonucu olarak, 2017 yılında Türkiye’de otelleri gezen araçlarımızın yaptığı mesafe ile dünyayı 21 defa dolaşabilirdik.”

KULLANICI ODAKLI FAYDAYI, TEKNOLOJİ ŞİRKETİ YÖNÜYLE SAĞLIYOR

Neredekal.com’un Genel Müdürü Özkan Hacıoğlu’nun ardından markanın Pazarlama Müdürü Çağdaş Polat sözü devraldı ve şu açıklamalarda bulundu: “Turizm pazarlamasının yanı sıra aynı zamanda bir teknoloji şirketiyiz. Bu sebeple her an yenilikçi teknolojileri kullanarak, iş geliştirme çalışmaları yapıyoruz. Kullanıcı dostu websitesi ve mobil sitemiz ile uygulamamız konusunda tüketici testleri gerçekleştiriyoruz. Tüketicilerin ilgi gösterdiği şekilde butonların konumlandırılması ve tüketicilerin olumlu dönüşlerde bulunduğu Keşif Rehberi bölümüz için özgün içerikler oluşturuyoruz. Yaptığımız her çalışmada öncelikle mobil odaklıyız. Bugün mobil-tablet dahil sitemizi ziyaret ederek otel araması yapanlar, yüzde 75 oranlarına kadar yükselmiş durumda.

AKDENİZLİ AKDENİZ’DEN, KARADENİZLİ KARADENİZ’DEN VAZGEÇMİYOR

Türkiye’nin turizm trendleri değişiyor. Tüketiciler, mobil ağırlıklı otel araması ile kolaylıkla 0850’li telefonla otellere ulaşabiliyor. Yapmış olduğumuz soru-cevap anketlerde, otelleri öğle tatili veya iş çıkışı evlerine giderken araştırdıklarını, ancak kararlarını 1:00-00:00 saatleri arasında ailecek verdiklerini tespit ettik. Her tatilci ortalama 2,7 farklı operatörün websitesine giriyor ve yüzde 80’in üzerinde otelle veya tur operatörü ile ilgili internetteki-sitemizdeki yorumları okuyorlar. Euro ve Dolar’ın son dönemlerde ciddi yükselişi sonucu iç turizmde hissedilir derecede bir artış olduğunu belirtmeliyim. Seyahatseverler yurt içinde ortalama 5,4 geceleme yapıyor. Her coğrafi bölgenin kendine göre tercih ettikleri yerler var. Örneğin; Karadeniz ve Akdeniz bölgesi öncelikle kendi bölgelerinde tatil yapmayı tercih ederken; Ankaralılar ise Kastamonu, Bolu, Bartın, Eskişehir, İzmir, Antalya, Mersin ve Adana’yı tercih ediyor. Güneydoğulu seyahatsever daha çok yakın yerleri tercih edip Mersin, Hatay ve Adana’ya giderken; Doğu Anadolu ise en az seyahat eden tüketicilerin bulunduğu bölge olarak dikkat çekiyor. İstanbullu, Türkiye’nin hemen her yerine gitse de Kocaeli, Bursa, Balıkesir, Çanakkale, İzmir, Aydın, Muğla, Antalya ve Nevşehir ağırlıklı olarak geziyor. İzmirli ise Çanakkale, Balıkesir, Manisa, Aydın, Denizli ve Muğla civarında en yoğun seyahatlerini gerçekleştiriyor.

ALTERNATİF OLARAK FARKLI TATİL ARAYIŞLARI BAŞLADI

Mevcut sıklıkla seyahat edilen tatil yörelerinin yanı sıra daha az deneyimlenmiş farklı tatil arayışlarının da arttığını söyleyebiliriz. Bunda sosyal medyanın önemli bir etkisi var. Herkesten daha farklı bir seyahat deneyimi yaşamak, birçok tatilci için önemli bir tercih nedeni oluyor. Bu konuda öne çıkan destinasyonlar ise Doğu Ekspresi ile Kars’a doğru uzanan bir yolculuk, Isparta Kuyucak’ta Lavanta Köyü, Saroz Körfezi, Rize’de Pokut Yaylası ve Zilkale, Gümüşhane’de Santa Harabeleri, Antalya-Adrasan’ın Suluada bölgesi ve Burdur’un Salda Gölü diyebilirim.”

Neredekal.com’un Genel Müdürü Özkan Hacıoğlu; “Türkiye’nin her an her yerindeyiz. Bunun bir sonucu olarak, 2017 yılında Türkiye’de otelleri gezen araçlarımızın yaptığı mesafe ile dünyayı 21 defa dolaşabilirdik” derken, markanın Pazarlama Müdürü Çağdaş Polat ise “Tatil arayışlarında sosyal medyanın önemi dikkat çekici seviyelere ulaştı” mesajı verdi…

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER