Körfez ülkelerinin tercihi İstanbul ve yaylalar

Yazar Haber Merkezi

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, Türkiye’ye Körfez ülkelerinden gelen turistlerin İstanbul ve Doğu Karadeniz’deki yaylaların yanı sıra Bursa ve Yalova gibi termal turizm merkezlerini; Rusya’dan gelenlerin ise İstanbul, Antalya, İzmir ve Ankara’yı tercih ettiğini bildirdi.

Başaran Ulusoy, geçen yıl Türkiye’ye turist gönderen kaynak pazarların tamamına yakınında önemli oranda düşüşler yaşandığını belirtti. Bu bakımdan 2016’da adeta dip noktanın görüldüğünü anlatan Ulusoy, bu sene geçen yıla oranla Türkiye’ye turist gönderen ülkelerin bir kısmında toparlanma beklediklerini ifade etti.

Başaran Ulusoy

RUSYA, GÜRCİSTAN VE İRAN’DAN GELEN TURİSTLERDE ARTIŞ VAR

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Ocak ayı verilerine göre, Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısının geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9,81 azalarak 1 milyon 55 bin 474’e gerilediğini vurgulayan TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, Türkiye’nin en büyük ikinci pazarı konumunda bulunan Rusya başta olmak üzere Gürcistan, İran gibi ülkelerden gelen turist sayılarında ise ciddi oranda artışlar görüldüğünü aktardı.

EK CHARTER SEFERLERİNİN OLUMLU YANSIMALARI BEKLENİYOR

Uçak krizi sonrası azalan turist sayısının, Türkiye ile Rusya arasındaki gerilimin sona ermesiyle yerini yükselişe bıraktığını kaydeden Ulusoy, Bakanlığın Ocak ayı verilerine göre Rusya’dan Türkiye’ye gelen turist sayısının geçen yılın aynı ayına göre yüzde 81,51 artarak 40 bin 124 seviyesine yükseldiğine işaret etti. Bu yükselişle 2017’de Rusya’dan Türkiye’ye gelecek ziyaretçi sayısının 3,5 ile 4 milyon civarında olmasını beklediklerini açıklayan Başaran Ulusoy; “Yükseliş beklediğimiz bir diğer pazar da İran. İran üzerindeki ambargoların kalkması ve buna bağlı olarak İran ekonomisinde beklenen toparlanmanın, turizme olumlu yansımaları olmasını bekliyoruz. İran pazarındaki yükseliş beklentimiz charter uçuşlarına bağlı. İran hükümetince ek charter seferlerine izin verildi. Bunun olumlu yansımalarını bekliyoruz” şeklinde konuştu.

TANITIM ATAĞI ŞART

Başaran Ulusoy, Türkiye’nin turizmde ulaştığı başarıda Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın tanıtım stratejisinin çok ciddi payı bulunduğunu, başta TÜRSAB olmak üzere turizm sektörünü temsil eden birçok kurumun da Türkiye’yi yurt dışında tanıtmak için önemli çalışmalar yaptığını kaydetti. Türkiye’nin dünya turizminde çok daha üst seviyelere çıkabilmesi için tanıtım ve pazarlama çalışmalarında “atağa” geçilmesi gerektiğini vurgulayan Ulusoy, TÜRSAB’ın da üzerine düşen sorumlulukları yerine getirerek, uluslararası turizm fuarlarında Türkiye’nin turizm potansiyelini yabancı ülkelerde tanıttığını bildirdi.

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER