MUSİAD’ dan Turizmde Yeni Trendler Çalıştayı

Yazar Eren İnan

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Yeni Turizm Kaynakları Geliştirme Komitesi’nce 15 Şubat Cumartesi günü, “Turizm Sektörü Üyeleri ile İstişare Toplantısı ve Turizmde Yeni Trendler Çalıştayı” programı düzenlendi.

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan, Helal Akreditasyon Kurumu Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Soylu, TÜRSAB Genel Başkan Yardımcısı Ali Bilir, THY Yurtiçi Satış Başkanı Emre Menevşe, HURSAD Başkanı Diyaeddin Şahin, IHATO Başkanı Yusuf Gerçeker, MÜSİAD Genel Başkan Yardımcı Mehmet Akif Özyurt ve Yeni Turizm Kaynaklarını Geliştirme Komitesi Başkanı Muhammet Ali Özeken’in katılımlarıyla gerçekleştirilen çalıştayda, “Şehir Otelleri Masası”, “Tatil Otelleri Masası” ve “Kültür Turları Acenteleri Masası” gibi başlıklar altında Yuvarlak Masa Toplantıları ve Panel programı gerçekleştirildi.

‘’YENİ TURİZM KAYNAKLARI ÜZERİNE ÇALIŞIYORUZ’’

Programın ilk bölümünün açılış konuşmasını gerçekleştiren Yeni Turizm Kaynaklarını Geliştirme Komitesi Başkanı Muhammet Ali Özeken, turizm sektörünün Türkiye ekonomisi için stratejik bir öneme sahip olduğunu belirtti. Türkiye’nin 2019 yılı içerisinde 52,5 milyon turiste ev sahipliği yaparak büyük bir rekora imza attığını ifade eden Özeken, MÜSİAD olarak Türkiye’nin 75 milyon turist hedefi için çalışmalarını sürdüreceklerini kaydetti. MÜSİAD’ın Tazelenme Süreci adı verilen bu yeni dönemde yeni turizm kaynaklarına yönelik projeler gerçekleştireceğini vurgulayan Özeken, “Zaten güçlü olduğumuz deniz-kum-güneş turizminin yanında, ülkemizin sahip olduğu diğer zengin turizm kaynakları üzerinde de çalışıyoruz. Bu nedenle komitemizin ismini Yeni Turizm Kaynakları Geliştirme Komitesi olarak belirledik. Yani zengin kaynaklara ve potansiyele sahip olduğumuz ama henüz yeteri kadar verimli değerlendiremediğimiz termalden sağlığa, helal turizmden doğa ve macera turizmine, kongre turizmine kadar yeni turizm kaynaklarımız üzerine de çalışıyoruz.” dedi.

‘‘ACENTELER DİJİTALLEŞME SÜRECİNE ADAPTE OLMALI’’

Programın ikinci bölümünde “Turizmde Yeni Trendler Paneli” düzenlendi. Panelde konuşan TÜRSAB Genel Başkan Yardımcısı Ali Bilir, demografik ve coğrafi değişimlerin turizm üzerindeki etkisi üzerine değerlendirmelerde bulundu. Günümüzde X, Y,Z ve Alfa olarak nitelendirilen yeni nesillerin ürün alım, hizmet anlayışı ve isteklerinin büyük ölçüde değiştiğini belirten Bilir, günümüzde faaliyet gösteren acentelerin bu duruma ayak uydurmasının mecburi olduğunu kaydetti. Türkiye’nin en çok turisti Avrupa’dan çektiğini vurgulayan Bilir, devletimizin turizm planlamasını Avrupa’nın yaşlanan nüfusunu da göz önünde bulundurarak yapması gerektiğini belirtti. Acenteleri dijital ortama uyum sağlaması gerektiğini de söyleyen Bilir, acentelerin tüm ürünlerini bu mecralarda sunması gerektiğini dile getirdi.

THY OLARAK 127 ÜLKEYE UÇUYORUZ

THY Yurtiçi Satış Başkanı Emre Menevşe, Türk Hava Yolları’nın dijitalleşme süreci hakkında bilgi verdi. Türkiye’nin bulunduğu konum itibariyle 4 saatlik mesafede 2 milyarın üzerinde nüfusa yakın olduğunu belirten Menevşe, THY olarak turizmi geliştirmek ve ülkemizin hedeflerine ulaşabilmesini sağlamak için çalışmalar yaptıklarını belirtti. Dünya genelinde en çok uçuş noktasına sahip havayolu şirketimiz her yeni destinasyon ile ülkemize yeni bir pazar açıyor dedi.

21 BAŞLIK ALTINDA TURİZM ÇALIŞMASI YÜRÜTÜYORUZ

Programın son bölümünde konuşan Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Akif Özyurt dünyada turizm anlamında ciddi bir rekabet yaşandığına dikkat çekti. Türkiye olarak dünyanın en fazla turist ağırlayan 5 ülkesinden biri olmayı hedeflediklerini belirten Özyurt, “Bu hedeflere ulaşmanın yollarından biri de elbette yerli ve yabancı turistin ilgisini, daha fazla ülkemize yönlendirebilmekten geçiyor. MÜSİAD olarak, bu konuda hem somut projeler ortaya koyabilmek hem de çözüm önerileri sunabilmek için, “Yeni Turizm Kaynakları Geliştirme Komitesi”ni kurduk. Komitemizin temel kuruluş amacını, belli alana sıkışan turizm algısını değiştirmek ve turizmi çeşitlendirmek olarak özetleyebiliriz. MÜSİAD olarak, turizm kaynaklarında çeşitliliği, yayla turizmi, gastro turizm, Türk mutfak sanatları, sağlık turizmi gibi 21 başlık altında topluyoruz. Bu alanlarda yapılacak başarılı çalışmalarla birlikte, ülkemizin, önüne koyduğu hedeflere ulaşmaması için önünde hiçbir engel bulunmamaktadır.” şeklinde konuştu.

MUSİAD
tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER