Kasetimle sana bir ses verebilseydim eğer…

Yazar Kadir Toprakkaya

Uygar Şirin’in aynı adlı romanından Tunç Şahin’in sinemaya uyarladığı ‘Karışık Kaset’, İrem ve Ulaş’ın 80’lerde başlayıp günümüze uzanan aşk hikayesini anlatıyor. Uzaktan uzağa ‘High Fidelity’e selam sarkıtan film sinemamızın kentli hikayelere olan ihtiyacına yönelik hamlelerden biri.

KARIŞIK KASET (Not: 3/5)
Yönetmen: Tunç Şahin
Oyuncular: Sarp Apak, Özge Özpirinçci, Bülent Emin Yarar, Sevinç Erbulak, Ulaşcan Kutlu, Aslıhan Kapanşahin
Yapım: 2014, Türkiye
Süre: 106 dk.

Sinema yazarı arkadaşımız Uygar Şirin’in kaleminden ‘Karışık’lık damlıyor! Yıllar önce -yine bir başka sinema yazarı Tamer Baran’la- ‘Karışık Pizza’nın senaryosuna imza atan Şirin’in, bu kez romanı ‘Karışık Kaset’, Tunç Şahin imzasıyla huzurlarımızda.

İlgi duyduğu komşu kızı İrem’e çocukluğu boyunca bir türlü açılamayan Ulaş’ın, bir anlamda hayat boyu kendini ifade etme dertleri üzerinden aslında ‘bir türlü büyümeyen erkeklik halleri’ne vurgu yapan film, öykü düzlemini -kuşkusuz bağlı bulunduğu romana riayet ederek- üç ayrı zaman diliminde kuruyor.

‘HIGH FIDELITY’DEN ‘WHEN HARRY MET SALLY’YE

‘Karışık Kaset’, genel çizgileri itibariyle uzaktan uzağa ‘High Fidelity’ ve ‘When Harry Met Sally’ye selam sarkıtıyor. Ama asıl referansı, bir zamanlar ‘Ben işte böyle biriyim’i tarif etme yolunda önemli bir ifade biçimi olan ‘Karışık Kaset’ olgusunu, bir aşk hikâyesinin arka planına oturtması. Bu arka plan meselesiyle de sırasıyla 90’lı yıllar, dönemin öne çıkan müzik parçaları, sonra 2000’ler ve günümüz perdeye yansıyor. Bu, aynı zamanda kasetten CD’ye, oradan da USB’ye -ya da Macintosh’tan tablet bilgisayara uzanan- bir teknolojik yolculuğun da ifadesi…

Romanı okumadım, doğaldır ki bu yüzden filmi bir uyarlama olarak değerlendirmem pek mümkün değil. Ama senarist ve yönetmen Tunç Şahin imzalı sinemasal ifadede çocukluk bölümü sanki diğer dönemlerin yanında zayıf kalmış gibi. Bu bölüm geçildikten sonra öykü de film de daha bir yerli yerine oturuyor.

Oyunculuklara gelince: Sarp Apak ve Özge Özpirinçci karakterlerin yetişkinliğinde gayet iyi. Filmin önemli bir figürü olan ve bir anlamda Hafif Müzik Tarihimiz’in öyküdeki ifadesine dönüşen Ulaş’ın babası Ali’de Bülent Emin Yarar çok çok iyi. Atilla Taş da varlığı ve göndermeleriyle filme özel bir hoşluk katıyor.

‘Karışık Kaset’, sinemamızın kentli hikâyelere olan ihtiyaçlarına yönelik hamlelerden biri… Tunç Şahin de derli toplu bir anlatımla ilk yönetmenlik sınavından umut veren bir sonuçla ayrılıyor.

 

RADİKAL / UĞUR VARDAN

tourmag turizm dergisi

İLGİLİ HABERLER